Puoliso ei osallistu kuluihin
Kysymys otsikossa. Mitä ihmettä voi tehdä jos puoliso ei osallistu laskujenmaksuun? Minä ruokaa lukuunottamatta ihan kaiken yksin.
Kommentit (49)
Eihän se voi kun viina on niin perk eleen kallista
M69
Muistatte erilleen. Sanot, että sulla ei ole enää varaa asua yhdessä. Sitten vaan etsit itsellesi uuden asunnon. Seurustelu voi jatkua tapailupohjalta, yhdessä ei ole pakko asua.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka sanoisit hänelle asiasta. Auttaa paljon enemmän kuin tänne kirjoittaminen.
Lue aloitus uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet elatusvelvollinen jos hänellä ei ole tuloja. Ja sun pitäisi maksaa myös 750e kuukausirahaa toiselle, laskujen lisäksi. Tai asuminen erillään. Jos hänellä palkka riittääkö se?
Höpö höpö 😅
Vierailija kirjoitti:
Olet elatusvelvollinen jos hänellä ei ole tuloja. Ja sun pitäisi maksaa myös 750e kuukausirahaa toiselle, laskujen lisäksi. Tai asuminen erillään. Jos hänellä palkka riittääkö se?
OLET IDIOOTTI.
Vierailija kirjoitti:
Oletko AP mies vai nainen?
Mun miespuolinen serkku on naimisissa keskituloisen naisen kanssa, jolla on vuoroviikoin kaksi teiniä kotona. He asuvat yhdessä ostamassaan omakotitalossa. Serkkuani kyrsii se, kun vaimo ei ikinä maksa yhteisiä laskuja kuten sähkölaskua jne ja aina ruokakaupassa asioidessa vaimo ei tarjoudu maksamaan ostoksia. Näin ollen serkkuni sanoi, että hänestä tuntuu, että hän elättää toisten ihmisten lapsia.
Miten aikuiset ihmiset on niin hölmöjä, että ne ei keskustele puolisonsa kanssa tämmösistä asioista?!
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi on lompakko loinen.
Jätä se sika!
Missä luki että kyseessä on vaimo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka sanoisit hänelle asiasta. Auttaa paljon enemmän kuin tänne kirjoittaminen.
Lue aloitus uudestaan.
Eihän siinä kerrottu, onko asiasta keskusteltu. Todettiin vain, että puoliso ei maksa.
Jos ei ole yhteisiä lapsia niin suoraan vaan pikapikaa omiin erillisiin koteihin.
Jos on niin sitten ehkä hetki vielä järkipuhetta tarpeeksi isoilla kirjaimilla ja jos ei toimi niin sitten ero.
No ei muuta kuin istutte alas ja keskustelette asiasta. Ehdota jotain selkeää ja reilua ratkaisua, esim. yhteistä taloustiliä johon siirrätte laskuihin ja ruokaan menevät rahat ja lppuilla kumpikin tekee mitä haluaa.
Jos puolisolle ei käy, että maksaa puolet (tai sen osan mitä tulojen mukaan yhdessä määritätte), niin sitten sinun on tehtävä päätös, onko hän sinulle sopiva kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue aloitus uudestaan.
Eihän siinä kerrottu, onko asiasta keskusteltu. Todettiin vain, että puoliso ei maksa.
Luin vahingossa ensimmäisen kommentin ensin, sorry.
Vierailija kirjoitti:
Mun miespuolinen serkku on naimisissa keskituloisen naisen kanssa, jolla on vuoroviikoin kaksi teiniä kotona. He asuvat yhdessä ostamassaan omakotitalossa. Serkkuani kyrsii se, kun vaimo ei ikinä maksa yhteisiä laskuja kuten sähkölaskua jne ja aina ruokakaupassa asioidessa vaimo ei tarjoudu maksamaan ostoksia. Näin ollen serkkuni sanoi, että hänestä tuntuu, että hän elättää toisten ihmisten lapsia.
Mitäs on ollut niin tyhmä että lyöttäytyy yhteen tuollaisen lompakkoloisen kanssa, ja vielä jonkun toisen äijän kakaroita pitäisi sietää. Ei se värkki ole sen kummoisempi noillakaan.
Onko puoliso työelämässä. Sairas.
Vierailija kirjoitti:
Anna laskun, missä on puolison nimi, mennä perintään. Eiköhän opi maksamaan
Kiva sitten värjötellä ilman sähköä, kun just se oli puolison niminen lasku.
No ensiksikin
1. Oletteko naimisissa?
2. Asutteko vuokralla vai omassa?
3. Onko asunto/talo vuokrattu/ostettu yhdessä?
4. Onko avioehto?
5. Paljonko on ruokakulut vs. asumiskulut?
Onko yhteisiä lapsia ja kuka ne vaatettaa ja maksaa harrastukset?
6. Oletteko molemmat töissä?
Aloituksen perusteella en voi "ottaa osaa" aloittajan ongelmaan.
Mä olen 3 krt asunut miehen kanssa yhdessä. Jokainen kerta on sovittu etukäteen mitä kumpikin maksaa.
Nykyisen kanssa muutin hänen luo 2 kk.
Asunto meni heti kaupaksi. Ostajalle oli tärkeää saada heti kirjat asuntoon, koska koulu.
Rahoilla ostin asunnon ja muutin rempntin ajaksi miesystävän luo. Remontti valmistui. Ystäväni on välittäjä ja hän sanoi hänellä olisi tiedossa eräs pariskunta, jotka etsii juuri tällaistä asuntoa. Ovat asuneet yli 3,5 v ja maksavat vuokraa 3000 e kk.
Miesystäväni kysyi voisinko jäädä asumaan lopullisesti. Hänen talo, velaton, hyvä palkka. Minä mm siivoan, pesen pyykit jne, teen ruuat jne.
Mutta en maksa mitään asumisrsta. Ei kuulemma tarvi minun rahojani
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole yhteisiä lapsia niin suoraan vaan pikapikaa omiin erillisiin koteihin.
Jos on niin sitten ehkä hetki vielä järkipuhetta tarpeeksi isoilla kirjaimilla ja jos ei toimi niin sitten ero.
Näin. Kyllä osuudestaan sluibaileva on jo osoittanut millainen ihminen on ja miten selkäranka puuttuu kokonaan.
Itseäni HÄVETTÄISI jos en omaa nettopuolikastani hoitaisi - ihmettelen ihmisten kasvatusta joilla ei yhtään omatunto kolkuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aikuiset ihmiset on niin hölmöjä, että ne ei keskustele puolisonsa kanssa tämmösistä asioista?!
Eikös tuon pitäisi olla itsestäänselvyys, että yhdessä asuessa yhteiset asumiskulut maksetaan (kutakuinkin) puoliksi tai vuorotellen tai sitten yhteiseltä tililtä. Ja tietenkin sen naisen pitäisi itse maksaa ruokaostokset ainakin niinä viikkoina, kun hänen lapset ovat hänen luonaan.
Sinun kuuluukin miehenä maksaa!!! Naisen ei kuulukaan osallistua laskujen maksuun kun se on sinun velvollisuus
No et ainakaan maksa mitään laskuja mitkä hänen nimellään tulee. Ja jos kaikki tulee sinun nimellä, koita siirtää edes osa hänen nimelle. Tai sitten vaan muutat pois, jos vuokralla asutte.