No nyt on kaikilla mammoillakin adhd
Totta tosiaan, jos olet muodikas vanhempi ei riitä, että lapsellasi on adhd. Muista kertoa kaikille, että myös sinulla itselläsi on adhd. Sitä ei ole tietenkään virallisesti todettu, mutta kyllä sinulla se on. Sen voi vain itse päättää.
Se ei kiinnosta ketään. Kukaan ei usko sitä. Naurettavaa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
No, aika moni nyt aikuinen on jäänyt lapsena vaille diagnoosia ja huonolle koulumenestykselle, epäjärjestelmällisyydelle, levottomuudelle ym. ei annettu muuta syytä kuin tyhmyys, kun silloinhan kaikki vanhemmat osasivat kasvattaa lapsiaan, eikö niin? ;) etenkin tyttöjen ADHD on monesti muuta kuin ylivilkkaus ja se jää edelleen huomiotta.
Moni näistä itsensä diagnosoineista on ns. kympin tyttöjä. Herää kysymys, että jos vaivaa ei huomaa, mistä tietää että se on edes olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, aika moni nyt aikuinen on jäänyt lapsena vaille diagnoosia ja huonolle koulumenestykselle, epäjärjestelmällisyydelle, levottomuudelle ym. ei annettu muuta syytä kuin tyhmyys, kun silloinhan kaikki vanhemmat osasivat kasvattaa lapsiaan, eikö niin? ;) etenkin tyttöjen ADHD on monesti muuta kuin ylivilkkaus ja se jää edelleen huomiotta.
Moni näistä itsensä diagnosoineista on ns. kympin tyttöjä. Herää kysymys, että jos vaivaa ei huomaa, mistä tietää että se on edes olemassa?
Juuri tästä aloituksessa kyse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on, mutta mun lapsella ei. Hänellä ei ole edes ADHD-tyyppisiä piirteitä, vaan suorastaan päinvastoin.
Mitäs siihen sanot?
Eli ei periydy kaikille. Oet varmaan iloinen lapsesi puolesta.
Osittain voi olla perinnölliset tekijät, osittain kasvatuksessa huomion kiinnittäminen juuri niihin asioihin joissa itsellä ollut haasteita. Ajatuksena "ettei ainakaan näiden asioiden kanssa joutuisi kamppailemaan, joiden kanssa minä olen joutunut". Tämä vauvasta asti, ei vasta esim. kouluikäisenä.
Kuinkakohan monet adhd-epäilykset johtuvat erialisista persoonallissuushäiriöstä... Alkanut mietityttää yhä enemmän ja enemmän...
Itelläki ihan vitum moine ADHD. Siitä johtuu että en ole DI vaan tällainen huoltomies vaan.