Myllypuron Ruoka-apu loppuu, koska ruokaa ei riitä enää jaettavaksi
Kaupan ja teollisuuden logistiikka on tarkentunut ja punalaputettujen tuotteiden kysyntä kasvanut. Tällä toimintatavalla ei ole edellytyksiä jatkaa, kerrotaan Myllypuron elintarvikeapu ry:n tiedotteessa.
Tarve ruoka-avulle on suuri. Ruokajonoon on saapunut kerralla jopa tuhat ihmistä. Avun piiriin tulee koko ajan uusia ihmisryhmiä, kuten opiskelijoita, tiedotteessa kerrotaan.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Auttaisin esim. laittamalla rahaa ruoka-apuun, jos se olisi suomalaisille. Ukrainalaisia, somaleita en auta ikinä, joten näin jää suomalaisetkin auttamatta. Etenkin, kun ulkomaalaiset ovat aina ja kaikessa etusijalla.
"""""""Jopa uskonnossa. Juuri lukasin HS:n keltaista missä kerrottiin, että mm:ien vuoksi kouluissa aletaan opettamaan uskonnon siasta katsomistietoutta. Tarkoittanee sitä, että meiltä viedään vielä uskokin maasta ja vastaavasti saamme 12neitsyttä taivaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaisin esim. laittamalla rahaa ruoka-apuun, jos se olisi suomalaisille. Ukrainalaisia, somaleita en auta ikinä, joten näin jää suomalaisetkin auttamatta. Etenkin, kun ulkomaalaiset ovat aina ja kaikessa etusijalla.
Minä auttaisin kyllä ukrainalaisia, he ovat maasta joka elää myös barbaaarisen Venäjän naapurina.
Somaleita taas pitäisi auttaa Afrikassa, ei raahata Eurooppaan. Ukrainalaiset ovat eurooppalaisia.
Myllypuron ruokajakelusta puhuttiin jo kauan sitten, että sinne tulee venäläisiä autoilla hakemaan ruokaa. Liekö totta vai ei?
Miksi ? Suurimmassa osassa Ukrainaa ei ole sotaa, ei Suomestakaan ihmiset lähteneet sotaa pakoon, lapsia laitettiin Ruotsiin mutta vanhemmat jäi tänne.
Siksi, koska ovat barbaarisen hyökkäyssodan uhriksi joutunut maa, ja esim. Kiovassa ollut nyt talvella erittäin rankat olot lämmityksen ja sähkön puutteen vuoksi (Venäjä iskee infrastruktuuriin), eli on erittäin ymmärrettävää lähteä turvallisemmille vesille värjöttelemästä sieltä, varsinkin jos on lapsia.
Minä en ole yhtään samaa mieltä sinun ja kaltaistesi kanssa, mitkään teidän selityksenne eivät tule muuttamaan kantaani siitä, että Euroopan alueella sodan uhriksi joutuneita kansoja tulee auttaa aina.
Onneksi olkoon sinut on aivopesty.
Tämäkin on itseasiassa osittain tekoälyn syytä, se kun pystyy ennustamaan kysyntää erittäin tarkasti.
Ruoka-apujono täynnä lihavia N E E K E R E I T Ä
Minä luulen että noissa jonoissa on paljon ilmaa ollut. Ei läheskään kaikki ole siellä tarpeen takia. Olen kulkenut silloin tällöin tuolla tuon jonon ohi ja nähnyt että suuri osa ulkomaalaisia. Olen myös nähnyt kun tavara vaihtaa omistajaa ja sitä heitetään roskiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jokaiselle jää suomen lain mukaan noin 500€/kk käyttörahaa pakollisten laskujen jälkeen"
MITÄ horiset! MISSÄ moinen LAKI!
Googlaa toimeentulotuki laki
Lukaisin läpi lain toimeentulotuesta, mutta en löytänyt mainitsemaasi asiaa. Lainausmerkkeihin sijoittamaasi virkettä taas ei löydy internetistä ollenkaan tuossa muodossa, joten lienet kirjoittanut sen ihan itse.
Voisitko kertoa, missä pykälässä tuo summa kerrotaan?
