Minulle ihan sama vaikka bensan hinta olis 10 euroa litra.
Kuljen fillarilla joka paikkaan jos tarvii. Poljen vaikka 30 km mökille ei ole mikään ongelma. Olen muutenkin vähentänyt auton käyttöä niin että säästän 4000 euroa vuodessa. 5-6 vuodessa on säästöön kertynyt 20000 euroa sen takia koska vähensin autolla ajamista.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette sitten ymmärrä että kuljetuskustannukset nousee -> kaikki hinnat nousee, myös sen sun fillaris varaosien ja varusteiden. Ja retkieväiden nyt ensimmäiseksi.
Mitäs luulet fillarin kettingin tai uuden renkaan kustantavan, vaikka täysi rähinä olisi päällä? Tietysti hinnat tulevat nousemaan, kaikessa, mutta suora rippuvuus polttoaineista tulee helkutin paljon kalliimmaksi.
Et siis esim. syö päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on persut pitäneet tämän hallituskauden aikana polttoainehinnat kurissa, ei ole verot nousseet vihervassarien kauhisteluista huolimatta. Sodan nostamalle öljyn hinnalle ei jopa persut mahda mitään.
Työssä käyvänä nettoveronmaksajana minua ei kiinnosta muu, kuin bensanhinta ja työnverotus, eli äänestän edelleen persuja.
Täytyy olla pinkka kunnossa. Tuolla litrahinnalla tulee nimittäin niille kauppaan roudatuille iduillekin hintaa.
AP tullaan myöhemmin näkemään polkemassa jalkaa ja huutamassa lärvi punaisena kun se oma suosikki kalja maksaakin euron sijasta 5 euroa xD
Vierailija kirjoitti:
Saa nousta ihan vapaasti. Liikun fillarilla ja kävellen muutenkin. Auto vielä on mutta ei pakollinen. Ja mitä tulee muiden hintojen nousuun niin sama siellä, kulutan vähemmän. Magapersut saavat autoilla minun puolestani. Heidän hengenheimolaisensa tämän sodan aloittivat.
Itse päädyin samaan ainakin uutisten mukaan suomalaiset kantaa aina vaan enemmän rahaa ruokakauppoihin. Jos miljonäärituloilla kultaa vuolevat kauppiaat nostaa edelleen hintoja ostan vaan vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette sitten ymmärrä että kuljetuskustannukset nousee -> kaikki hinnat nousee, myös sen sun fillaris varaosien ja varusteiden. Ja retkieväiden nyt ensimmäiseksi.
Mitäs luulet fillarin kettingin tai uuden renkaan kustantavan, vaikka täysi rähinä olisi päällä? Tietysti hinnat tulevat nousemaan, kaikessa, mutta suora rippuvuus polttoaineista tulee helkutin paljon kalliimmaksi.
Et siis esim. syö päivittäin?
Syön, mutta tuotan osan ruoasta itse ja naapurista saa kanamunia, eikä edes asuta syvällä maaseudulla vaan kaupungin kupeessa. En osta kovin paljon tuoretuotteita, joihin logistiikan hintalappu osuu eniten. Lisäksi käyn hyväpalkkaisessa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla pinkka kunnossa. Tuolla litrahinnalla tulee nimittäin niille kauppaan roudatuille iduillekin hintaa.
Aika paljon kuluu dieseliä ruuan kuljetukseen jos sen hinnan nousu heti näkyy ruuan hinnassa.
Sähköautoilun lisääntyminen vain halventaa raakaöljyn hintaa, öljyn hinta romahtaa tulevaisuudessa lähelle nollaa!
Vierailija kirjoitti:
Todella uusavuton täytyy olla jos idutkin pitää osaa valmiina kaupasta.
Niin minullekin. Minulle on ihan sama vaikka bensaan menisi tonni päivässä. En näjetsen omista autoa, eikä se tonni minun kukkaroani kevennä. Olen valmis kampanjoimaan bensan hinnan noston puolesta.
Se öljyn hinta vaikuttaa vähän muuhunkin kuin bensan hintaan. Ihan sama vaikka kävelet niin silti nousee melkein kaikkien tuotteiden hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Ne polttoaineen kustannukset menee hintoihin ja nostaa inflaatiota. Tuskin tämä on teille yhdentekevää.
Kerro miksi menisi. Kuinka saatanasti sitä ruokaa pitää kuskailla.
Vierailija kirjoitti:
Niin minullekin. Minulle on ihan sama vaikka bensaan menisi tonni päivässä. En näjetsen omista autoa, eikä se tonni minun kukkaroani kevennä. Olen valmis kampanjoimaan bensan hinnan noston puolesta.
Kai ymmärrät että kaikki kuljetukset kallistuu ja sitä kautta esim ruoan hinta nousee myös öljykriisissä?
Käsi sydämmelle suurin osa yksityisautoilusta on huviajelua haetaan se 1 maitopurkki kaupasta kun ei ole muuta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät että kaikki kuljetukset kallistuu ja sitä kautta esim ruoan hinta nousee myös öljykriisissä?
Polttoainekustannus on ruuanhinnasta 1% miten se vaikuttaa ruuan hintaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nousta ihan vapaasti. Liikun fillarilla ja kävellen muutenkin. Auto vielä on mutta ei pakollinen. Ja mitä tulee muiden hintojen nousuun niin sama siellä, kulutan vähemmän. Magapersut saavat autoilla minun puolestani. Heidän hengenheimolaisensa tämän sodan aloittivat.
Alkaa se kuluttamisen vähentäminekin ahdistamaan siinä vaiheessa kun maitolitra maksaa femman tai perunat kympin kilo..
Jos nyt aivan rehellisiä ollaan, niin maito on melkoisen turha tuote ja sen hinta on jo nyt erittäin vahvasti subventoitu tukaisten myötä keinotekoisen halvaksi.
Logistiikan kivat hinnat tulevat iskemään pienille paikkakunnille kaikista eniten muutenkin. Onneksi en asu Lapissa pitkien etäisyyksien päässä logistiikkakeskuksista ja tukuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa se kuluttamisen vähentäminekin ahdistamaan siinä vaiheessa kun maitolitra maksaa femman tai perunat kympin kilo..
Vesi on ilmaista tässä maassa ja sitä saa muualtakin kuin hanasta tai kaupasta. Perunaa voi viljellä itse jos sitä kaipaa. Kulutus vähenee muualta kuin niin sanotuista välttämättömistä hyödykkeistä. Perustarpeet Suomessa taitavat olla ruoka, vaatteet ja asuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttoainekustannus on ruuanhinnasta 1% miten se vaikuttaa ruuan hintaan?
Ai ajattelit kuitata huonoilla valheilla tilanteen.😅
Se on aina helppo sanoa jos asia ei koske itseä.
Mun peniksenjatke kuluttaa vähemmän kuin muijani.