Nuoret naiset viettävät aikaa nykyään keskenään, ilman poikakavereita/miesystäviä
Olen seurannut tyttärieni kautta nykynuorison muuttuneita tapoja. Parikymppiset nuoret viettävät iltaa keskenään jonkun kotona tai keskenään reissussa, eikä kukaan seurustele tai edes deittaile.
Minulla on 4 tytärtä ikähaarukassa 16-26, eikä ylsikään ole milläänlailla ollut kiinnostunut seurustelusta. Sama tyttärieni kaveriporukassa, pelkkiä nuoria naisia joita ei seurustelu kiinnosta.
Näin se maailma muuttuu.
Kommentit (432)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä nyt on mahdollista? Naiset ovat aina toitottaneet että haluavat seksiä yhtä paljon kuin miehetkin. Aloitus ja kommentit todistavat tuon väitteen valheeksi!
Eihän se että ei ole miehen kanssa parisuhterssa tarkoita sitä että nainen ei haluaisi tai saisi seksiä.
Aloituksesta sai sen ymmärryksen että tyttäret ja heidän kaverinsa eivät myöskään sekstaile miesten kanssa.
"Ei nuoret naiset halua seksiä. Läheisyyttä saa kavereilta."
Siinäpä se tuli.
Ehkäpä ap:n lapset ovat helsinkiläisiä ja/tai Kallion lukion kasvatteja, joiden kaveripiiri koostuu vain sateenkaariväestä yms hipstereistä?!
Ei ainakaan kuulosta ap:n kuvailema asetelma kovin tutulta, kun mietin tuntemiani nuoria omalla kotiseudullani. Täällä on nuoret yleensä sekaryhmissä, on molempia sukupuolia kaveriporukoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä joutuu pelkäämään, niillä on niin omituisia seksifantasioitakin nykypäivänä, esimerkiksi kuristaminen. Ei tuollaisesta kukaan ollut kuullutkaan ysärillä.
Tuo kuristaminen tai läpsiminen ei ole tervettä touhua. Ei ollut ennen eikä ole nykyäänkään.
En ymmärrä miten niillä joillain miehillä tulee tuo mieleen edes. Siinä voi saada syytteen törkeästä pahoinpitelystä ja taponyrityksestä.
En ymmärrä miten niillä joillain miehillä tulee tuo mieleen edes. Siinä voi saada syytteen törkeästä pahoinpitelystä ja taponyrityksestä.
Niinkuin se valkeakoskelainen Vendi sai kohtalokseen huomata.Ei nyt tarvi mihinkään ääritapauksiin mennä. Ihan suostumuksellisena alkava seksi seurustelusuhteessa voi nykypäivänä saada tuollaisen käänteen että mies päättää käyttää väkivaltaa. Mistä noin sairaat päähänpistot syntyvät?
Nuoret miehet lähtee aivottomina lampaina kuuntelemaan jotain 23-vuotiaita roinapäitä, jotka uhoaa ja puhkuu naisvihaa rahallistaessaan omaa misogyniaansa ja pipipääongelmiaan. Sitten ne uskoo, että nainen on joku eri ihmislaji, joka tykkää alistua ja joutua väkivallan kohteeksi. Tällainen on maailma, jossa nuorten naisten ja tyttöjen tulisi sitten seukata. Voi voi.
Oletko koskaan miettinyt miksi? Miesvihassasi et näe että ihan samalla tavalla samaan aikaan myös moni nuori nainen irtautuu fanaattisesta, luotaantyöntävästä miesvihasta ja pakenee tradwife-vaikuttajien piiriin.
Aiheuttaako marginaalinen tradwife-ilmiö miessukupuolelle suurta vaaraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että tämä ilmiö johtuu naisten hypergamista eli kun kriteerit on nostettu niihin top 0,1% ulkomaalaisiin panomiehiin tinderistä niin ei niille naisille enää kelpaa se tavis luokkakaverimies.
Ennen nettideittailun ja somen yleistymistä naisille kelpasi useammin se omantasoinen suomimies.
Ei vaan se johtuu netistä. Yhä nuoremmille naisille valkenee hyvin aikaisessa vaiheessa, mitä miehet heistä todellisuudessa ajattelevat, sillä he kertovat ajatuksistaan ihan avoimesti näillä naisvihamielisillä foorumeillaan. Ei ihme, että naiset ottavat etäisyyttä.
Epäilen, että osa niistä naisia solvaavista jutuista tulee tyypeiltä, jotka haluavat lisätä ihmisten välistä epäsopua.
No mitä nainen saa parisuhteesta miehen kanssa enemmän, kuin ystävyyssuhteesta naisen kanssa? Lapsiakaan suurin osa naisista ei halua. Ennen lasten hankinta oli pakko, sen jälkeen tapa. Nyt se on asia, joka valitaan.
Tinder ja ig on pilannut maailman. Jokainen pissis luulee olevansa monimiljonääriomaisuuden omistavan malliäijän tasoinen. Sen takia tätä palstaa on kiva lukea, kun av mammat ovat katkeria rummoja, jotka nuoruudessaan olivat kaunottaria. Ei enää status-miehiä ja mä haluan olla vain kaveria tavallisille miehille :^).
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu. Itsellä kaksi lasta ja mokemmar seurustelleet aina 14 vuotiaasta asti. Kuopuksella 20 hengen kaveriporukka jossa kaikki seurustelevat ja tekevät asioita välillä poikien tai tyttöjen kesken ja usein myös pariskuntina kaikki yhdessä. Kyse nyt siis jo täysi-ikäisistä. Ei siis kannata yleistää liiaksi.
Huh huh... Seksiäkin varmaan 14-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikki hyvät asiat ja perinteet on rikottu. Ei ole enää mitään turvallisuutta ja selkeitä juttuja.
Nimenomaan turvallisuutta tuo on. Monet nuoret miehet ovat nykyään aggressiivisia naisvihaajia.
Feministit ovat lietsoneet 20 vuotta miesvihaa. Miksi unohdit tämän?
Kerrotko esimerkin tästä miesvihasta?
Tasa arvon hakeminen ja tosiasioiden ääneen sanominen ei ole vihapuhetta.
Mies vai karhu syytökset, vieraannuttaminen, miesten velvoittaminen palkattomaan maanpuolustukseen, valtio antaa rahaa naisjärjestöille mutta ei miesjärjestöille ja opettajankoulutuksesta poistettiin mieskiintiöt mutta naiskiintiöt pörssiyhtiöissä onkin hyväksytty.
No siis. Tuo karhuhomma oli munkin mielestäni vähän kaukaa haettu, mutta kumpi faktuaalisesti tappaa naisia enemmän ja tekee brutaalia väkivaltaa?
Maanpuolustuksesta en tiedä, sen myönnän. Miehillä on kuitenkin keskimäärin (ainakin joskus ollut) enemmän fyysistä voimaa ja kykenevät väkivaltaan, nainen on keskimäärin heikompi ja omaa hoivaviettiä, kumpiakin tarvitaan. Ja naiset tulee ahdistelluksi armeijassa.
Annatko esimerkin nais- ja miesjärjestöistä? Jos puhut turvakodeista, niin sinne on tervetullut kaikki sukupuolesta riippumatta. Myös miehille on omia sakkeja ja apua.
Ja siis sanotko että nainen ei saisi olla opettajana tai pörssiyhtiössä?
Edelleen, faktojen tunnustaminen ei ole vihapuhetta ja on hälyttävää, että vielä luojan vuonna 2026 joutuu erikseen kampanjoimaan naisiin kohdistuvan väkivallan vuoksi ja suurempi osa naisia kohtaa sitä kuin on turvassa.
Nytkis ja naisunioni saa miljoonia valtiolta samaan aikaan kun miesjärjestöt 0 euroa. Kouluissa miesopettajia on vähemmistö ja olet sitä mieltä että mies ei saa toimia opettajana tai pörssiyhtiön johtajana? Moni naisope antaa pojille huonomman arvosanan samasta koetuloksesta mitä tytöille. Armeijassa/sivarissa mies ei saa palkkaa eikä eläke kerry vaikka tämä on pakollista samaan aikaan kun naiset etenee työuralla ja opiskeluissa. Miehiin kohdistuvasta väkivallasta ei puhuta ja sitä pidetään jopa hyväksyttävä kuten itsekin näytät sen hyväksyvän.
Kerrotkos vielä niitä miesjärjestöjä joita sorretaan? Ja miksiköhän naisten oikeuksista joudutaan edelleen muistuttamaan?
Ja mitä ihmettä nää sun oletukset on siitä, että mielestäni mies ei saa olla opettaja tai johtaja? Ihan vapaasti. Itseasiassa kouluaikoina parhaat opettajat on olleet miehiä (vaikka jo yläasteella oli myös ahdisteleva miesopettaja), työelämässäkin olen miesvaltaisella alalla.
Tytöt eikait myöskään vielä kerrytä eläkettä siinä iässä kun pojat on intissä. Olisin nuorena halunnut armeijaan, mutta mulle vaan naurettiin.
Armeijassa tietääkseni saa päivärahaa ja heillä on ilmainen ruokailu sekä majoitus, opiskelijat joutuu nostamaan tuen lisäksi opintolainaa ja maksamaan kaiken itse.
Mistäs ihmeestä repäisit väkivallan hyväksymisen? Ei kukaan nainen sitä hyväksy. Tunnen kaksi miestä jotka on suhteessa sitä kokeneet ja on surullista, että he ei siitä halua puhua. Tunnen myös monta naista, jotka häpeän takia vaikenee kokemastaan väkivallasta.
Tuo ylimielinen ja katkera asenne, sekä epäkunnioitus ja naisen sanomisen totaalinen kieltäminen on se, josta ei pidetä. En tykkää yhtään että mulle tullaan sanomaan ja intetään noteeraamatta mitä mieltä mä olen, vaikka juuri olen sanonut päinvastaista. Tääkö ei ole sortamista?
Säkään et anna naisen sanomalle mitään arvoa ja suoraan kiellät sen mielipiteet. Miksi sun sanomisia sit pitäis arvostaa?
Kunnioituksen pitäis kulkea kumpaankin suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukiossa huomaa muutoksen. Tytöt ja pojat ovat kyllä kavereita keskenään, mutta esim. seurustelevien parien määrä on romahtanut. Pojat pelaavat isommalla porukalla jotain kännykkäpeliä tai katsovat futisvideoita, tytöt istuvat pienemmissä porukoissa (2-4 tyttöä) ja käyttävät enimmäkseen instaa tai tiktokkia. Ei siellä käytävillä juurikaan mitään "säpinää" ole verrattuna omaan lukioaikaan.
Kävin lukiota hyvällä sosioekonomisella alueella Pirkanmaalla (olen syntynyt -82) 98-01 ja ei silloinkaan moni seurustellut kun lukio oli vaativaa, seurustelu ei kuulunut tuossa iässä menestyvien tyttöjen profiiliin ja tavoite oli päästä yliopistoon. Ne, jotka seurusteli oli vähän huonommista oloista tai epävakaita tavalla tai toisella, kukaan heistä ei päässyt kovin pitkälle, jäivät kotiseudulle jne.
Isoveljien ikäryhmissä oli vielä lukiossa pariskuntia, bileitä jne. Ovat syntyneet 72-75.
Mielestäni tämä nykyinen kehitys on vain askel omista kokemuksista eteenpäin. Itse koin lähinnä miehet ja pojat häiritseviksi, itsekkäiksi, pelottaviksi tai jopa vaarallisiksi. Mukavia poikia oli vähän, ja kylän miehet oli monesti hirveitä, saattoivat huudella, yrittää koskea tai ehdotella.
Tietenkin, jos on naisiin päin, niin ei miehet kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikki hyvät asiat ja perinteet on rikottu. Ei ole enää mitään turvallisuutta ja selkeitä juttuja.
Nimenomaan turvallisuutta tuo on. Monet nuoret miehet ovat nykyään aggressiivisia naisvihaajia.
Tämä on totta! Mies vai karhu, miehet tykinruoaksi yms. Tämän viestin feministit antavat jo pikkupojille.
No mä olen metsässä tosi paljon, en kertaakaan ole edes kohdannut karhua.
Kolme (suomalaista) miestä on pahoinpidellyt mua ja vielä useampi tyytynyt vain ahdistelemaan, jopa suoraa solvaamista täysin tuntemattomilta.
En mä silti miehiä yleisesti vihaa, tunnen oikein kultaisia ja lempeitä miehiä ja mielelläni sellaisen ottaisin vierelleni ja kohtelisin hyvin vaikka mulla olisikin kaikki syyt katkeroitua, en suostu siihen.
Onko koskaan julkaistu tilastoa siitä montako naaraskarhua uroskarhu on tappanut tai pahoinpidellyt?
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla. Oma kumppanini ja yhteiset lapsemme ovat parhaat asiat elämässäni. Mikään saavutus työelämässä, matkustelu tai hedonistinen mielihyvä ei pääse lähellekään.
Mutta lapsethan ovat ylin hedonismin muoto, siis omat geenit saatetaan eteenpäin.
Kummasti siinä vaiheessa, kun alkaa haluta lapsen, alkaa se mieskin kiinnostaa. Monen kohdalla vaan vähän liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan johtuu siitä kun joka tuutista somesta tulee että itsenäiset naiset on best ja mieskriteerit asetetaan niin korkealle ettei että oma olematon taso sokaistuu.
