Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluntähtien pe-su

04.05.2007 |

En löytänyt pinoa joten aloitan....

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinnis : unohda tuommoiset " huonoäiti" -mietteet kokonaan, täytyyhän sitä olla muutakin elämää. Vauva ei tiedä kuinka kauan olet poissa ja onhan mummoillakin oikeus olla lastenlasten kanssa, yökylä-kokemus on varmasti mummoille unohtumaton elämys :) Laitoin postia sinulle toisesta osoitteestani koska luukku-osoitteeni ilmeisesti lähetti postit takaisin sinulle.

Jaaha - taas olisi viikonloppu edessä. Kauhea kuinka nopeasti viikot menevät. Tuntuu että tällä viikolla ei ole saanut aikaiseksi yhtään mitään.

Hiustenlähtö : minulla lähtee myös tukoittain hiuksia, tuntuu että hiuksia on joka paikassa ja imurin suulake on jatkuvasti tukossa kun pitkiin hiuksiin tarttuu kaikki pöly ja muut roskat lattialta, samoin pesuhuoneen lattiaritilä on melko mielenkiintoisen näköinen kun sitä puhdistaa.

Mutta nyt taas imurin kanssa heilumaan...

MrsCruiser

Vierailija
2/12 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä just saanu kynsilakat laitettua ja hieman vaikeaa on tää kirjoittelu - pakko oli kuitenkin piipahtaa ennen reissuun lähtöä. Ihana laittaa itseään vähän parempaan kuosiin - en ole mikään kova meikkaaja, mut nykyään ihan kiva vähän piristää omaakin ulkonäköä....

Pimutin vetää aamu-unia, ja pitää kohta mennä vähän " herättelemään" , et päästään asioille ja nukkuu sit linkissä....

Täällä on taas satanu lunta yön aikana - tuleekohan tuo kesä koskaan

:( Olis kiva olla ulkona lasten kanssa, mut tuonne märkään viitti ketään laittaa - nurmikkokin on pian entinen, jos siellä myllää tuo neitolauma ;)

Nyt näyttää tuo kello uhkaavan paljolta, pakko lopetella, et ehtii syömään....

Uudestaan hyvät viikonloput kaikille tähtosille!!!!

--Mirpa ja pimut--

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noustu ollaan jo monta tuntia sitten aikas omituisen yön jälkeen...

Luulenpa että Akseli sai reaktion eilisestä rokotuksesta: iltaviiden jälkeen pelkkää huutoa... söi sentään mutta sitten huuto jatkui... yö oli samanmoinen, mikään ei ollut hyvin. Annoin pojalle elämänsä ihka ensimmäisen suponkin oloa helpottamaan, mutta ei auttanut ei... Toivottavasti tänään on paremmin, ei tiedä vielä kun poika nukkuu ulkona yöväsymystään.

Hiuksista oli puhetta: minulla ohentunut ja kiharoiden suunta on taas vaihtunut :/ Värjään kovastikin lettiä; oma väri ollut viimeksi joskus ennen murrosikää :)) Nyt on tämmönen tumma kausi menossa, joskus blond, joskus tumma :)) Ajokorttikuva on blond ja ihan eri näkönen :)

Oletteko huomanneet tuon ketjun Vauva-lehden ilmaantumisesta tilaajille? Minulle tulee AINA pari päivää myöhemmin kun kauppaan :(

Ai niin ja jossain vaiheessa oli puhetta äitienpäivälahjoista :) Minä haluaisin semmosen äiti/lapsi -korun vaan ei tämä konkurssi anna myöten semmosiin :) Ehkä sitten kun olen taas töissä...

Pää lyö ihan tyhjää... Onnea kaikille joille onnittelut kuuluu ja mukavaa reissua reissailijoille ja muille muuten vaan onnea ja iloa :))

Töttöröö RauPotar ja kiukkunen Akseli

Vierailija
4/12 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käytiin aamulla neuvolassa ja neidille oli tullut pituutta 1cm ja painoa melkein 600g. Pituuskäyrä laski o-käyrälle ja paino käyrä lähti nousuun päin. Neiti hymyili ja jutteli neuvolatädille ja pöydällä sit kääntyi sen sata kertaa mahalleen (hyvä et mitat saatiin otettua, pituusmitta ei ollu tarkka, kun neiti vänkäs koko ajan).. Sit meidän neiti pisti tuulemaan ja otti pöydällä konttausasennon... Täti vaan nauro ja ihmetteli. Rokotus meni hyvin, neitiä otti kiukuksi enemmän se, et piti olla liikkumatta sylissä, kuin se et annettiin piikki.=)

Hiuksista oli galluppia, niin väri ei oo mulla muuttunu, mut hiuksia kyllä lähtee ihan tukkona..=(

Sit äitienpäivälahjaksi toivoin aamupäivää vapaata uusimman Dan Brown:n kirjan kanssa. Ja kakkua. Siis sitä kirjaa en oo vielä hommannu, mut äitienpäivänä ois kiva saada se!! Ukko otti toiveet vastaan, mut tiedä mitä sit tulee.. Neidiltä haluaisin iloisen hymyn aamulla heräillessä.. niin kun oon joka aamu saanukkin..

Meidän viimeyö oli ihmeellinen myös.. Siis neiti nukku normaalít 20-05, mut ei sit nukahtanu syönnille, vaan teki kakan ja havahtu sit ylös. Ja täällä valvottiin sit viidestä... Ois kiva, jos ei ite kukkus myöhään, niin aikanen herätys ei väsyttäs niin kovasti, ja ois kiva, jos ukkolla ois tänään aikaa laittaa meidänhuoneeseen pimennysverho (tytön huoneessa jo on)..

Mut nyt ei kummempaa..

Vierailija
5/12 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas viikonloppu =) ja meillä muuto edessä. Tälläkin hetkellä pitäis kovasti pakata, mutta kun se ei oikein enää innosta. Olen sitä nyt nimittäin jo muutaman viikon harrastanu. Aika tyhjät paikat onneksi rupee olemaan. Eli voi olla etten ehdi kovin paljoa palstailla.

Tänään käytiin perhekerhossa ja on se niin mukavaa nähdä muita äitejä. Sit kävin kyselemässä vähän hoitopaikkaa neidille, mutta käski vaan täyttää hakemus ja palata asiaan myöhemmin. Olis vaan yksi hoitaja jolle haluaisin meidän neidin, mutten tiedä onko siellä paikkoja. Onneksi siihen on vielä aikaa.

Jaaha, vaunuissa itketään... ei ehdi muuta... Sori omanapaisuus!

rusina

Vierailija
6/12 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen pinoa ylemmäs, joulutähdet taitavat olla pihalla, nokat kohti aurinkoa?

Arvatkaa kuka sai nukkua tänään klo 11 asti! Oli ihanaa... Nyt vaan on selkä aivan jumalattoman kipeä. Ei yli 30v tervettä päivää nää. Niinhän sitä sanotaan, että kun yli 40-vuotiaana heräät aamulla ja mihinkään ei satu, olet kuollut. Pitänee paikkansa..?

Akseli nukkuu ulkona päiväunia, taidan mennä itsekin vatsan viereen, ei univelka ihan yksillä pitkillä aamu-unilla ollut kuitattu. Helpotti kovasti tosin.

Kirsikka ja melkein mahalleen kääntyvä AkselssonPackselsson

Vierailija
7/12 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Jos joku haluaa vaihtaa äiti&vauva-kuvia, niin niitäpä voi lähettää osoitteeseen kirsikkka34 ät hotmail.com (huom! 3 k-kirjainta!).

Ukko-kulta ottaa meistä kohta kuvan, kunhan tuo meidän poikanen hieman heräilee.

Kirsikka

Vierailija
8/12 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja kyllä teki hyvää! Ai, että oli ihana käydä irrottautumassa arkirutiineista. Nautin joka sekunnista! :-)) Kotiin tulo tuntui etukäteen ajatuksena vähän tylsältä, mutta onhan se kiva olla kotonakin.

Olo vain on kovin rähjäinen näin reissun jälkeen. Tyttö nukkui muuten hyvin laivalla, mutta puoli 6:lta tänä aamuna vielä laivalla hän päätti, että pidetään pieni nyrkkien syöntisessio. Sitä kesti sitten melkein tunnin. En tiedä, aikooko neitonen taikoa hampaita vielä noiden neljän jo puhjenneen lisäksi!

Kävimme muuten neuvolassa torstaiaamuna: tyttö on 63,5 cm pitkä ja painaa komeat 6,8 kg. Eli taitaa äidinmaito riittää aivan mainiosti. En totisesti ole mikään imetysfanaatikko, mutta koska ei ole ollut syytä vielä aloittaa kiinteitä, niin ei sitten aloiteta. Tosin varaan oikeuden muuttaa mieltäni. :-) Syy tähän nihkeyteen on se, että esikoisen kanssa kiinteiden kanssa oli kauheaa taistelua.

Pidän peukkuja, [b]MrsCruiser[/b], ettet saa sakkoja. Nimimerkillä Itselläkin joskus raskas kaasujalka.

Kovasti tsemppiä, [b]RauPotar[/b], että Akselin oireet rokotuksen takia loppuvat.

Kovasti virtaa myös [b]Rusinalle[/b] muuttotouhuihin. Koska muuten ajattelit lähteä töihin, kun puhuit jo hoitopaikan varaamisesta? Taisit kysellä, ovatko muut miettineet samaa. Itse suunnittelen, että tyttö aloittaisi hoidon ensi vuonna helmi-maaliskuussa. Paikan hakeminen taitaa olla aiheellista joskus loppusyksystä. Toivon hartaasti, että tyttö pääsisi samaan päiväkotiin kuin isoveljensäkin.

Muistelen, että [b]Pimmi[/b] taisi olla kovin väsynyt. Tuntuu niin tyhjältä toivottaa sinulle tsemppiä, muttei oikein muutakaan mahda. Toivon hartaasti, että ne voiteet tehoavat.

[b]Tinnis[/b], sinuna olisin vain iloinen, että on mahdollisuus, että voi antaa lapsen isovanhempien hellään hoivaan yökylään. On helppo sanoa vierestä, mutta koeta tosiaan olla kantamatta huonoa omatuntoa!

[b]Gallupeja[/b] taisi olla

1) hiustenlähdöstä: en ole huomannut eroa aiempaan, ja värjään näitä normaalisti maantienvärisiä hiuksiani

2) äitienpäivälahjasta: saan luultavasti itse valitsemani aurinkolasit ja toivottavasti myös omaa aikaa

Takaisin tuohon äskeiseen matkaamme: Kiertelin Tukholmassa ikävystyneen perheen miesväen kanssa kauppoja (ihan liian kovalla) kiireellä. Mitään muuta ei tarttunut tytölle mukaan kuin yksi kiva H&M:n hellemekko. Tosin tuntuu kesä olevan kaukana täällä pk-seudullakin. Tuntui muuten ihan hullulta, ettei meillä ole enää asiaa newborn-osastolle, koska Saralle ei kannata enää ostaa 62-senttisiä vaatteita.

Ai niin, [b]mutter-mommy[/b] taisit kysellä meidän tytön meiningistä. Masuvaivoja ei ole enää. Huutoa aiheuttaa vain väsymys ja temperamentti. Ihan viime aikoina on tyttö pänninyt, kun ei pääse liikkeelle ryömimällä kuten haluaisi. Yöt sujuvat vaihtelevasti: joskus kaksi syöttöä, joskus vain yksi. Silloin tällöin nukutaan jopa yht. 10 h yöunia, joskus vain 7,5 h.

Jaaha. Jos tästä kohta virkistyisi, kun pääsee kotisaunan löylyihin.

Mukavaa lauantai-iltaa!

Iituli + tyttö 19.12. + poika 4 v

Vierailija
9/12 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ettei ihn hävitä olemattomiin.

