YLE: "nuorten usko tulevaisuuteen on historiallisen alhainen"
Kyselyn mukaan #1 syy oli huono työllisyys.
Yle oli sitten hakenut jonkun haastateltavan joka flippas uutisen heti niin että, "joo, kyllä sen ymmärtää, sosiaalinen media pitää kaikki kauheudet tapetilla niin väkisinkin miettii mihin tää maailma on menossa."
Joo, ei ollut kyse siitä. Ketään ei oikeasti kiinnosta esim. mitä Palestiinalle tapahtuu, paitsi muutamia sosiaalisen median raivosta eläviä narsisteja, jotka unohtaa heti kun seuraava lippu tulee mikä pitää laittaa omaan profiiliin.
Toki ilmastonmuutospommitus on mennyt aivan liian pitkälle, viimeksi Bill Gates myönsi että sitä on liioiteltu. Se oli ilmiselvää kaikille joilla ei ole kultakalan muisti - jos 5v välein sanotaan että nyt on enää 5v aikaa, jossain on jotain mätää.
Itse työllisyydestä YLE ei puhunut. Ymmärrän, onhan se vanhoille ihmisille vaikea aihe, koska YLE ja suurin osa kansasta kannattaa halpatyövoiman ronttaamista ja narsistista muka auttamista, joka vetää budjetin miinukselle ja työpaikat ankaran kilpailun alle. Sitä totuutta kierretään kuin kissa kuumaa puuroa.
Kommentit (28)
Nykyään maailmassa ei ole kuin pelkkiä uhkia, ei mitään mahdollisuuksia. Jos jokin on mahdollista tällä hetkellä, kohta sekin otetaan pois.
Minä en stressaa mitään.
Ehkä olen yksinkertainen. Ja elinympäristöni hyvä.
N19
Mutku meillä on oikein hyvä EK:n laatima hallitusohjelma. MäkkärinKassa & HesenMannekiini.
Tutustukaa historiaan niin opitte. Kansainvaellukset kautta aikain ovat luoneet aina sekasortoa ja olemassa olevien yhteiskuntien tuhoutumiset. Niin tulee tapahtumaan tälläkin kertaa.
Olisi kiva tietää, millainen oli nuorten usko tulevaisuuteen vaikka vuonna 1918 tai miksipä ei 1926. Oli kaikenlaista huonoa satovuotta ja jotain sotaakin, oliko se nuorten usko omaan hyvää elämään silloinkaan kovin kaksista?
Oudointa on se, että nuoret eivät itse koe tekevänsä itse tulevaisuuttaan, he luottavat, että joku muu tekee päätökset ja kantaa vastuun.
Lapsettomana tulee olemaan mielenkiintoista nähdä kuinka Suomi muuttuu pienessä ajassa aivan toisenlaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tätä korostetaan nykyään kauheasti, kuinka nykynuorten tulevaisuudenusko on mennyt. Ja uskon kyllä, että on voinut usko mennä tai ainakin aentua. Mutta ei se kyllä huonommalla mallilla voi olla kuin esim. niillä nuorilla, joiden nuoruudessa syttyi maailmansota. Joten vähän kyllä ihmettelen.
Näillä merkeillähän se on myös tämä nuoriso, joiden aikana se syttyy, että siinä mielessä vähän heikko vertaus.
Kultuurimarxilaisuudessa on se ainoa toivo. Sinä edustat toivottomuutta ja vanhaa haudattua romua, joka ei tarjoa kuin kärsimystä kärsimyksen päälle. Luuletko että lapset ottaa mallia vanhemmista, joiden elämä on ollut pelkää kuraa työelämän huononnuttua vuosikymmen toisensa jälkeen. Työväenluokka ei enää lisäännykään, koska työnantajat on paskoneet kaiken ja huoneet tänne jengejä ja ihmisiä halpatyövoimaan, mutta he eivät alistuneet siihen ja siksi meillä on jengejä ja huonosti integroituutta porukkaa. Kiitos työnantajat ja että ette toimineet ammattiliittojen kanssa yhteistyössä, vaan soditte isänmaatanne vastaan. Nyt meillä on nuoret täsin rikottuja teidän ansiosta. Kaiken olisi voinut estää maksamalla kelvollista palkkaa millä perheet pärjää.