Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikävä miestäni kun ollaan erossa mutta en voi asua hänen kanssaan

Vierailija
10.03.2026 |

Kokeiltu on eikä se toiminut. Nyt kumpikin kärsii ikävästä.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mellä meni miehen kanssa oikein hyvin erillään asuessamme. Nyt ei mene yhdessä asuessa. Yritämme vielä, jos suhteemme saisi uutta potkua muuttamalla erilleen.
Niin kauan kuin teillä on ikävä toisianne kaikki on todella hyvin!

Vierailija
62/67 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen mieli ja elo: aina on oltava joku asia, josta "puhutaan nyt" tai muuten vaan joku hiertää. Niinäkin hetkinä, kun kaikki on ihan hyvin, niin löytyy varmasti jotain joka "hiertää" tai muuten saadaan suhdetta vaivaamaan. Milloinkaan ei ole hyvä, että voidaan olla vaan ja elää. Ei millonkaan.

M44

Minun mies on kieltäytynyt puhumasta minua vaivaavista asioista nyt 4 vuotta. En enää puhu niistä ja nyt vain "ollaan ja eletään". Ihme ja kumma, mies ei kumminkaan ole täysin tyytyväinen. Todennäköisesti siksi, koska vaistoaa minun olevan tyytymätön suhteen romanttiseen puoleen ja nyt keskityn lähinnä lapsiimme. Olen kyllä onnellinen ja olen hyväksynyt sen, ettei meille tule sellaista romanttista/intiimiä rakkautta kuin mitä olin toivonut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/67 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä asia, jos ikävöi seurustelukumppaniaan

Vierailija
65/67 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut LAT-suhteesta? Se on 'living apart together', eli parisuhde niin, että molemmilla on oma asunto, usein aika lähekkäin eli vaikka samassa kerrostalossa. Toisen luona vietetään aikaa kun haluaa, mutta pääsee omaan rauhaan kun tarvitsee. Monelle sopii tuo 

Vierailija
66/67 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa näyttäisi ongelmana olevan se, että AP:n mies ei kumminkaan kunnioita AP:n toiveita ja tarpeita. 

Jos miehellä on mt-ongelmia, hänen pitäisi puhua niistä enimmäkseen psykoterapeutilleen. AP ei ole ilmainen terapeutti eikä edes ilmainen korva, jonne kaataa kaikki. Miehillä menee sekaisin se, mikä on vaimo, tyttöystävä tai äiti. Lapsena äidille kerrottiin kaikki ja haettiin lohtua. Aikuisena pitää kantaa osa asioista itse, ottaa vastuu omasta hyvinvoinnistaan, käydä asiantuntijoilla hoidossa ja vai osittain uskoutua kumppanilleen ja saada ajoittain lohtua. Kukaan ei halua seurustella sellaisen kanssa jonka kanssa yhdessäolo on 24/7 hänen ongelmiensa vatvomista, jossa toinen osapuoli joutuu hoivahenkilökunnaksi.

Kummankin pitää ottaa huomioon sen toisen tarve olla rauhassa ja tehdä omia asioita sekä latautua. Yhdessä sitten tehdään kaikkea mukavaa, jotta kumpikin saisi siitä hyviä muistoja ja voimia. 

Paras olisi avoimesti asettaa nämä rajat suhteessa. Yhdessä asuminen ei onnistu, jos ei tätä tajuta, vaan toinen katsoo oikeudekseen rasittaa toista koko ajan omilla ongelmillaan, ja toinen ei saa sanottua, että ei pysty olemaan 24h terapeutti. On parempi asua erikseen ja pyrkiä tapamaan silloin kun kumpikin on hyvällä tuulella ja valmis olemaan yhdessä, viettämään mukavaa aikaa. Muuten suhde ei ole vuorovaikutteinen eikä tasa-arvoinen. 

Vierailija
67/67 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa näyttäisi ongelmana olevan se, että AP:n mies ei kumminkaan kunnioita AP:n toiveita ja tarpeita. 

Jos miehellä on mt-ongelmia, hänen pitäisi puhua niistä enimmäkseen psykoterapeutilleen. AP ei ole ilmainen terapeutti eikä edes ilmainen korva, jonne kaataa kaikki. Miehillä menee sekaisin se, mikä on vaimo, tyttöystävä tai äiti. Lapsena äidille kerrottiin kaikki ja haettiin lohtua. Aikuisena pitää kantaa osa asioista itse, ottaa vastuu omasta hyvinvoinnistaan, käydä asiantuntijoilla hoidossa ja vai osittain uskoutua kumppanilleen ja saada ajoittain lohtua. Kukaan ei halua seurustella sellaisen kanssa jonka kanssa yhdessäolo on 24/7 hänen ongelmiensa vatvomista, jossa toinen osapuoli joutuu hoivahenkilökunnaksi.

Kummankin pitää ottaa huomioon sen toisen tarve olla rauhassa ja tehdä omia asioita sekä latautua. Yhdessä sitten tehdään kaikkea mukavaa, jotta kumpikin saisi siitä hyviä muistoja ja voimia. 

Paras olisi avoimesti asettaa nämä rajat suhteessa. Yhdessä asuminen ei onnistu, jos ei tätä tajuta, vaan toinen katsoo oikeudekseen rasittaa toista koko ajan omilla ongelmillaan, ja toinen ei saa sanottua, että ei pysty olemaan 24h terapeutti. On parempi asua erikseen ja pyrkiä tapamaan silloin kun kumpikin on hyvällä tuulella ja valmis olemaan yhdessä, viettämään mukavaa aikaa. Muuten suhde ei ole vuorovaikutteinen eikä tasa-arvoinen. 

Juuri näin! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme