Mitä ihmettä; kommunikointia universumin kanssa ja manifestointia?
Onko kukaan muu ihmetellyt tätä trendiä?
"Sain merkin universumilta" tai "manifestoin itselleni uuden työpaikan".
Päivän Huomenta Suomessakin toimittaja käytti näitä termejä.
Itselleni noista tulee lähinnä mieleen okkultismi ja New age. Osa varmaan kuuluukiin noihin piireihin, mutta miksi niin monet ottavat käyttöönsä okkultistisia tapoja? Mietittekö, mitä näiden termien takana oikeasti on?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukutin noita joissa manifestointia verrattiin uskontoihin siksi, että se on mielestäni silkkaa psykologiaa. Esim. jos olen alamaissa, kehun itseäni ääneen ja PÄÄTÄN että tästä päivästä tulee hyvä + annan itselleni tehtäviä, kehu työkaveri/ juttele vastaantulevalle yksinäiselle mummolle/ tee jotain liikunnallista/ sulje kännykkä illalla ja lue hetki. Sitten taas kehun itseäni kun sain luettua eka kertaa kuukausiin. Noilla itsekehuilla (jos kukaan muu ei sua kehu) ja erilaisilla tavoilla se mieli siitä itsesääliryteiköstä sitten piristyykin.
Uskontoon taas liittyy joku itsen ULKOPUOLINEN jota palvotaan. En näin ajatellessani ajattele mitään muuta kuin että saan omat aivoni kuriin ja positiivisemman puolen esiin (koska positiivisena ollessa tulee positiivisia muistoja, negatiivisuus taas on negakierre, ja monet meistä taistelemme näiden rajalla jatkuvasti).
Minä olen lukenut manifestointipuheista sellaista että niissä ajatellaan omalla ajattelulla voitavan vaikuttaa toisten ihmisten toimintaan. Esim. haluat lisää rahaa. Alat ajatella miten sinulle virtaa rahaa. Yhtäkkiä sinuun ottaa yhteyttä kaukainen tuttu ja tarjoaa sinulle suuren summan rahaa. Oletuksena esimerkissä oli että rahan haluaja oli vain unohtanut lainanneensa tälle ihmiselle joskus rahaa. Ja koska tämä ihminen otti yhteyttä juuri kun toinen oli aloittanut ajattelun muutoksensa rahaa kohtaan se oli vain todiste siitä että mainfestointi toimii. Universumi kuunteli puhetta ja järjesti asian niin että omalla ajattelulla voi luoda omaa todellisuutta kun vain keskittyy ja tekee töitä asian eteen.
Se mitä itse kuvaat kuulostaa omaankin korvaan enemmän psykologialta.
Jännä näiltä metodiin mieltyneiltä olisi myös kuulla, että miten se "universumi" eli kasa planeettoja nyt tarkalleen vaikuttaa yksilötäson kärpäsenpaskan kokoisiin asioihin tuollaviisii kaksisuuntaisen viestinnän kautta.
Kuulostaa enempikin aivan wanhanaikaiselta jumaluskolta, jumalan tilalle on vaan vaihdettu sana universumi.
Vierailija kirjoitti:
Manifestoiminen on yksinkertasuudessaa sitä et ihminen kohdistaa sydämensä, mielensä ja liikkeensä yhteen kohteeseen ja tekee todelliseksi sen mikä on alunperin ollut siellä ajatuksen tasolla. Ei siitä pidä tehdä mitään ihmeellisempää noituutta. Eikä okkultismi tarkota automaattisesti pahaa. Mun mielestä ihmiset ei vaan hmmärrä mitään minkä luulevat ymmärtävänsä
Heti ensimmäinen kommentti on sekopäiseltä akalta 🤣
Mä manifestoin yhden pissiksen juuri parvekkeen kautta omasta elämästäni. Nyt se itkee. Meni kynsi poikki.
Aikoo kuulema hakea johonkin Ruvella-ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukutin noita joissa manifestointia verrattiin uskontoihin siksi, että se on mielestäni silkkaa psykologiaa. Esim. jos olen alamaissa, kehun itseäni ääneen ja PÄÄTÄN että tästä päivästä tulee hyvä + annan itselleni tehtäviä, kehu työkaveri/ juttele vastaantulevalle yksinäiselle mummolle/ tee jotain liikunnallista/ sulje kännykkä illalla ja lue hetki. Sitten taas kehun itseäni kun sain luettua eka kertaa kuukausiin. Noilla itsekehuilla (jos kukaan muu ei sua kehu) ja erilaisilla tavoilla se mieli siitä itsesääliryteiköstä sitten piristyykin.
Uskontoon taas liittyy joku itsen ULKOPUOLINEN jota palvotaan. En näin ajatellessani ajattele mitään muuta kuin että saan omat aivoni kuriin ja positiivisemman puolen esiin (koska positiivisena ollessa tulee positiivisia muistoja, negatiivisuus taas on negakierre, ja monet meistä taistelemme näiden rajalla jatkuvasti).
Miksi asioiden suunnittelulle ja itsesuggestiolle on annettu uusi keinotekoinen termi "manifestoida"?
Mikä vikä vanhoissa sanoissa oli?
Tapa nostaa asioita muotiin ja myydä sillä palvelua eli tienata rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lukenut manifestointipuheista sellaista että niissä ajatellaan omalla ajattelulla voitavan vaikuttaa toisten ihmisten toimintaan. Esim. haluat lisää rahaa. Alat ajatella miten sinulle virtaa rahaa. Yhtäkkiä sinuun ottaa yhteyttä kaukainen tuttu ja tarjoaa sinulle suuren summan rahaa. Oletuksena esimerkissä oli että rahan haluaja oli vain unohtanut lainanneensa tälle ihmiselle joskus rahaa. Ja koska tämä ihminen otti yhteyttä juuri kun toinen oli aloittanut ajattelun muutoksensa rahaa kohtaan se oli vain todiste siitä että mainfestointi toimii. Universumi kuunteli puhetta ja järjesti asian niin että omalla ajattelulla voi luoda omaa todellisuutta kun vain keskittyy ja tekee töitä asian eteen.
Se mitä itse kuvaat kuulostaa omaankin korvaan enemmän psykologialta.
Kerran kovassa rahapulassa pohdin, että parikymppiä olisi tosi kiva saada, ja kas kaupungilta kotiinpäin lähtiessäni löysin kaksikymppisen.
Manifestointiin esittämässäsi muodossa en todellakaan usko, muutenhan olisin jo joko miljonääri tai ainakin enemmän kuin parin tonnin omistaja. 😁
Pelkkää hörhöjen hölinää hullujenhuoneelta