Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso ei osallistu kuluihin

Vierailija
14.03.2026 |

Kysymys otsikossa. Mitä ihmettä voi tehdä jos puoliso ei osallistu laskujenmaksuun? Minä ruokaa lukuunottamatta ihan kaiken yksin.  

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko AP mies vai nainen?

Mun miespuolinen serkku on naimisissa keskituloisen naisen kanssa, jolla on vuoroviikoin kaksi teiniä kotona. He asuvat yhdessä ostamassaan omakotitalossa.  Serkkuani kyrsii se, kun vaimo ei ikinä maksa yhteisiä laskuja kuten sähkölaskua jne ja aina ruokakaupassa asioidessa vaimo ei tarjoudu maksamaan ostoksia. Näin ollen serkkuni sanoi, että hänestä tuntuu, että hän elättää toisten ihmisten lapsia.

Mitäs on ollut niin tyhmä että lyöttäytyy yhteen tuollaisen lompakkoloisen kanssa, ja vielä jonkun toisen äijän kakaroita pitäisi sietää. Ei se värkki ole sen kummoisempi  noillakaan.

Mutta asuuhan moni tyytyväisenä uusperheessä.

Vierailija
42/49 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puolison pitäisi maksaa minun laskujani? Lain mukaan laskusta vastaa se, joka on tehnyt sopimuksen tai kaupan tai omistaa jotain sellaista, johon kohdistuu lakisääteisiä kuluja. Miksi puolison pitäisi maksaa autovero, jos auto on minun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puolison pitäisi maksaa minun laskujani? Lain mukaan laskusta vastaa se, joka on tehnyt sopimuksen tai kaupan tai omistaa jotain sellaista, johon kohdistuu lakisääteisiä kuluja. Miksi puolison pitäisi maksaa autovero, jos auto on minun?

Jos auto on mun niin tottakai vaimo maksaa edes kuluja. Vai käveleekö?

Vierailija
44/49 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka sanoisit hänelle asiasta. Auttaa paljon enemmän kuin tänne kirjoittaminen.

Ihme kommentteja nämä, miksi täältä kyselet meiltä, näitä tulee monesti. AP ilmeisesti haluaa kuulla jos tämmöisestä on muillakin  kokemusta. Tämä on keskustelu- palsta. 

No joo ehkä sanoin vähän kärjistetysti. Se oli kuitenkin neuvo että keskustele asiasta puolisosi kanssa. 

Vierailija
45/49 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuka sen ruoan maksaa?

Vierailija
46/49 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme mieheni omistamassa talossa. Talon kuluihin en osallistu mutta ruoka ja muut erilaiset kulut kuuluvat minulle myös. Tämä yhdessä sovittu koska jos ero syystä tai toisesta joskus tulisi niin minulla ei ole mitään osuutta tähän taloon.

Vierailija
47/49 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde! Joko kulut menee suunnilleen puolisi tai sitten omat asunnot ja elämät molemmille. En kattelis tommosta eikä sunkaan pidä.

Vierailija
48/49 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän AP viitannut aloituksessa yhteisiin kuluihin, kuten sähkö- ja vesilaskut, vastike, vakuutukset, jätemaksut. Ja ruokakuluihin oman osuutensa mukaan (yleensä miehet syövät enemmän kuin naiset)

Vierailija
49/49 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän AP viitannut aloituksessa yhteisiin kuluihin, kuten sähkö- ja vesilaskut, vastike, vakuutukset, jätemaksut. Ja ruokakuluihin oman osuutensa mukaan (yleensä miehet syövät enemmän kuin naiset)

Aloituksen perusteella ei kyllä voi tietää mihin kuluihin hän viitaa. Ja vaikka viittaisikin esim. sähkölaskuun tai muihin asumiskuluihin onko ne hänen vai puolison vai molempien tai....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän