No nyt on kaikilla mammoillakin adhd
Totta tosiaan, jos olet muodikas vanhempi ei riitä, että lapsellasi on adhd. Muista kertoa kaikille, että myös sinulla itselläsi on adhd. Sitä ei ole tietenkään virallisesti todettu, mutta kyllä sinulla se on. Sen voi vain itse päättää.
Se ei kiinnosta ketään. Kukaan ei usko sitä. Naurettavaa.
Kommentit (45)
Onneksi ei ole itsellä, eikä lapsilla, eikä puolisolla.
No se on aina ollut selvää ertä mulla on jotain muta eihämn 80-luvulla tehty diagnoooseja. Sanottiin vaan että oon lasiska ja tyhmä.
No sitten kun mum lapsi sa idiagnoosin ni sanoin että ma haluan kanssa tutkimukset. Ja todettiin ettö ADHD mullaki,
Kyllä se jotenkin näyttää koko perhettä aina vaivaavan.
Itse olen joutunut laittamaan välit poikki joihinkin tuttavaperheisiin. Ei semmoista menoa kestä. Pidän rauhasta.
Vierailija kirjoitti:
No se on aina ollut selvää ertä mulla on jotain muta eihämn 80-luvulla tehty diagnoooseja. Sanottiin vaan että oon lasiska ja tyhmä.
No sitten kun mum lapsi sa idiagnoosin ni sanoin että ma haluan kanssa tutkimukset. Ja todettiin ettö ADHD mullaki,
Kyllä voi olla vaan laiska ja tyhmä. Moni on. Sekin perinnöllistä.
Sen diagnoosin saa nykyisin pyytämättäkin
Ikävä sairaus. Voimia kaikille, joita koskettaa.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä sairaus. Voimia kaikille, joita koskettaa.
Niinpä, onneksi siihen saa nykyisin lääkettä ja terapiaa. Kelalta voi hakea vammaistukea kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka elämäsi muuttui diagnoosin myötä?
Pitääkö niitä lääkkeitä syödä koko elämä? Miten ennen pärjättiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka elämäsi muuttui diagnoosin myötä?
Ei ole enää " laiska ja tyhmä", vaan "sairas".
Mulla on, mutta mun lapsella ei. Hänellä ei ole edes ADHD-tyyppisiä piirteitä, vaan suorastaan päinvastoin.
Mitäs siihen sanot?
Se on synnynnäinen kehitysvamma, ei sairaus
Vierailija kirjoitti:
voit edelleen olla laiska ja tyhmä, vaikka olisitkin adhd ;)
No, aika moni nyt aikuinen on jäänyt lapsena vaille diagnoosia ja huonolle koulumenestykselle, epäjärjestelmällisyydelle, levottomuudelle ym. ei annettu muuta syytä kuin tyhmyys, kun silloinhan kaikki vanhemmat osasivat kasvattaa lapsiaan, eikö niin? ;) etenkin tyttöjen ADHD on monesti muuta kuin ylivilkkaus ja se jää edelleen huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on, mutta mun lapsella ei. Hänellä ei ole edes ADHD-tyyppisiä piirteitä, vaan suorastaan päinvastoin.
Mitäs siihen sanot?
Eli ei periydy kaikille. Oet varmaan iloinen lapsesi puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voit edelleen olla laiska ja tyhmä, vaikka olisitkin adhd ;)
Niin... Lääkkeillä ja terapialla on monesti tapana korjata pahempia oireita.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö niitä lääkkeitä syödä koko elämä? Miten ennen pärjättiin
Ei pärjättykään. Se siinä onkin "huvittavaa".
Joillakin on sellainen vamma, että dissataan ja mitätöidään toisten sairauksia, lääkityksiä ja vaikeuksia.
Varmaan sekin mulla on,a😁