Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankitteko lapsia ettei tarvi olla työelämässä vähään aikaan

Vierailija
08.03.2026 |

Rehellisesti naiset: hankitteko lapsia että saatte taukoa työelämästä? Tai hankitteko monta lasta vältelläksenne työelämää?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tuntemani ihmiset ovat niin tehneet, kun toisen työpaikka oli ja hanurista. Onhan se mukavampi hoitaa rakasta lasta kuin olla sonnassa työpaikassa, vaikka kotona olisi muuten raskaampaa.  Toinen hiukan heikkolahjainen. Ikä vain tuli vastaan kymmenennen lapsen jälkeen, ihan eläkeikään asti se välttely ei siis onnistu.  Itse velkaa muutamia vuoden parin työttömyys jaksoja takana, ilman että on lapsia kuluttamassa voimia tms. Näin kannattaa asiat järjestää, niin jaksaa hyvin. 

Vierailija
22/35 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela siis. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on tällainen tabuaihe. Eihän tätä kukaan kehtaa myöntää, mutta uskon, että tämä voi olla yksi syy?

Mä ainakin tein, että sain kahteennotteeseen olla 3 vuotta pois työelämästä. Kiva oli sitten palata sen jälkeen takaisin töihin. 

Vierailija
24/35 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy äidiltäsi.

Vierailija
25/35 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että töissä pääsee helpommalla kuin kotona. 

Entä jos työskentelee päiväkodissa? Eikö pääse helpommalla hoitaa sitä yhtä lasta kotona kuin töissä useita kerralla?

Tähän olisi kiva kuulla alalla työskentelevien mietteitä. Miten te jaksatte, kun ne työt ei lopu kotonakaan vaan jatkuu 24/7 ? 

Vierailija
26/35 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olihan se työantajaystävällistä olla yhteensoittoon useampi vuosi työelämästä niin sen jälkeen oli aikaa ja intoa keskittyä työntekoon. Tosin sekin lysti loppui työttömyyteen. 

Vierailija
27/35 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita on varmasti joka työpaikalla. Toki voi olla ojasta allikkoon jos kuormitus lisääntyy kotona lasten myötä ja yleensä sinne töihin kuitenkin joutuu jossakin kohtaa palaamaan. Eikä siinä sinänsä mitään, onhan monet työt aika raskaita. Sitä en vaan ymmärrä että silti oletetaan että eteneminen olisi samaa kuin ihmisellä joka on ollut jatkuvasti töissä eikä vuosikausia kotona. Meilläkin yksi rouva pahastui, kun toinen henkilö ylennettiin hänen sijastaan. Ei mitään reflektiota siitä että hän ollut firmassa 5 vuotta josta lähes 4 vuotta kotona lasten kanssa, tämä toinen on ollut sen koko viisi vuotta tekemässä töitä firmassa. Eihän hänellä millään ollut tarvittavaa kokemusta ja näyttöjä siihen ylennykseen.

Vierailija
28/35 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ajattelin että olisin tehnyt että saa tauon, mutta tauko tulikin sitten toista kautta. 

Tää on kyl niin tabu aihe. Ihan varmasti joillain tämä perimäinen ajatus

Vierailija
29/35 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on tällainen tabuaihe. Eihän tätä kukaan kehtaa myöntää, mutta uskon, että tämä voi olla yksi syy?

Ihan olen omin korvin kuullut näin sanottavankin, että pitäisikö tehdä lapsi, niin saisi olla vuoden tai pari pois töistä. En sitten tiedä kuinka tosissaan sanoja oli.

Vierailija
30/35 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat emakkonaiset vuorotellen porsivat, ja makaavat haarat levällään vuodesta toiseen mahdollistaakseen sen, että voivat pötkötellä kotona yhteiskunnan rahoilla vuosikausia.

Vierailija
31/35 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useat emakkonaiset vuorotellen porsivat, ja makaavat haarat levällään vuodesta toiseen mahdollistaakseen sen, että voivat pötkötellä kotona yhteiskunnan rahoilla vuosikausia.

Kyllä. Tämä ilmiö pitäisi jotenkin saada kitkettyä pois. Ei ole oikein, että joku lisääntyy vuosikymmeniä tekemättä muuta.

Vierailija
32/35 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli se tilanne, että töitä ei alkanut löytyä, joten tuumattiin miehen kanssa, että tämä on nyt se hetki tai ei koskaan. Töitä löytyi sitten 2 lasta ja 4 v myöhemmin. Ei mennyt aika hukkaan odotellessa. 

Vierailija
33/35 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4 lasta.  Silti olen ollut työelämässä 40 vuotta.  17vuotiaana aloitin ja 64v. lopetin. 

Vierailija
34/35 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin. Joku kälyiset kuukaudet ei paljoa lasissa paina. Sinun pitää sitten hoitaa ja maksaa lapsen asioita seuraavat 18v. Joten ei, en usko että juuri kukaan hankkii lapsia voidakseen välttyä työnteolta. Mutta moni välttää lasten hankintaa, koska sopivaa työtä/toimeentulon varmistusta ei ole. :))

Vierailija
35/35 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko te että joku paskova vastasyntynyt ja puklaavat vauvat ovat helppoja hoitaa? :D En nyt ihan lomaan vertaisi. Se lapsi parkuu yötä päivää jos huonosti käy ja sillä on joku koliikki tms tai osuu kohdalle itkuisempi vauva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi