Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 52v ja katsoin että eläkekertymäni on 1400. Paljonko teillä?

Vierailija
10.03.2026 |

Mulla tosi pieni palkka nykyisin, että ei enää hirveästi kasva.

Sitten kun saa eläkettä, niin mitä siitä vähennetään? Paljonko veroa ym?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle pääsyyn on sinulla vielä sen verran aikaa että voi käydä miten tahansa verotuksen suhteen.

Vierailija
2/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 55 vuotta ja eläkekarttuma on tällä hetkellä 2383€, kun juuri tarkistin asian.

Voit veroprosenttilaskurilla kokeilla, paljonko siitä menee veroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla parikymmetä vuotta nuorempana 1000 € paikkeilla.

Vierailija
4/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla ei sitten elä .  Nykyiset hinnat vuokrat sähkö vesi ruoka bussit hammashoito lääkkeet kengät vaate hygienia kännykkä kuukauden ruoka .  Ikävä kertoa mutta ei riitä nykyajan hintoihin.  Tehän nostatte hintoja itse eikö niin. 

Vierailija
5/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heh. Mulla alle 5 vuotta eläkkeeseen ja laskurin mukaan saan kansaneläkettä työeläkkeen lisäksi. Työnteon aloitin 15v ja sen jälkeen koko ajan töissä. Vähintään illat ja vkl. Näin se mun ikäpolvelle tehty eläkertymävarkaus näkyy. Ei paljoa naurata.

Nyt tullut muutama työttömyysvuosi ikäsyrjinnän takia. Täytyy toivoa että saa pysyä terveenä.

Vierailija
6/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verojen kanssa sitten miinus YLE VERO terveydenhoitomaksu ja vero kirkko vero .  Menee eläkkeistä päältä. Mitä jää asumiskulut ruoka vaate hygienia känny. 

Vierailija
7/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v, syksyllä 51v. Tähän mennessä kertymä 1 745 €/kk. 

Eläkearviot:

alimmassa eläkeiässä (66v 2kk) 2900 €/kk

tavoite-eläkeiässä (67v 10kk) 3263 €/kk

ylimmässä eläkeiässä (70v) 3765 €/kk

Vierailija
8/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy leikata sopeutus eläkkeistä ja kansanedustajien eläkkeistä kun hekin ovat laikanneet muiden ja ministerien eläkkeistä kuin he on leikannut muiden.   Ja nuorison jotka itse varasti meiltä noin 7 vuoden työssä käynti ajan alkupäästä sitten nostivat eläkeikää toisesta päästä ilkeyttään muu maalaiset unionissa . Suomessa työnteko aloitettiin 14-15 vuotiaana vähintään kesätöissä ja vakituiseenkin.  Me on nämä täällä maksettu mitä on . Koulut ja maantiet . 

Vierailija
9/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeeni tulee olemaan, kuolen nälkään.

Vierailija
10/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut yli 200 000 € eläkemaksuja ja on hyvin epävarmaa tulenko näkemään itse niistä kovinkaan paljoa. Nykyisille eläkeläisille mennyt koko summa.

Vierailija
11/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että nuoret nostaa samalla oman eläkeikänsä tyhmyyttään. 

Vierailija
12/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut yli 200 000 € eläkemaksuja ja on hyvin epävarmaa tulenko näkemään itse niistä kovinkaan paljoa. Nykyisille eläkeläisille mennyt koko summa.

Tarkoitat siis että me maksetaan sun isovanhempien eläkkeet vai.  

Vierailija
13/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No heh. Mulla alle 5 vuotta eläkkeeseen ja laskurin mukaan saan kansaneläkettä työeläkkeen lisäksi. Työnteon aloitin 15v ja sen jälkeen koko ajan töissä. Vähintään illat ja vkl. Näin se mun ikäpolvelle tehty eläkertymävarkaus näkyy. Ei paljoa naurata.

Nyt tullut muutama työttömyysvuosi ikäsyrjinnän takia. Täytyy toivoa että saa pysyä terveenä.

Mikä tuo eläkekertymävarkaus on, mikä juuri sinun ikäisillesi on tehty?

Vierailija
14/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajat ei vaan oo maksanut täällä mitään .  Me ollaan maksettu. 

Vierailija
15/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkevakuutus maksu on otettu meiltä suomen kansalaisilta suoraan etukäteen palkasta ihan 14- vuotiaasta asti .  Niitä ei voi varastaa . 

Vierailija
16/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo eläkekertymävarkaus on, mikä juuri sinun ikäisillesi on tehty?

Alle 23-vuotiaana tehdystä työstä ei ole kertynyt eläkettä.

Se lukee itsellänikin työeläkeotteen erittelyissä "työt, jotka eivät ole kerryttäneet eläkettä", oikein ilkkuu sieltä, että teitpäs pyyteetöntä etkä edes hyödy tästä vanhana.

Vierailija
17/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52 ja mulla on 2400€. Oli hyvä palkka joskus aikoinaan. Nyt tulee uutta eläkekertymää vain 30 euroa vuodessa, kun yritän säästää YEL-maksuissa. Käytännössä siis palkkakertymä nostaa mulla eläkekertymääni vuodessa enemmän, vaikka en duunia tekisi!

Vierailija
18/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläke on noin satkun enemmän ja veroa menee muistaakseni 15%. (tai 15,5%)

Vierailija
19/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 46v ja kertymä 2134e/kk. Enkä saanut minäkään eläkettä alle 23v työnteosta.

Tavoite eläkeikä 68v4kk ja eläke-ennuste 4294e/kk. En kyllä usko että pystyn pitämään nykyistä tulotasoa tuohon ikään asti.

Vierailija
20/34 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat siis että me maksetaan sun isovanhempien eläkkeet vai.  

Ei ne taida hautausmaalle toimittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi