Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temutus kuriin

Vierailija
10.03.2026 |

Viime vuonna keskimääräisen halpatavaralähetyksen arvo oli noin 5,50 euroa. Paketteja saapui Kiinasta Suomeen vuoden aikana kymmeniä miljoonia.

Onhan tuo ihan helvetin idioottimaista puuhastelua, suomalaiset !

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo mitä kaikkea noista kamoista löytyy heti jos vähänkin tutkitaan niin aika tyhmä täytyy olla että vaatteita, kosmetiikkaa tai sähkölaitteita noista halpakaumoista tilaa. 

Olen tilannut ihan kaikkea noita eikä ole ollut mitään ongelmia. Erinomaisia tuotteita.

Vierailija
42/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temusta saa ihania farkkuja, ja muitakin housuja. Tilasin juuri kevyt toppatakin. Ei ole vielä tullut, mutta eiköhän sekin ole ihan sellainen kuin kuvassa. Niin on kaikki muut tilaamani tuotteet ainakin olleet.

Kivaa, että on löytyny mieleisiä. Mukavaa päivää sulle! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temuttamiselle voisi laittaa hinta

Alle 2000e tuloiset saa temuttaa vapaasti

Yli 3000e joutuvat maksamaan 100e per lähetys

Vierailija
44/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HobbyHall toimii myös kuin Temu, kielletäänkö sekin? Tai e-ville? Amazon?

Vierailija
45/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25 euroa taitaa olla minimitilaus Temusta. Paketit lähetetään Suomen välivarastosta, ei suoraan Kiinasta.

Tämä, ja nykyään minimitilaussumma on jo 28 euroa. Jo aikojen alusta summa oli Temussa vähintään 20 euroa. Temulla ei ole mitään tekemistä ollut koskaan noiden muutaman euron tilausten suhteen.

Siellä voi kiertää sen minimitilauksen, mutta en kerro miten ettei liian moni ala sitä käyttämään

Vierailija
46/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HobbyHall toimii myös kuin Temu, kielletäänkö sekin? Tai e-ville? Amazon?

Amazon ja Ebay... Noissa vaan on usein Temua tai Alia kalliimmat hinnat samoista tuotteista. Halvemmat toki silti kuin suomalaisessa kivijalassa.

Vierailija
47/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikäläisen Temu on kierrätyskeskus Shoppailen kuin miljonääri Tässä on se hyvä puoli että tuotteen voi tutkia paikanpäällä enkä ostoksiini ole pettynyt kertaakaan kun voi päätellä mikä on laadukasta ja mikä ei Työttömänä kun ei rahaa ole tehdä hutiostoksia niin tyydyn tähän 

Paljoa fiksumpaa tuo on, edes kierrätyskeskus ei kelpuuta shein ja temupazkaa. 

Kyllä kelpuuttaa. Olen nähnyt siellä useampia vaatteita joiden tiedän olevan temusta. Tiedän siitä, että olen itse tilannut temusta samanlaiset. Oikeasti läheskään kaikesta ei mitenkään näe päältäpäin onko temusta vai jostain muualta. Joistain kyllä näkee, mutta ei todellakaan kaikesta. 

Temusta en tiedä, mutta ainakaan shein kamaa eivät laita edes ilmaisosastolle. 

Vierailija
48/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikäläisen Temu on kierrätyskeskus Shoppailen kuin miljonääri Tässä on se hyvä puoli että tuotteen voi tutkia paikanpäällä enkä ostoksiini ole pettynyt kertaakaan kun voi päätellä mikä on laadukasta ja mikä ei Työttömänä kun ei rahaa ole tehdä hutiostoksia niin tyydyn tähän 

Kyllä kelpuuttaa. Olen nähnyt siellä useampia vaatteita joiden tiedän olevan temusta. Tiedän siitä, että olen itse tilannut temusta samanlaiset. Oikeasti läheskään kaikesta ei mitenkään näe päältäpäin onko temusta vai jostain muualta. Joistain kyllä näkee, mutta ei todellakaan kaikesta. 

En ole koskaan sheinista tilannut, joten siitä en tiedä. Ihan uteliaisuudesta kiinnostaa, miten niistä sheinin tuotteista näkee että ne on nimenomaan sheinista? Onko niissä jokin merkki? Vai onko vaatteet tehty jostain oudosta materiaalista mitä mistään muualta ei saa? Jostainhan siis täytyy selkeästi pystyä erottamaan että tuotteet on juuri sheinista, jotta ne henkilöt jotka ottavat vastaan tavaraa osaavat heti rankata pois sheinista ostetut tuotteet.

Vierailija
49/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo mitä kaikkea noista kamoista löytyy heti jos vähänkin tutkitaan niin aika tyhmä täytyy olla että vaatteita, kosmetiikkaa tai sähkölaitteita noista halpakaumoista tilaa. 

Olen tilannut ihan kaikkea noita eikä ole ollut mitään ongelmia. Erinomaisia tuotteita.

Jep. Puolet ihmistähän on keskimääräistä tyhmempiä että kyllä noille varmasti ostajia löytyy.

Vierailija
50/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu uskovaiset voisi edes kerran katsoa Youtubesta em näitä Haul juttuja Mitähän lienee myrkkyä tuokin kun ei edes meinaa pesemällä lähteä pois ? Vironkielinen mutta asia kyllä selviää videolta 

Vierailija
51/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Puolet ihmistähän on keskimääräistä tyhmempiä että kyllä noille varmasti ostajia löytyy.

100 vuotta sitten pidettiin radiumia ihonhoidon kuumimpana hottina.  Lukemattomat naiset julistivat että ei ole ollut mitään ongelmia, päinvastoin, iho suorastaa hehkuu.   

Vierailija
52/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta muiden ostokset Temusta tai muualtakaan, joten turhaan postaat jotain turhia videoita muiden temutteluista.

Vierailija
53/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta muiden ostokset Temusta tai muualtakaan, joten turhaan postaat jotain turhia videoita muiden temutteluista.

Sori tuli väärä video sinulle ja tätähän sinä teet Temuhuumassasi ! Ps siellä on tosi halpoja anustappeja 

Vierailija
54/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan sheinista tilannut, joten siitä en tiedä. Ihan uteliaisuudesta kiinnostaa, miten niistä sheinin tuotteista näkee että ne on nimenomaan sheinista? Onko niissä jokin merkki? Vai onko vaatteet tehty jostain oudosta materiaalista mitä mistään muualta ei saa? Jostainhan siis täytyy selkeästi pystyä erottamaan että tuotteet on juuri sheinista, jotta ne henkilöt jotka ottavat vastaan tavaraa osaavat heti rankata pois sheinista ostetut tuotteet.

Mä käytän itse käänteistä kuvahakua.

Vierailija
55/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100 vuotta sitten pidettiin radiumia ihonhoidon kuumimpana hottina.  Lukemattomat naiset julistivat että ei ole ollut mitään ongelmia, päinvastoin, iho suorastaa hehkuu.   

Hää sä et muistanu niitä Egyptin faaraoita jotka veti lyijymaalilla naamansa valkoiseksi Kovin kaunista ja ihanan myrkyllistä 

Vierailija
56/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoteväärennösasetus viittaa ensisijaisesti EU-asetukseen N:o 608/2013, joka säätelee tulliviranomaisten toimenpiteitä teollis- ja tekijänoikeuksien (IPR) turvaamiseksi. Asetuksen tarkoituksena on estää sellaisten tavaroiden pääsy markkinoille, joiden epäillään loukkaavan esimerkiksi tavaramerkki- tai mallioikeuksia. [1, 2, 3, 4]

Asetuksen keskeinen sisältö

Asetus antaa tullille valtuudet puuttua tuoteväärennösepäilyihin EU:n ulkorajoilla. Keskeisiä kohtia ovat:

Tullin toimenpiteet: Tulliviranomaiset voivat pysäyttää tavaraerän, jos sen epäillään olevan väärennös tai loukkaavan IPR-oikeuksia.

Oikeudenhaltijan rooli: Tuoteväärennösten torjunta perustuu usein oikeudenhaltijan tekemään valvontapyyntöön, jonka perusteella tulli tarkkailee kyseiseen merkkiin kohdistuvia loukkauksia.

Tuhoamismenettely: Asetus mahdollistaa väärennösten tuhoamisen tietyissä tilanteissa ilman pitkää oikeusprosessia, jos osapuolet eivät vastusta sitä. [1, 2, 5]

### Ajankohtaiset päivitykset ja raportit (20242025)
Vaikka perusasetus on vuodelta 2013, valvontajärjestelmää ja sen tehokkuutta päivitetään jatkuvasti:

Uusi tuoteturvallisuusasetus (EU) 2023/988: Tämä asetus tuli täysimääräisesti sovellettavaksi 13.12.2024. Se tiukentaa vaatimuksia kaikille markkinoille saatettaville tuotteille, mukaan lukien verkkokaupan kautta tulevat tavarat, mikä vaikeuttaa väärennösten myyntiä.

Valvonnan tilanne: Vuoden 2025 raporttien mukaan EU:n tullit takavarikoivat vuonna 2024 noin 112 miljoonaa väärennettyä tuotetta, joiden arvo oli 3,8 miljardia euroa. Suurin osa väärennöksistä on peräisin Kiinasta ja Turkista.

OLAFin tehostettu valvonta: Euroopan petostentorjuntavirasto (OLAF) on vuonna 2025 johtanut laajoja operaatioita erityisesti muotituotteiden väärennöksiä vastaan suojellakseen kuluttajien terveyttä ja EU:n taloutta. [6, 7, 8, 9, 10]

Mitä pidetään tuoteväärennöksenä?

Tullin mukaan tuoteväärennös on tuote, johon on luvattomasti liitetty toiselle kuuluva tavaramerkki tai sen jäljitelmä. Se voi olla myös tuote, joka imitoi suojattua mallioikeutta eli tuotteen ulkomuotoa. [4]

Haluatko tietää tarkemmin, miten yritys voi tehdä valvontapyynnöön tullille tai miten uusi tuoteturvallisuusasetus vaikuttaa verkkokauppaan?

[1] https://www.bocoip.com

[2] https://www.edilex.fi

[3] https://www.finnsecurity.fi

[4] https://tulli.fi

[5] https://helda.helsinki.fi

[6] https://taxation-customs.ec.europa.eu

[7] https://kauppa.fi

[8] https://op.europa.eu

[9] https://www.eunews.it

[10] https://anti-fraud.ec.europa.eu

Vierailija
57/57 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin lomamatkaa ja tulevaa kesää varten uimapuvun päälle peittävän ranta-asun, jotta ihoa voi suojata liialta auringolta. Ei tälläisiä edes ole tähän aikaan Suomessa myynnissä ja hinnat on aivan poskettomia jostain ohuesta kangasviitasta. Väritarjonta Suomessa on aina mustaa, mustaa, mustaa, temussa valinnanvaikeus väreistä ja kuoseista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi