Onko rappukäytävien siivoojilla jokin kirjoittamaton sääntö, että pakko on paiskoa ja kolistella niin paljon kuin lähtee?
Kommentit (60)
Makuuhuoneeni seinän takana on portaat eikä talossa ole hissiä. Jotenkin naapurit pääsevät koteihinsa herättämättä minua vuorotyöläistä,mutta siivooja onnistuu lähes aina meluamaan minut hereille! Kuulostaa kuin kiskoisi pianoa portaita ylös ja samalla hakkaisi pesismailalla seiniä.
Ja korvatulppia en voi enkä saa käyttää ahtaiden korvakäytävien takia.
Heh sama homma kotisiivoojilla, naapurissa käy kotisiivous kerran viikossa ja se ryske on joka kerta sellaista kuin olisi isompikin muutto menossa.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kiva kun olet saanut vauvan nukkumaan ja siivooja alkaa ryskätä rapussa. Jos avaa oven ja sanoo asiasta,katsoo mykkänä tonnin seteli-ilmeellä. Ja meteli vaan kovenee.
Nukkuuko se sun vauva siinä sun asunnon ulko-oven edessä....
Ei kukaan vauva herää siihen, että rapussa joku jonkin kerran muutaman minuutin aikana hieman kolauttaa siivousvälinettä kaiteisiin tai johonkin oveen vahingossa...
ÄLÄ VIITSI KEKSIÄ JUTTUJA!
Vaikka toisaalta onhan sitä niitä pikkulasten herkkiä äitejä, jotka tekevät itse kaikilla mahdollisilla tavoilla kiusaa, kun ovat niin elämänhallintansa kanssa vaikeuksissa eivätkä osaa hakea oikeasta paikasta apua, vaan kohdistavat sen hermotautinsa naapuriinsa.... Siitä lähtee oikein kunnon rumba käyntiin. Ja päälle päätteeksi, itse pieni äityli rikkoo kaikkia taloyhtiön sääntöjä mm. jättämällä vaununsa rapun ala-aulaan kaikkine peitteineen ja patjoineen lukolla kaiteisiin kiinnitettynä seisomaan! Tai rapuilla on lasten leluja... Ja itkuhälytin hei, se laitetaan toki täysillä volyymeilla sen seinän viereen, jonka takana on naapurin makuualkovi... Ja siellähän se pikkuinen vauveli sitten karjuu kurkku suorana,,, varmaankin kun naapuri teki jotain! Rajoitetaan siis niitten vauvojen varjolla muiden asukkaiden elämää! NIIH! Huippu on tietysti se, että rajoittava äiti on itse lastenhoitaja.... varmaankin hänen huomassaan lapsista tulee pikkuisia hirviöitä......
Jos lapsi paukuttaa portaikon kaidetta, on hän häirikkö.
Jos siivooja paukuttaa portaikon kaidetta,hän "tekee työtään".
Enhän minä näistä asioista tietysti ymmärrä,mutta kuuluuko rappusiivouksen kuulostaa muutolta tai zombie apocalypsiltä?
Enempi minua pännii kaupan siivooja, joka törtevän näköisenä ajaa vaikka päin sillä pesurillaan, jos en väistä muualle hänen edestään. Hän ei kyllä väistä asiakasta. Hänen ajokillaan on "etuajo-oikeus" ja joskus on siivooja sanonutkin minulle suoraan, että "minun pitää nyt tästä päästä". Kaupan sillä hyllyvälillä ei ollut muita kuin minä. Mutta ihan pakko oli heti siitä kohtaa päästä. Ei voinut millään kiertää. Asiakas sai väistää.
Olen miettinyt, että mahtaako ko. siivooja tahallaan tehdä tämmösitä, että saisi valituksia ja potkut. Kun ei ihan nuorikaan enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Enhän minä näistä asioista tietysti ymmärrä,mutta kuuluuko rappusiivouksen kuulostaa muutolta tai zombie apocalypsiltä?
Hei sinä joka vertaa lapsen ja siivoojan rappukäytävässä aiheuttamia ääniä...
En usko että kukaan siivooja siellä rapussa ihan tahallaan ja oikein niin kuin pitkäkestoisena yhden siivoustovin aikana häiriköintiä harrastaa.... Sen sijaan lapset saattavat innostua leikkimään siellä rapussa tai mennä häiriköimään tahallaan, SIIS TAHALLAAN jotakuta asukasta...
Ei tästä ole pitkä aika kun somessa oli jälleen yksi tapaus, jossa oli alaikäiset olivat tarkoituksellisesti käyneet häiriköimässä kerrostalon asukasta. Ja tässä tilanteessa oli toisen naapurin myötävaikutuksella saatu poliisi paikalle!
Poliisi sitten vähän kertoili kullannupuille mikä on kotirauhan häirintää tai rikkomista ja mitä kaikkea rapussa ei saa tehdä!
