Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävän miesvihamielinen Naisten päivä Suomessa!

Vierailija
09.03.2026 |

Seurasin suu auki miten eilen jauhettiin mm. Vendiin vedoten, miesvihaa ja kulkueen metakointia. Kyseessä on aina kuitenkin yksittäisiä mielenvikaisia tapauksia ja nykyään kovasti myös ulkomaalaisia päällekäyviä.

Olen asunut parissa muussa maassa Euroopassa ja naisten päivään kuului siellä kukkien vientiä naisille ja muuten hyväntuulista yhdessä oloa ja arvostusta naisille.

Suomessa osataan vain pilata juhlapäivät ja varsinkin tämä Naisten päivä vankalla syyllistyksellä.

Hyi ja yöks!

Kommentit (305)

Vierailija
181/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femakkotantta on kyllä masentava tapaus.

Vierailija
182/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tiennyt mokomasta riehumisesta enkä lukenut uutisiakaan. Ei kaikkien typerien naisten kouhotuksiin tarvitse lähteä mukaan.

T. Nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä oikein ihastuttavaa huomata, kuinka tällä palstallakin eilen vaadittiin miesten ja poikavauvojen tap pa mista. Tänäänkin on vaadittu poikien eristämistä tytöistä vä kivaltaa käyttäen. Tätähän tämä on joka päivä, mutta silmät pysyvät ummessa. Ei ketään kiinnosta.

Enpä tuollaista täällä nähnyt, mutta toki en päivystä aamusta iltaan palstalla. 

Mutta on koomista, että yhden sekopään kommentti  on mielestäsi kaikkien naisten mielipide. 

Ja mistä tiedät, että tuonkaan kommentin kirjoittaja on nainen?

Mitäs jos hän onkin mies?

Täällä on parikin miestä.kertonut teeskentelevän välillä olevan naisia, saadakseen reaktioita aikaiseksi.

Ja noin tuhat naista tekemässä samaa.

On on ja naiset tappa a ja raisk aa, mutta nämä vaan salataan ja syytetään miehiä. Jep.

Vierailija
184/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo marssi olisi pitänyt hajoittaa ruoskilla ja pakottaa akat käyttämään huivia. Vanhassatestamentissa naimisissa olevaa naista kehotetaan peittämän hiuksensa vierailta miehiltä.

Aivan. Lisäksi hajottamalla marssi ja määräämällä osanottajat huiveihin ja hiljaisiksi oltaisiin ainakin todistettu, ettei täällä mitään tasa-arvo-ongelmia ole. Nyt harmillisesti joku saattoi kuulla marssin osanottajien esille tuomista ongelmista.

Vierailija
185/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi mieleen mielenosoituksesta kyltti: 54% naisista on kokenut väkivaltaa.  

Sanoisin, että ainakin 80% miehistä on kokenut väkivaltaa. Minuakin lyötiin koulutiellä. 

Mutta sinua ei ole koskaan lyöty siksi että olet poika/mies. Tyttöihin/naisiin kohdistuu henkistä, fyysistä ja seksuaalista väkivaltaa pääasiassa siksi että sattuvat olemaan naisia, ei siksi että haastaisivat riitaa taksijonossa.

Hämeen Sanomat kirjoitti terveydenhuollon lähteisiinsä viitaten, että suurin osa sairaalahoitoa vaativia vammoja lähisuhteessa saaneista on miehiä.

Jos näin on, sen pitäisi näkyä tilastoissa. Kun ei ole asianomistaja rikos. Outoa on, et sairaalat tietää, mutta salaavat sen kaikilta muilta, paitsi yhdeltä lehdeltä.

Se on ollut aina asianomistajarikos, paitsi nyt kun hallitus asian muutti.

"Lähisuhteessa (esim. perheenjäsenen tai puolison) tapahtuneet lievätkin pahoinpitelyt muuttuivat virallisen syytteen alaisiksi vuonna 2011 voimaan tulleella lainmuutoksella."

Vierailija
186/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Femakkotantta on kyllä masentava tapaus.

Yksi sellainen piti poistaa linkkarin yhteyksistä. Oli eilen linkkari täynnä sellaista miesvihaskeidaa että oksat pois. Ei uskoisi, että on henkilöstöjohtaja pörssifirmassa. Onkohan ukko käynyt vieraissa tai jotain.

Vierailija
187/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö että mieskin voi olla feministi? Lähipiirissäni on vain feministi miehiä ja he ovat mahtavia tyyppejä.

Minä tiesin. Tunnen hyvin erään miespuolisen feministin. On kunnallispolitiikassakin ollut mukana. Leikkii feministiä ja suvaitsevaista saadakseen hippitytöiltä pil lua ja täydestä menee.

Jaa, minun tuntemat feministimiehet ovat perheellisiä, käyvät töissä ja keskittyvät perheisiinsä.

Vierailija
188/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en tiennyt mokomasta riehumisesta enkä lukenut uutisiakaan. Ei kaikkien typerien naisten kouhotuksiin tarvitse lähteä mukaan.

T. Nainen

Sanoo mies.

Vierailija
189/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan viettänyt naistenpäivää. En ymmärrä tuota yhtään. Ja olen nainen.

Persu sinä olet

Vierailija
190/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea feminismi on kuollut. Nykyfeministit vain lietsovat vihaa. 

Minusta koko naistenpäivän voisi lakkauttaa. Ainakaan Suomessa sitä ei osata viettää iloisessa ja ystävällisessä tunnelmassa mitä ainakin itse naisena toivoisin kaikkein eniten juhlapäivältäni.

Kyllä meillä ainakin pli oikein ystävällinen ja iloinen tunnelma. Ei se mennyt pilalle siitä, että toiset marssivat turvallisemman tulevaisuuden puolesta, jotta useampi saisi tulevaisuudessakin viettää juhlapäiviä.

Vierailija
191/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihaa ei ole olemassa, eli ihan turhaan loukkaannut. Miehet itse levittävät väkivaltaista naisvihaa, eikä se saa ketään loukkaantumaan. Akkalaumakin puolustaa ennemmin ukkoja pieneltä huulenheitolta ja vastuulta sen sijaan että puuttuisivat naisiin kohdistuvaan väkivaltaan ja sekopäiseen vihaan. 

Miehiä vihataan aivan liian vähän suhteessa siihen miten paljon miehet itse vihaavat naisia ilman mitään syytä. 

Abortoidaanko miehiä? Huoritellaanko heitä uhreina? Uhkaillaanko heitä äänioikeuden viemisellä? Nauravatko naiset ringissä kun miehiä ta*etaan? Niinpä. Ongelmaa ei ole, joten mene muualle loukkaantumaan. 

Vierailija
192/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö että mieskin voi olla feministi? Lähipiirissäni on vain feministi miehiä ja he ovat mahtavia tyyppejä.

Minä tiesin. Tunnen hyvin erään miespuolisen feministin. On kunnallispolitiikassakin ollut mukana. Leikkii feministiä ja suvaitsevaista saadakseen hippitytöiltä pil lua ja täydestä menee.

Jaa, minun tuntemat feministimiehet ovat perheellisiä, käyvät töissä ja keskittyvät perheisiinsä.

Ovatko he myös suurimman tasa-arvoa ajavan järjestön jäseniä? En ole seurannut asiaa, mutta joskus aikoinaan halusin liittyä, niin sinne ei päässyt miehet ollenkaan. Meni vähän maku.

Vierailija
193/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvihaa ei ole olemassa, eli ihan turhaan loukkaannut. Miehet itse levittävät väkivaltaista naisvihaa, eikä se saa ketään loukkaantumaan. Akkalaumakin puolustaa ennemmin ukkoja pieneltä huulenheitolta ja vastuulta sen sijaan että puuttuisivat naisiin kohdistuvaan väkivaltaan ja sekopäiseen vihaan. 

Miehiä vihataan aivan liian vähän suhteessa siihen miten paljon miehet itse vihaavat naisia ilman mitään syytä. 

Abortoidaanko miehiä? Huoritellaanko heitä uhreina? Uhkaillaanko heitä äänioikeuden viemisellä? Nauravatko naiset ringissä kun miehiä ta*etaan? Niinpä. Ongelmaa ei ole, joten mene muualle loukkaantumaan. 

Feministit ovat rupusakkia. Sovinismi on rautaa!

Vierailija
194/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todella kyllästynyt tähän jatkuvaan joka ikisen asian sukupuolittamiseen ja vastakkainasetteluun.  Tuntuu, että muutama vuosikymmen sitten asiat oli paremmin ja oltiin paremmassa sovussa. Nyt on pelkkää raivoamista, huutamista, solvaamista ja vihaa. N47

Kaiken huipuksi suomessa miesten asema on lain edessä huonompi mitä naisten esim. Asevelvollisuus. Eivätpä marssivat feministit ikinä rähise tämän puolesta vaikka monella on poikiakin.

Paitsi että olet väärässä. Piykään ainoastaan feministinen puolue sisällytti ohjelmaansa sukupuolineutraalin asepalveluksen. En tiedä, mikä tilanne on nyt. 

Nykyään tilanne on se, että sukupuolineutraalia asevelvollisuutta kannattavat SDP, vasemmistoliitto ja vihreät, lähde: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009462633.html
sekä kokoomus, lähde: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010504605.html

Monet näistä tosiaan ovat päätyneet tälle kannalle vasta viime aikoina - kokoomuskaan ei ollut tuon ensimmäisen jutun tekohetkellä 2023 vielä tehnyt asiasta päätöstä, siksi se on vasta tuossa myöhemmässä jutussa. Ilmeisesti Ukrainan sodasta alkanut turvallisuuspolitiikan uudelleenarviointi on saanut puolueita ja ihmisiä miettimään tarkemmin maanpuolustusmielipiteitään. Nyt ollaan jo pääsemässä yli siitä ajatuksesta, ettei naisilla ole mitään arvoa armeijassa, kuten 90-luvulla ja 2000-luvun alussa vielä yleisesti ajateltiin.

Itse olen kannattanut sukupuolineutraalia armeijaa 90-luvulta. Muistan 2000-luvun alussa väitelleeni tästä miesten kanssa, joiden mielestä siitä ei olisi mitään hyötyä. Jopa muuten hyvin liberaalien miesten.

Aika moni mies tuota myös vastustaa. Eikä siksi, että haluaisivat jotenkin suojella naisia. Heidän mielestä naisista on sodassa haittaa.

Ja sit on näitä, joiden mielestä naisia armeijassa suositaan. Mm. maksamalla kuukautissuojarahaa. Ja ylentämällä naisia aiheetta.

Osalle tilanne on se, et oli niin tai näin, se on aina väärinpäin.

Vierailija
195/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha. Kaiken rakentanut mies on taas palstalla😂🤣😘

Hän onkin ihmemies!

Vierailija
196/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä lähi-idässä jotain lääkäriä joka voisi katsoa lääkityksen kuntoon?

Vierailija
197/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todella kyllästynyt tähän jatkuvaan joka ikisen asian sukupuolittamiseen ja vastakkainasetteluun.  Tuntuu, että muutama vuosikymmen sitten asiat oli paremmin ja oltiin paremmassa sovussa. Nyt on pelkkää raivoamista, huutamista, solvaamista ja vihaa. N47

Kaiken huipuksi suomessa miesten asema on lain edessä huonompi mitä naisten esim. Asevelvollisuus. Eivätpä marssivat feministit ikinä rähise tämän puolesta vaikka monella on poikiakin.

Paitsi että olet väärässä. Piykään ainoastaan feministinen puolue sisällytti ohjelmaansa sukupuolineutraalin asepalveluksen. En tiedä, mikä tilanne on nyt. 

Nykyään tilanne on se, että sukupuolineutraalia asevelvollisuutta kannattavat SDP, vasemmistoliitto ja vihreät, lähde: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009462633.html
sekä kokoomus, lähde: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010504605.html

Monet näistä tosiaan ovat päätyneet tälle kannalle vasta viime aikoina - kokoomuskaan ei ollut tuon ensimmäisen jutun tekohetkellä 2023 vielä tehnyt asiasta päätöstä, siksi se on vasta tuossa myöhemmässä jutussa. Ilmeisesti Ukrainan sodasta alkanut turvallisuuspolitiikan uudelleenarviointi on saanut puolueita ja ihmisiä miettimään tarkemmin maanpuolustusmielipiteitään. Nyt ollaan jo pääsemässä yli siitä ajatuksesta, ettei naisilla ole mitään arvoa armeijassa, kuten 90-luvulla ja 2000-luvun alussa vielä yleisesti ajateltiin.

Itse olen kannattanut sukupuolineutraalia armeijaa 90-luvulta. Muistan 2000-luvun alussa väitelleeni tästä miesten kanssa, joiden mielestä siitä ei olisi mitään hyötyä. Jopa muuten hyvin liberaalien miesten.

Aika moni mies tuota myös vastustaa. Eikä siksi, että haluaisivat jotenkin suojella naisia. Heidän mielestä naisista on sodassa haittaa.

Ja sit on näitä, joiden mielestä naisia armeijassa suositaan. Mm. maksamalla kuukautissuojarahaa. Ja ylentämällä naisia aiheetta.

Osalle tilanne on se, et oli niin tai näin, se on aina väärinpäin.

Ruotsissahan naiset ovat alkaaneet tehdä abortteja jos lapsi on poika.  Asia ei ole ollenkaan näin mustavalkoinen mitä esität.

Vierailija
198/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen

Sanoo mies.

Nainen. Mä inhoan nykyfeministejä. Ne pilaa kaikkien muidenkin naisten maineen ja hyvät fiilikset. En halua olla missään tekemisissä sellaisten naisten kanssa enkä onneksi olekaan. 

Riittävä tasa-arvo on Suomessa jo saavutettu. Tämä nykyinen ulina on pelkkää riidan haastamista ja vihaa. Jos niillä on oikeasti kova palo riistettyjen naisten auttamiseen, niin maailma on avoin. Esim. Irak ja Iran tarvitsevat juuri nyt naisten oikeuksien puolustamisessa. Eikä sitä juuri tehdä Suomesta käsin. Että heippa vaan sinne taistelemaan.

Vierailija
199/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt Petteri leuka vaan rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Orpo iloitsee hallituksen "hyvistä" toimista ja "erinomaisesta" hallitusohjelmasta.

https://tiedonantaja.fi/raskaus-ja-perhevapaasyrjinta-lisaantyy-talenti…

Vierailija
200/305 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään miesvihaa. Joka sellaista väittää on munaton pelle ja säälittävä incel.

Tämä onkin hauskaa vaikkapa feministisessä kirjallisuudessa. Harmange kertoo, kuinka miehiä tulisi vihata: "Meillä on täysi oikeus vihata miehiä, ja kaikkea mitä he edustavat. Se tuottaa myös valtavasti riemua".

Samassa kirjassa sanotaan myös, kuinka miesvihaa ei ole olemassa.

Jotenkin ei käy järkeen tämä feministinen logiikka. Ehkä se on korkeammalla tasolla, tai sitten aatteen nimissä 2+2=5. Veikkaan jälkimmäistä.

Tai sit hän on häiriintynyt feministi. Ei me perusfemit noin ajatella. Meille riittää, et epätasa-arvoa ylläpitävät systeemin puretaan. Et ihminen esim. työelämässä nähdään ensisijaisesti ihmisenä ja tekijänä, ei sukupuolensa edustajana.

Ennenkuin mihinkään voi puuttua, se pitää tunnistaa. Tämä näyttää aiheuttavan paljon kiukkua ja ärtymystä monissa miehissä ja osassa naisia. Koetaan miesvihana.