Feminismi on pilannu maailman.Alkaen suffrageteista, jotka "vapauttivat" naisen kotoa ja lastensa kasvattamisesta. Näin ovelasti saatiin naiset muilutettua työelämään, ja aiemmin yhden perheenjäsenen ansaiseman elannon saamiseen tarvittiin molemman työpanos. Rahan arvon aleneminen samanaikaisesti aiheutti tämän, ja rahan arvon aleneminen voidaan tehdä ihan keinotekoisesti. Naiset meni halpaan. Nyt naiset."vapautetaan" miehistä.
Voi voi. Köyhän kansanosan naiset ovat aina joutuneet tekemään työtä. He ovat pesseet varakkaampien pyykit, hoitaneet lapsia, tehneet ruokaa ja siivonneet toisten koteja, hoitaneet sairaita ja vammaisia. Palkkana saattoi olla pieni kylmä vinttikomero, jossa peti ja jotain syötävää talon puolesta.
Suomalaiset naiset eivät ole koskaan mittaushistorian aikana syöneet niin paljon mielialalääkeitä, kuin nykyään.
Naisten kokema yksinäisyys ei myöskään ole koskaan aiemmin ollut näin yleistä.
Mun mielestä olisi ihan hyvä kysyä, että miten me olemme yhteiskuntana päätyneet tällaiseen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta! Mies vai karhu, miehet tykinruoaksi yms. Tämän viestin feministit antavat jo pikkupojille.
No mä olen metsässä tosi paljon, en kertaakaan ole edes kohdannut karhua.
Kolme (suomalaista) miestä on pahoinpidellyt mua ja vielä useampi tyytynyt vain ahdistelemaan, jopa suoraa solvaamista täysin tuntemattomilta.
En mä silti miehiä yleisesti vihaa, tunnen oikein kultaisia ja lempeitä miehiä ja mielelläni sellaisen ottaisin vierelleni ja kohtelisin hyvin vaikka mulla olisikin kaikki syyt katkeroitua, en suostu siihen.
Onko koskaan julkaistu tilastoa siitä montako naaraskarhua uroskarhu on tappanut tai pahoinpidellyt?
No mitä nyt ihmettä? 😂
Musta se on ihana asia että hyviin naimisiin pääseminen ei ole enää mikään tavoite vaan elämästä voi nauttia ilmankin. Nykynuorten libidoa olen välillä miettinyt, kun muistan itse että seurustelukumppani piti nimenomaan löytää siksi että koko ajan panetti eikä meidän piireissä irtosuhteita katsottu hyvällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Hesan keskustan kahvilat ja ravintolat ovat täynnä 2-3 nuoren naisen ryhmiä, joista huokuu keski-ikäisyyden ja aseksuaalisuuden henkäys ihan pukeutumista myöten. Pikkuvanhaa burberry söpöstelyä jo ennen kuin siitä kuulemma tuli Lontoossa ihan muotia nuorille. Onneksi olin nuori viriili mies jo kauan sitten.
Saanko kertoa shokkiuutisen: Helsinki tai Helsingin kahvilat ja nuoret eivät ole koko maailma, eikä edes Suomi. Helsinki on vähiten suomalainen paikka koko Suomessa, joten sen perusteella on turha vetää johtopäätöksiä siitä, miten suomalaiset nuoret naiset elää. 99% nuorista naisista ei ainakaan istuskele helsinkiläisissä kahviloissa muotia esittelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten itketään kun otetaan väkisin.
Ja sitten itketään kun linnassa saippua tipahtaa
En pidä naiskorttien heiluttelemisesta. En pidä siitä, että naisia uhriutetaan, me emme ole mitään uhreja. Uskon myös, että naisten ja miesten pitää tulla toimeen samoilla areenoilla, ja naisten pitää kestää kritiikkiä siinä missä miestenkin. Naisille sukupuolesta on tullut kilpi jonka taakse piiloudutaan kun on esim ryssinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu. Itsellä kaksi lasta ja mokemmar seurustelleet aina 14 vuotiaasta asti. Kuopuksella 20 hengen kaveriporukka jossa kaikki seurustelevat ja tekevät asioita välillä poikien tai tyttöjen kesken ja usein myös pariskuntina kaikki yhdessä. Kyse nyt siis jo täysi-ikäisistä. Ei siis kannata yleistää liiaksi.
Huh huh... Seksiäkin varmaan 14-vuotiaana.
Hyi, miksi mietit lapsia harrastamassa seksiä..?
Ikävä kuulla. Oma kumppanini ja yhteiset lapsemme ovat parhaat asiat elämässäni. Mikään saavutus työelämässä, matkustelu tai hedonistinen mielihyvä ei pääse lähellekään.