Temutus kuriin
Viime vuonna keskimääräisen halpatavaralähetyksen arvo oli noin 5,50 euroa. Paketteja saapui Kiinasta Suomeen vuoden aikana kymmeniä miljoonia.
Onhan tuo ihan helvetin idioottimaista puuhastelua, suomalaiset !
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissakin myydään kiinalaisia tavaroita. Turhaa Orpo kiljuu.
Mutku se on sitä parempaa Temuttamista! Mieti nyt itsekkin miten pieni kauppias ei muutoin pärjää, jos ei saa myydä euron krääsää 100x kalliimmalla hinnalla!
🤣, menkööt konkkaan jos ei pärjää
Juu, ensin on pitkään hirveä ulina vapaan markkinatalouden ihanuudesta, mutta sitten sen toteutuessa (kun tilanne ei olekaan protektionistisesti hallittu) tulee suru puseroon.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti ja kunnollinen suomisinisimmu uskoo kaiken temutuspropagandan ja menee hakemaan sen saman tuotteen paikallisesta halpahallista 10 kertaa kalliimpaan hintaan ja voi täten olla tyytyväinen kunnon veronmaksaja. Viisas ostaa sieltä mistä halvimmalla saa. Vai luuletko, että se halpahallin tuote on jotenkin eettisempi, kun joku muu on tilannut sen Kiinasta puolestasi?
😂
Vierailija kirjoitti:
Temusta saa upeita tekokukkia ja -viherkasveja halvalla. Muualla maksavat paljon enemmän. Olen tilannut loma-asunnolle, kun siellä ei voi tietenkään aitoja pitää. Myös ihania alusvaatteita olen tilannut hyvään hintaan.
Mikäs se olisikaan kivempaa kuin kemikaalintuoksuiset kiinalaiset muoviläpyskät sisustuksena, ja samat kemikaalit iholla.
Vierailija kirjoitti:
25 euroa taitaa olla minimitilaus Temusta. Paketit lähetetään Suomen välivarastosta, ei suoraan Kiinasta.
Tämä, ja nykyään minimitilaussumma on jo 28 euroa. Jo aikojen alusta summa oli Temussa vähintään 20 euroa. Temulla ei ole mitään tekemistä ollut koskaan noiden muutaman euron tilausten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temusta saa upeita tekokukkia ja -viherkasveja halvalla. Muualla maksavat paljon enemmän. Olen tilannut loma-asunnolle, kun siellä ei voi tietenkään aitoja pitää. Myös ihania alusvaatteita olen tilannut hyvään hintaan.
Mikäs se olisikaan kivempaa kuin kemikaalintuoksuiset kiinalaiset muoviläpyskät sisustuksena, ja samat kemikaalit iholla.
Ai kauhee 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee 😬
Käykää joskus haistelemassa suomalaisissa halpakaupoissa...
Suomalaisten työpaikat ulkoistettiin Kiinaan surutta, mutta kun tavallinen kuluttaja ulkoistaa ostoksensa sinne, niin heti alkaa kova ulina.
Voisiko ihmiset alkaa ostaan tuplasti kalliimpia esim. 11€ paketteja Temusta ja sitten edelleen vieläkin hintavampia paketteja, näin tulisi enämpi säästöön?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten työpaikat ulkoistettiin Kiinaan surutta, mutta kun tavallinen kuluttaja ulkoistaa ostoksensa sinne, niin heti alkaa kova ulina.
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee 😬
Ai kauhee kun Temusta tilatut Collegelämpöhousut alkoi värjäämään kallista sohvaani mustaksi enkä tuota heti edes huomannut Onneksi sentään sain sohvan putsattua ruokasoodaliuoksella joka ihme kyllä tehosi kiinalaiseen väriaineeseen ja sohva pelastui Housut pistin Fidan keräyslaatikkoon ja Tilasin toiset lähes samanhintaiset Julasta ja näissä ei moista ongelmaa ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temusta saa ihania farkkuja, ja muitakin housuja. Tilasin juuri kevyt toppatakin. Ei ole vielä tullut, mutta eiköhän sekin ole ihan sellainen kuin kuvassa. Niin on kaikki muut tilaamani tuotteet ainakin olleet.