OLETKOHAN SINÄ KIRJOITTAJA ITSE LAPSI, SIIS SINÄ JOKA VERTAA LASTA JA SIIVOOJAA!
Sulla viiraa päässä ihan oikeasti!
Ap voi soittaa isännöinti toimistoon. Ja valittaa, että meidän rappua ei tarvitse enää siivota.
Miten helvetissä joku voi verrata asunnon siivoamista rappykäytävään jossa kaikuu,ei ole mattoja/ huonekaluja vaimentamassa ja betonirakenteet?! Yksikon kova ääni kajahtaa rapun läpi joka asuntoon.
Ilmeisesti siivooajilla on työn varjolla oikeus aiheuttaa norsulaumaan verrattavaa melua.
Vierailija kirjoitti:
Jos sun mielestä siinä on ihan oikeasti jostain tahallisesta kiusanteosta tai kiukkuisesta siivoojasta kyse, ota ja tee valitus siihen firmaan jonka palkkalistoilla se siivooja on!
Montako kertaa viikossa teillä muuten raput siivotaan? Meillä on kolme kertaa viikossa ja se siivooja käy kyllä aamupäivällä ihan siis päivänvalon aikana! Ei aamuvarhaisella eikä iltamyöhällä. Oletko sinä kirjoittaja jatkuvasti kotona ja kaikki häiritsevät sinua, nimenomaan sinua!
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa saada vaikka poliisi kun se siivooja seuraavan kerran häiritsee, poliisi tulee huomauttamaan kotirauhan häirinnästä!
Nauraa....
Meillä vahasivat lattioita. Vääntelivät naamaa, kun kuljin pyykkivuorolle. Edellisenä iltana tulin kello 21 jälkeen kotiin, eikä näkynyt missään ovessa ilmoitusta vahauksesta eikä löytynyt myöskään sähköpostista, tekstareista jne. mitään infoa. Laitoin palautetta, että jos ei ilmoita, ei voi myöskään odottaa, että ihmiset ajoittaisivat kulkemisensa toisin.
Eilen tuli ilmoitus 2 viikon päästä olevista huolloista, joten jotkut sentään osaavat ilmoittaa asioista.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuota tosiaan kun itse pystyn moppaamaan hiljaa lattioita mutta meillä siivoojaihminen hakkaa ja kolistelee rapussa kuin mielipuoli . Kerran luulin että joku rikollisjengi on päässyt rappuun ja avasin oven niin siellä mummeli paukutti menemään, mikähän oli motiivi? Kosto?
On ihan eri asia mopata tasaista lattiaa, kuin kovalla kiireellä rappusia, joista jokainen on eri tasossa. Anna siivoojalle työrauha, äläkä nillitä.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kiva kun olet saanut vauvan nukkumaan ja siivooja alkaa ryskätä rapussa. Jos avaa oven ja sanoo asiasta,katsoo mykkänä tonnin seteli-ilmeellä. Ja meteli vaan kovenee.
Lapsiperheessä usein pidetään radiotakin auki, että lapsi tottuu ääniin ja nukkumaan pienessä melusssakin. Kokeile sinäkin.
Ei ole mahdollista odottaa että asukkaat heräävät. Hiukan ääntä aina on, toivottavasti vakisiivoojat kertovat sijaisille jos rapussa joku ennenkin valittanut.
Pahinta on jos vahataan lattiat eikä MITÄÄN ilmoitusta asiasta annettu,sitten ollaan naamat nurin päin kun ihmiset kulkee vahatuilla lattioilla.
Viii tua ko köyhä uliset siellä! VAIN KÖYHÄT asuvat kerrostalossa
Se haluaa että vedät sen asuntoon käytävästä ja keskustelua? Epätoivoinen siivooja?
Ei ole, mutta siinä ei heikko hermoiset ja hitaat pärjää siinä työssä. Esim
meidän taloyhtiössä 5krs + sauna ja pyörävarasto ja aikaa 20 min. Jos menee enemmän, teet sen omalla ajalla, etkä saa palkkaa. Kaikki sympatiani siivoojalle. Näin toimii tarjouskilpailetut työt.
Eräs naapuri mies oli laittanut pennin rappuun, että voi valittaa siivoojasta? Että kaikki nurkat nyt ihan siivottu? Tämä siis ennen euro aikaa. Miten voikin joku kytätä siivoojaa näin ilkeästi? Mies soittaa hanuria aina kovaa, kun eihän se toki haittaa ketään? Valittaa muiden tekemisistä ja vahtii ikkunasta, mitä muut naapurit tekevät. Keksii aina syitä muista, mistä milloin. Siivoojien työtä pitää arvostaa.
Moppaus kotona ja kaikuvan rappukäytävän moppaus, jossa on jotain rautakaiteita, laattaa ja betonia, ei tosiaankaan ole sama asia.