Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko rappukäytävien siivoojilla jokin kirjoittamaton sääntö, että pakko on paiskoa ja kolistella niin paljon kuin lähtee?

Vierailija
09.03.2026 |

Mitä tällä saavutetaan?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota tosiaan kun itse pystyn moppaamaan hiljaa lattioita mutta meillä siivoojaihminen hakkaa ja kolistelee rapussa kuin mielipuoli . Kerran luulin että joku rikollisjengi on päässyt rappuun ja avasin oven niin siellä mummeli paukutti menemään, mikähän oli motiivi? Kosto? 

Mummeli?

Vierailija
42/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vahasivat lattioita. Vääntelivät naamaa, kun kuljin pyykkivuorolle. Edellisenä iltana tulin kello 21 jälkeen kotiin, eikä näkynyt missään ovessa ilmoitusta vahauksesta eikä löytynyt myöskään sähköpostista, tekstareista jne. mitään infoa. Laitoin palautetta, että jos ei ilmoita, ei voi myöskään odottaa, että ihmiset ajoittaisivat kulkemisensa toisin.

Eilen tuli ilmoitus 2 viikon päästä olevista huolloista, joten jotkut sentään osaavat ilmoittaa asioista. 

Kenen luulet maksavan pilalle menneen vahauksen? 

Nuo rappukäytävän siivoukset ja vahaukset ovat kallista lystiä, jotka maksatetaan asukkailla hoitovastikkeissa ja vuokrissa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vuosia porrasssiivooja ja voin kertoa että porraskäytävässä kaikuu ja pienetkin äänet kuuluvat moninkertaisena. En tahallani melunnut. 

Niin. Millä koulutuksella?

Vierailija
44/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten helvetissä joku voi verrata asunnon siivoamista rappykäytävään jossa kaikuu,ei ole mattoja/ huonekaluja vaimentamassa ja betonirakenteet?! Yksikon kova ääni kajahtaa rapun läpi joka asuntoon.

Ilmeisesti siivooajilla on työn varjolla oikeus aiheuttaa norsulaumaan verrattavaa melua.

Kyllä rappukäytävän siivous varmaan onnistuisi yhtä äänettömästi, kuin kotisiivous, jos akustiikka hoidettaisiin ja annettaisiin siivoojalle työrauha, niin kuin kotisiivouksessa, mutta kuinka moni asukas on siitä valmis maksamaan

Taloyhtiön sopimussiivous veroineen maksaa  jo nyt helposti 70-90€/h. 

Vierailija
45/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enempi minua pännii kaupan siivooja, joka törtevän näköisenä ajaa vaikka päin sillä pesurillaan, jos en väistä muualle hänen edestään. Hän ei kyllä väistä asiakasta. Hänen ajokillaan on "etuajo-oikeus" ja joskus on siivooja sanonutkin minulle suoraan, että "minun pitää nyt tästä päästä". Kaupan sillä hyllyvälillä ei ollut muita kuin minä. Mutta ihan pakko oli heti siitä kohtaa päästä. Ei voinut millään kiertää. Asiakas sai väistää.

Olen miettinyt, että mahtaako ko. siivooja tahallaan tehdä tämmösitä, että saisi valituksia ja potkut. Kun ei ihan nuorikaan enää ole.

se on työkone, sitä väistetään. et sie varmaan kadullakaan sano traktorikuskille, että ajapa nyt jostain muualta, kun mie kävelen tässä. jos sillä koneella tekee siun kohdalla mutkan, niin se koko käytävä pitää sitten ajaa uudestaan sen yhden välistä jääneen kohdan takia. 

Vierailija
46/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin vuosia porrasssiivooja ja voin kertoa että porraskäytävässä kaikuu ja pienetkin äänet kuuluvat moninkertaisena. En tahallani melunnut. 

Niin. Millä koulutuksella?

Rappukäytävät kaikuvat, koska avointa tilaa useampi kerros ja harvoin mitään akustiikkaa. Jokainen kolaus kuuluu jopa asuntoon. 

Vierailija
47/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Se kuuluu kylttuuriin. Kilinkalinkolin, läiskispaiskispang.

Vierailija
48/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että asukkaat kuulee hänen tekevän työtänsä.

Vierailija
49/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasujien ketju. Ei koske meitä ok-asujia. 

Vierailija
50/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta siinä ei heikko hermoiset ja hitaat pärjää siinä työssä. Esim

meidän taloyhtiössä 5krs + sauna ja pyörävarasto ja aikaa 20 min. Jos menee enemmän, teet sen omalla ajalla, etkä saa palkkaa. Kaikki sympatiani siivoojalle. Näin toimii tarjouskilpailetut työt. 

Tämä. Yhdessä rapussa ei kertakaikkiaan ehdi kolistella kauaa jos on kolistellakseen. Se on aina poissa jostain muualta. 

Vierailija
51/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota tosiaan kun itse pystyn moppaamaan hiljaa lattioita mutta meillä siivoojaihminen hakkaa ja kolistelee rapussa kuin mielipuoli . Kerran luulin että joku rikollisjengi on päässyt rappuun ja avasin oven niin siellä mummeli paukutti menemään, mikähän oli motiivi? Kosto? 

Kokeile itse millainen ääni rappukäytävässä lähtee, kun/jos moppi koskee porraskaiteita.

Vierailija
52/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Ap:n elämän virike on se kun kyttää rappusiivoojaa. Itse en ole kiinnittänyt huomiota. Hanki elämä! 

Vierailija
53/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vahingossa kaatui levykehysmoppi portaita vasten, KAAMEA PAMAUS! Onneksi sentään kukaan koira ei alkanut haukkumaan tai vauva itkemään. Anteeksi :D

Vierailija
54/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen joskus kaupassa ollessa ihmetellyt, että onko postin työntekijöillä pakollista paiskoa ne pakettiautomaatin ovet kiinni. Täällä S-marketissa ihan kassojen lähellä on pakettiautomaatti ja jos sattuu mennä kauppaan juuri slloin, kun postin työntekijä laittaa paketteja automaattiin niin ei hyvää päivää sitä paiskomista! 

Ei hyvää päivää miten tyhjää on elämäsi. Kuka huomaa tuollaista? 

Vierailija
55/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojat on pääsääntöisesti naisia eikä naiset osaa ajatella kuin itseään tai ei vain välitä kuin itsestään

Vierailija
56/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole yhdessäkään kerrostaloasunnossa kuullut mitään, kun on siivottu.

Meillä kuului joskus, kun moppi osui kaiteeseen. Toki enemmän ääntä lähti naapurin teinistä kun lauma poikia juoksi portaat alas, yöllä 

Vierailija
57/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kiva kun olet saanut vauvan nukkumaan ja siivooja alkaa ryskätä rapussa. Jos avaa oven ja sanoo asiasta,katsoo mykkänä tonnin seteli-ilmeellä. Ja meteli vaan kovenee.

Hyvä. Vauvasi tottukoon elämän ääniin. Jos se saa aina nukkua täydellisessä hiljaisuudessa niin siitä tulee neuroottinen aikuinen jota häiritsee kaikki äänet kuten moni häiriintynyt tässä ketjussa kertoo elämästään

Vierailija
58/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi paukuttaa portaikon kaidetta, on hän häirikkö.

Jos siivooja paukuttaa portaikon kaidetta,hän "tekee työtään".

Enhän minä näistä asioista tietysti ymmärrä,mutta  kuuluuko  rappusiivouksen kuulostaa muutolta tai zombie apocalypsiltä?

Jos sun mielestä siinä on ihan oikeasti jostain tahallisesta kiusanteosta tai kiukkuisesta siivoojasta kyse, ota ja tee valitus siihen firmaan jonka palkkalistoilla se siivooja on!

Montako kertaa viikossa teillä muuten raput siivotaan? Meillä on kolme kertaa viikossa ja se siivooja käy kyllä aamupäivällä ihan siis päivänvalon aikana! Ei aamuvarhaisella eikä iltamyöhällä. Oletko sinä kirjoittaja jatkuvasti kotona ja kaikki häiritsevät sinua, nimenomaan sinua!

Tuskin oli Ap yö vuorossa. Todennäköisemmin kyseessä kotihoidossa oleva MT tapaus jota häiritsee ihan kaikki äänet mitä asuntoon kantautuu. Nämä sitten kirjoitelevat lappuja rapun ilmoitustaululle missä valitetaan kolinasta ja mistä milloinkin.

Sympatiat näiden valittajien naapureille. Nämä hulluthan laittelee naapureiden postiluukusta lappuja ja tekee valituksia taloyhtiölle naapureiden äänekkäistä askeleista yms. Ovat sitä mieltä että he saavat kieltää naapuria vetämästä vessaa yöllä ja muuta hourailua. Hulluuden oikeudella.

Vierailija
59/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee töitä kun sinä vaan makaat.

Vierailija
60/60 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappukäytävä siivotaan kerran viikossa, yleensä päiväsaikaan arkena, niin mitä ihmettä aloittaja tekee silloin kotonaan? Ovi korvassa kiinni kyttäämässä, että kuuluukohan siivoojalta meteliä? Vaikuttaa nyt siltä, että ap:lla on oma elämä ja kotiasiat huonossa kunnossa. Kannattaisi hakea apua jostakin.