Mies ei hoida ulkonäköään tai terveyttään
Perushygian hoitaa,mutta ei käy esim. koskaan parturissa, käytä kosteusvoidetta tai osta uusia vaatteita. Lääkäriin ei mennä millään, ja syöminen on mitä sattuu. Miksi? Naisena tämä tuntuu todella oudolta.
Kommentit (70)
Eroa. Muutokset vievät aikaa. Osa ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jotkut meistä vaan ollaan tuollaisia. Itse olen nainen, ja aika samanlainen. Lääkärissä olen käynyt viimeksi teininä, nyt ikää 51. Kosteusvoiteita en käytä, en näe mitään tarvetta. Vaatteita ostan jos edelliset on rikki, en muuten. Hiuksetkin tykkään useimmiten leikata itse.
Kuulostaa tuo sinun elämäntapasi aika hurjalta, jopa pelottavalta. Et siis ole koskaan (teini-iän jälkeen) käynyt hammaslääkärissä hampaitasi huollattamassa? Et gynellä itseäsi säännöllisesti papa-kokeiden ym. kera tutkituttamassa? Käytkö edes mammografioissa? Mistä tiedät veriarvosi? Kuulostaa aika uskomattomalta. Olen itse 60v, tunnen jo ikänikin vuoksi paljon ihmisiä ja joka ainoa on käynyt jollakin lääkärillä vuosikymmenten aikana ja joillakin on niitä pitkäaikaissairauksiakin. Koeta nyt hyvä ihminen pitää itsestäsi huolta, jos et olekaan provo.
Hammaslääkärissä olen käynyt kyllä muutaman kerran. Viimeksi varmaan 15 vuotta sitten. Gynellä en ole käynyt ikinä. Enkä papa-kokeissa. Enkä mammografiassa. Veriarvoja en tiedä, eikä kiinnosta. Pääaosin ajattelen, että elän täällä sen aikaa kun luonto suo, ja lähden sitten. Ilman, että yritän mitenkään lääketieteen keinoin pitkittää aikaani. Ihmisiä on tällä planeetalla muutenkin liikaa, ja itse olen ihan vapaaehtoinen poistumaan suht nuorenakin. Ei ole lapsia eikä läheisiäkään, jotka jäisivät suremaan.
Että oikein kosteusvoidetta ei käytä, hui kamala
Vierailija kirjoitti:
Valitsit miehen joka toimii näin, ja nyt haluat muuttaa häntä?
Nuorena ei voi tietää, että miten näitä juttuja hoitaa keski-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jotkut meistä vaan ollaan tuollaisia. Itse olen nainen, ja aika samanlainen. Lääkärissä olen käynyt viimeksi teininä, nyt ikää 51. Kosteusvoiteita en käytä, en näe mitään tarvetta. Vaatteita ostan jos edelliset on rikki, en muuten. Hiuksetkin tykkään useimmiten leikata itse.
Kuulostaa tuo sinun elämäntapasi aika hurjalta, jopa pelottavalta. Et siis ole koskaan (teini-iän jälkeen) käynyt hammaslääkärissä hampaitasi huollattamassa? Et gynellä itseäsi säännöllisesti papa-kokeiden ym. kera tutkituttamassa? Käytkö edes mammografioissa? Mistä tiedät veriarvosi? Kuulostaa aika uskomattomalta. Olen itse 60v, tunnen jo ikänikin vuoksi paljon ihmisiä ja joka ainoa on käynyt jollakin lääkärillä vuosikymmenten aikana ja joillakin on niitä pitkäaikaissairauksiakin. Koeta nyt hyvä ihminen pitää itsestäsi huolta, jos et olekaan provo.
Miksi pitäisi mennä gynelle papa-kokeeseen? En ole koskaan ollut gynellä. Hoitaja ne testit tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vanhenee se miehenkin iho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärissä olen käynyt kyllä muutaman kerran. Viimeksi varmaan 15 vuotta sitten. Gynellä en ole käynyt ikinä. Enkä papa-kokeissa. Enkä mammografiassa. Veriarvoja en tiedä, eikä kiinnosta. Pääaosin ajattelen, että elän täällä sen aikaa kun luonto suo, ja lähden sitten. Ilman, että yritän mitenkään lääketieteen keinoin pitkittää aikaani. Ihmisiä on tällä planeetalla muutenkin liikaa, ja itse olen ihan vapaaehtoinen poistumaan suht nuorenakin. Ei ole lapsia eikä läheisiäkään, jotka jäisivät suremaan.
Ei gynellä tarvitse käydä kuin silloin jos on ongelmia tai jos tarvitsee ehkäisyn vuoksi mennä. Olen 51-vuotias nainen enkä ole tähän ikään mennessä gyneä tarvinnut. Joukkoseulonnassa käyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis välitä siitä, että pysytkö nuorekkaana tai terveenä?
Ai terveenä pysyy kun käy parturissa, ostaa vaatteita ja käy lääkärissä??
No ei. Muttaterveystarkastuksessakäyminen voiauttaa havaitsemaan jotkin ongelmat ajoissa.
Lääkäriin ei pääse sairaatkaan. Mitä ihmettä siellä tekevät nämä "varmuuden vuoksi"-henkilöt?
"Ei gynellä tarvitse käydä kuin silloin jos on ongelmia tai jos tarvitsee ehkäisyn vuoksi mennä. Olen 51-vuotias nainen enkä ole tähän ikään mennessä gyneä tarvinnut. Joukkoseulonnassa käyn. "
Niinpä. Itse olen myös neitsyt, ei ole koskaan tarvinnut siis ehkäisyjäkään. Rumana naisena elelemisen hyötypuolia.
- n 51 v
Jotenkin taas tässäkin ketjussa näkee sen, miten Suomessa ihannoidaan hoitamattomuutta ja välinpitämättömyyttä terveyden ja ulkonäön suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa ihon vanhenemisessa sitten on? Rypyt tekee minusta miehen vaan karismaattisemman näköiseksi, hyvällä tavalla rouheaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäri, verikokeet jne ovat perusasioita, jotka pitäis hoitaa. Onko hän masentunut?
En tajua tätä. Siis miksi pitäisi käydä verikokeissa? Olen 44-vuotias eikä ole verikoetta otettu sitten lapsuuden. Verta tosin luovutan säännöllisesti. Mutta että lääkäriin tutkimaan vertani? Miksi kun ei mikään vaivaa? Sama hammaslääkärin kanssa, olin minäkin 20 vuotta käymättä ollenkaan kun ei tarvinnut. Lopulta kun menin, niin ei yhtään reikää eikä edes hammaskiveä. Olisin tiennyt sen käymättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäri, verikokeet jne ovat perusasioita, jotka pitäis hoitaa. Onko hän masentunut?
Mitä ihmeen "perusasioita" ne ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa ihon vanhenemisessa sitten on? Rypyt tekee minusta miehen vaan karismaattisemman näköiseksi, hyvällä tavalla rouheaksi.
No kaikilla ei ole ehkä tuollaista mieltymystä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin taas tässäkin ketjussa näkee sen, miten Suomessa ihannoidaan hoitamattomuutta ja välinpitämättömyyttä terveyden ja ulkonäön suhteen.
No ei nyt niinkään. Esimerkiksi vanhemmilla naisilla on kummallinen harhaluulo että gynellä pitäisi käydä varmuuden vuoksi harva se vuosi. Ei todellakaan tarvitse.
"Monilla saattaa olla käsitys, jonka mukaan gynekologilla olisi hyvä käydä muuten vain, ilman minkäänlaisia oireita.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ylilääkärin Sara Launion mukaan tällaisten käsitysten synty voi liittyä markkinointiin.
Suomessa on koulutettu aika paljon gynekologeja, ja he ovat työllistyneet yksityiselle puolelle. On muodostunut markkina, jossa gynekologin palveluja on pystytty tarjoamaan runsaasti. On voinut syntyä käsitys, että naisten on hyvä käydä gynekologilla tarkastuksessa."
Lähde: Hesari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt niinkään. Esimerkiksi vanhemmilla naisilla on kummallinen harhaluulo että gynellä pitäisi käydä varmuuden vuoksi harva se vuosi. Ei todellakaan tarvitse.
"Monilla saattaa olla käsitys, jonka mukaan gynekologilla olisi hyvä käydä muuten vain, ilman minkäänlaisia oireita.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ylilääkärin Sara Launion mukaan tällaisten käsitysten synty voi liittyä markkinointiin.
Suomessa on koulutettu aika paljon gynekologeja, ja he ovat työllistyneet yksityiselle puolelle. On muodostunut markkina, jossa gynekologin palveluja on pystytty tarjoamaan runsaasti. On voinut syntyä käsitys, että naisten on hyvä käydä gynekologilla tarkastuksessa."
Lähde: Hesari
No joo, tuo on ääritapaus. Mutta sitä että vaivoistakaan ei mene lääkäriin en käsitä.
Palautetaanpa tämä keskustelu kuitenkin (cis)miehiin, jotka harvemmin käyvät gynellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistaako se kosteusvoide sen vanhenemisen?
Vierailija kirjoitti:
Ei ihannoida hoitamattomuutta, vaan sitä, että se hoito on monella turhat lääkärikäynnit ja kemikaaleilla hoito. Ei mitään mainintaa hyvästä ravinnosta, vaikka se on kaikkein tärkein asia.
Valitsit miehen joka toimii näin, ja nyt haluat muuttaa häntä?