Ja sisältää ties mitä myrkkyjä.
Joopa joo. Uskoo ken haluaa. Ihan hiton hyviä alusvaatteita. Ei mitään vikaa! Istuu hyvin, näyttää hyvältä, ja tuntuu hyvältä. Mitään ihottumia, syöpää tai muitakaan haittoja ei ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee 😬
Ai kauhee kun Temusta tilatut Collegelämpöhousut alkoi värjäämään kallista sohvaani mustaksi enkä tuota heti edes huomannut Onneksi sentään sain sohvan putsattua ruokasoodaliuoksella joka ihme kyllä tehosi kiinalaiseen väriaineeseen ja sohva pelastui Housut pistin Fidan keräyslaatikkoon ja Tilasin toiset lähes samanhintaiset Julasta ja näissä ei moista ongelmaa ole
...Piste!
Saako yksityishenkilö tilata ulkomailta edukkaasti? Vai onko se vain kauppiaiden oikeus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee 😬
Temu ei ole mikään kauppa, vaan alusta myyjille, joita on tuhansia. Jokaisella myyjällä on omat tuotteensa. Se, että ostit yhdet huonot housut yksittäiseltä myyjältä ei tarkoita sitä, että kaikki Temun housut olisivat huonoja.
Ja olen itse ostanut housuja Temusta eikä niistä ole lähtenyt väriä eikä ole ollut muitakaan ongelmia.
Vapaa markkinatalous on kivaa aina siihen asti, kun saa yrittäjänä käärittyä muhkeat voitot omiin taskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikäläisen Temu on kierrätyskeskus Shoppailen kuin miljonääri Tässä on se hyvä puoli että tuotteen voi tutkia paikanpäällä enkä ostoksiini ole pettynyt kertaakaan kun voi päätellä mikä on laadukasta ja mikä ei Työttömänä kun ei rahaa ole tehdä hutiostoksia niin tyydyn tähän
Paljoa fiksumpaa tuo on, edes kierrätyskeskus ei kelpuuta shein ja temupazkaa.
Kyllä kelpuuttaa. Olen nähnyt siellä useampia vaatteita joiden tiedän olevan temusta. Tiedän siitä, että olen itse tilannut temusta samanlaiset. Oikeasti läheskään kaikesta ei mitenkään näe päältäpäin onko temusta vai jostain muualta. Joistain kyllä näkee, mutta ei todellakaan kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee 😬
Temu ei ole mikään kauppa, vaan alusta myyjille, joita on tuhansia. Jokaisella myyjällä on omat tuotteensa. Se, että ostit yhdet huonot housut yksittäiseltä myyjältä ei tarkoita sitä, että kaikki Temun housut olisivat huonoja.
Ja olen itse ostanut housuja Temusta eikä niistä ole lähtenyt väriä eikä ole ollut muitakaan ongelmia.
Minä myös olen ollut tosi tyytyväinen temusta ostettuihin housuihin. Vastaa täysin kuvausta ja pitää hyvin muotonsa pesuissa. Olen ostanut vaikka kuinka monet erilaiset housut, eikä yhdetkään ole väriä päästäneet.
Vaatteita ja elektroniikkaa en ole Temusta ostanut, mutta mm. työkaluja ja erilaisia, suomalaisissa liikkeissä kalliita, harrastusvälineitä kyllä. Joissain on ollut aivan käsittämättömän hyvä hinta-laatusuhde.
Kun katsoo mitä kaikkea noista kamoista löytyy heti jos vähänkin tutkitaan niin aika tyhmä täytyy olla että vaatteita, kosmetiikkaa tai sähkölaitteita noista halpakaumoista tilaa.
PURRAN RYYSYT ON TILATTU TEMUSTA,KAIKI RÄTIT MITKÄ ON PÄÄÄLLÄ torstaina kun tämä ns,hallitus esiintyy(nukkehallitus).