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/1997/1412#entryIntoForce_20260026
t. Toinen kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jokaiselle jää suomen lain mukaan noin 500€/kk käyttörahaa pakollisten laskujen jälkeen"
Googlaa toimeentulotuki laki
1 Toimeentulotuen tarkoitus
Toimeentulotuki on sosiaalihuoltoon kuuluva viimesijainen taloudellinen tuki, jonka tarkoituksena on turvata henkilön ja perheen toimeentulo ja edistää itsenäistä selviytymistä.
SE EI OLE PAKKO, viimeinen muoto toimeentulosta, ei pakollinen!
Jokaisella on velvollisuus kykynsä mukaan pitää huolta itsestään ja omasta elatuksestaan sekä, siinä laajuudessa kuin avioliittolaissa (234/1929), lapsen elatuksesta annetussa laissa (704/1975) ja muussa laissa säädetään, puolisonsa sekä alaikäisten lastensa ja ottolastensa elatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei siellä lue että on PAKKO jäädä, summakin on toimeentulotuessa vähän yli 400€
eikä kaikki sitä edes saa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukrainalaiset eivät ole sankareita. Häipyvät maastaan, kun voisivat olla viljelemässä maataan ja auttamassa lapsia, sairaita ja vanhuksia. Ihan etoo tuo jänistäminen ja pakeneminen.
Jahas, taas tuollainen mustavalkoinen mökeltäjä, jonka maailmassa on vain ääripäät, eli nyt "sankari" tai "etova jänistäjä ja pakenija".
Itse en pidä ukrainalaisia sen enempää sankareina kuin etovinakaan, vaan suhtaudun kuten ihmisiin joiden maahan hyökättiin ja rikottiin perusturva ja rauha. Jos maassa ei voi elää rauhassa ja turvassa, niin on hyvä, kun lähialueiden maat auttavat ottamalla pakolaisia luokseen.
Ukrainalaiset eivät ole minkäänlainen ongelma muille kuin saastaisille mielille joiden maailmassa venäläinen valloitus-, hyökkäämis- ja väkivaltamentaliteetti on ok. Euroopan ulkopuolelta tulee liikaa porukkaa, ne ruokajonoissa olevat opiskelijatkin ovat yleensä aivan muualta kuin Euroopasta.
Ukrainalaiset varastavat kaiken, mikä ei ole pulteilla seinässä kiinni.
Joutuu pihistämään alkoholinkäytöstään. Juhlat ovat nyt ohi.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen että noissa jonoissa on paljon ilmaa ollut. Ei läheskään kaikki ole siellä tarpeen takia. Olen kulkenut silloin tällöin tuolla tuon jonon ohi ja nähnyt että suuri osa ulkomaalaisia. Olen myös nähnyt kun tavara vaihtaa omistajaa ja sitä heitetään roskiin
Täällä on heitelty metsiin niitä kasseja, kantasuomalaiset jonottaa kaljalaatikon kanssa
Kirkon ka hyvinvointalueiden pitäisi ottaa ruoka-apu hoitoon ja jakaa tarpeen mukaan. Eli taloudellinen tilanne pitää selvittää ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On oltu jo pitkään tilanteessa että ihmisten rahat eivät riitä ruokaan. Sitä ei paranna yhtään ruoka-avun lopettaminen. Tähän olisi sellainen huono ratkaisu kun ruokapalkalla töiden teko. Joskus sotien jälkeen kun ei ollut varaa maksaa palkkoja, ihmiset olivat töissä ruokapalkalla eli saivat päivän ateriat. Isäni maksoi palkat joskus myös esim. perunoissa. Sanoi että niin paljon saa palkkaa kun jaksaa yksin kotiin kantaa. Kertoi että yksi mies lastasi selkäänsä monta perunasäkkiä ja kantoi kotiin. Kun tilanne parani palattiin rahapalkkaa.
Vuosikymmeniä ei ole kaikilla rahat riittäneet ruokaan. Sotia ennen ja sotien jälkeen ihmiset kiersivät maaseudulla tekemässä töitä ruokapalkalla. Minun lapsuudessa ja nuoruudessa köyhät hakivat ruokaa pelastusarmeijalta, ei ollut mitään yleisiä jonoja. Turha kuvitella siis että ennen oli paremmin
Niinpä niin mutta silloin niissä jonoissa varmaankin seisoi vain nälkäisiä ja valkoisia Suomalaisia. Eikä pulleita elättejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä auttaisin kyllä ukrainalaisia, he ovat maasta joka elää myös barbaaarisen Venäjän naapurina.
Somaleita taas pitäisi auttaa Afrikassa, ei raahata Eurooppaan. Ukrainalaiset ovat eurooppalaisia.
Myllypuron ruokajakelusta puhuttiin jo kauan sitten, että sinne tulee venäläisiä autoilla hakemaan ruokaa. Liekö totta vai ei?
Miksi ? Suurimmassa osassa Ukrainaa ei ole sotaa, ei Suomestakaan ihmiset lähteneet sotaa pakoon, lapsia laitettiin Ruotsiin mutta vanhemmat jäi tänne.
Et taida tietää. Suomesta lähti talvi- ja jatkosodassa lähes puoli miljoonaa ihmistä sotaa pakoon. Moni kahteen kertaan. He olivat pääasiassa maatalousväkeä. Silloin ei sota tuhonnut kotirintamaa kuten Ukrainassa ja pakoon lähteneille osoitettiin uudet tilat viljeltäväksi ja asuttavaksi Suomen sisällä.
No joo mutta arvaa mitä? Osa suomalaisista pilkkasi, syrji ja kiusasi sodan aikana karjalaisia jotka joutuivat lähtemään kodeistaan.
Näiden pilkkaajien, kiusaajien ja syrjijien jälkeläisiä on tälläkin palstalla. Ja huomaa kyllä, keitä he ovat. Tavat ovat periytyneet, kylmä sydän siirtyy sosiaalisena perintönä ja kylmän sylin kautta aina seuraavalle sukupolvelle.
Saa olla onnellinen, että itse sai kasvaa lämpimässä kodissa ja empaattisessa ympäristössä.
Mitä paikkakuntaa ei Ukrainassa ole pommitettu?
Ei ainakaan Unkarin ja Slovakian suunnallakaan missä on hienoa vuoristoa ja youtubettajia jotka tätä ihanuutta maailmalle jakavat, katsokaa esim. kanavat Food Around the World, Family Life Far From Civilization, Hutsul Life Ukraine, [hutsulit ovat Ukrainan Karpaateilla asuva vähemmistökansa, oma lisäys]
Et kai oikeasti ole noin höpsö jotta luulet Ukrainan olevan joku Suomen kokoinen läntti joka olisi neljässä vuodessa saatu pelkäksi rauniokasaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta se on. Mutta auto jolla ajoivat ei ollut Lada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukrainalaiset eivät ole sankareita. Häipyvät maastaan, kun voisivat olla viljelemässä maataan ja auttamassa lapsia, sairaita ja vanhuksia. Ihan etoo tuo jänistäminen ja pakeneminen.
Jahas, taas tuollainen mustavalkoinen mökeltäjä, jonka maailmassa on vain ääripäät, eli nyt "sankari" tai "etova jänistäjä ja pakenija".
Itse en pidä ukrainalaisia sen enempää sankareina kuin etovinakaan, vaan suhtaudun kuten ihmisiin joiden maahan hyökättiin ja rikottiin perusturva ja rauha. Jos maassa ei voi elää rauhassa ja turvassa, niin on hyvä, kun lähialueiden maat auttavat ottamalla pakolaisia luokseen.
Ukrainalaiset eivät ole minkäänlainen ongelma muille kuin saastaisille mielille joiden maailmassa venäläinen valloitus-, hyökkäämis- ja väkivaltamentaliteetti on ok. Euroopan ulkopuolelta tulee liikaa porukkaa, ne ruokajonoissa olevat opiskelijatkin ovat yleensä aivan muualta kuin Euroopasta.
Ukrainalaiset varastavat kaiken, mikä ei ole pulteilla seinässä kiinni.
Kuten jo kirjoitin: saastainen mieli.
Varkaita löytyy jokaisesta kansasta.
Kyllähän sitä riittäisi mutta kaupat pistää mieluummin ylijäämän roskiin. Ruoka-apu kun vähentää myyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä näkyi esim joululounailla, tultiin kavereiden kanssa syömään. Ruokaa vaihdetaan myös päihteisiin.
Et taida tietää. Suomesta lähti talvi- ja jatkosodassa lähes puoli miljoonaa ihmistä sotaa pakoon. Moni kahteen kertaan. He olivat pääasiassa maatalousväkeä. Silloin ei sota tuhonnut kotirintamaa kuten Ukrainassa ja pakoon lähteneille osoitettiin uudet tilat viljeltäväksi ja asuttavaksi Suomen sisällä.