Kirsikka

Vierailija
10/12 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, nukutin juuri Alpin päiväunilleen ja olin vähällä nukahtaa itsekin. Tänään PITI tehdä kaikkia kasaantuneita kotitöitä (pyykkiä, sitä riittää aina eikä pölykään pysy kauaa poissa :P) mutta pitkän koko perheen aamupäivälenkin jälkeen on vähän puhti poissa. Kaksi edellistäkin päivää ollaan luuhattu turuilla ja toreilla, joten rauhallisempi kotipäivä on hyvä pitää välillä :)

Perjantaina käytiin " 4 ja ½kk -lääkärineuvolassa" kun saimme 4kk -neuvolaan vahingossa ajan vain terveydenhoitajalle. Sydän, keuhkot etc kunnossa, ja näkipä lääkärikin mitä vahingossa toffeeviinerissä (omenatäyte!) syömäni kaneli oli pojan hipiälle tehnyt :P, pienenpientä punaista näppyä vatsa ja selkä täynnä. Valvottiin sitten yksi yö niin, että Alpi oli

koko ajan

tississä kiinni ja vain nuokahteli välillä, välillä parahti itkemään. Kaneli on nyt [u]takuuvarmasti[/u] poissa tämän äidin maustevalikoimasta! Onneksi minun ei kuitenkaan vielä tarvitse olla kovin suppealla imetysdieetillä, muutamat mausteet, mango, pähkinät ja varmuuden vuoksi suklaa ovat poissa. Alpikin siis on allerginen, mutta vasta kiinteiden aloituksen myötä selviää, kuinka allerginen... Heh, kun sanoin neuvolan th:lle, että meillä ei aloiteta [b]ainakaan perunalla[/b] (vaan riisillä), sanoi allergiataustamme tunteva täti: " Niin, sille kun yllättävän monet ovat allergisia." :D, valistunutta!

No nyt kokkaamaan ennen Gilmoren tyttöjä ;)

Tinuri ja Alpi 14.12.

Vierailija
11/12 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta laittelenpa minäkin jotain...

Ne rasvat näyttää tosiaankin tehoavan! =)

Ihottuma on hävinny melkein kokonaan eikä Lassi raavikaan niin paljon kuin ennen. Pottua on syöty jo monta kertaa eikä näytä aiheuttavan enää ihottumaa ja tästä innostuneina annettiin Lassille tänään ensimmäistä kertaa lihaa =)

Pojulla tuntuu olevan aivan mahdoton nälkä koko ajan ja ei näytä olevan kylläinen ikinä! Tänään sitten saikin puolenpäivän aikaan sitä liha-sosetta, iltapäivällä persikkaa ja seitsemän aikoihin vielä pottua -j a kaikkien päälle 10 minuutin tissisyönnit! =O

Viime yö oli meillä taas aikamoinen ku Lassi heräili noin tunnin välein eikä meinannu nukahtaa mitenkään muuten kuin viereen ottamalla. Eihän tuo muuten ois hankalaa, mutta kun mä en osaa nukkua jos Lassi on vieressä eli jouduin aina siirtämään Lassin takaisin omaan sänkyyn kun nukahti =/ Tämän pomppimisen jälkeen Lassi heräs viideltä ja päätti taas että nyt on aamu eikä enää nukuta ja valvoi kahdeksaan. Tämän jälkeen nukkui taas vain tunnin ja heräsi. Kummallisinta oli se että ei heränny aina edes itkemään vaan oli vain kauhean levoton eikä rauhottunu millään... Itkuhan mulla taas sitten pääsi ku olin aivan tajuttoman väsynyt ja päätä särki ja tuntui siltä ettei pystyssä pysy, mutta onneksi on keksitty kahvi =)

Aamu lähti käyntiin surkeesti, mutta loppupäivä olikin ihan mahtava =) Lassi oli 4 tuntia hoidossa mun vanhempien luona ja käytiin miehen kanssa katsomassa ilmailuliiton näytöstä kun tuo mies ois kiinnostunu laskovarjohypyistä. Näytös oli paikallisen ostoskeskuksen parkkialuella joten käytiin siellä vielä pizzalla ja ostin itselle pari paitaa kesäksi. Kävin myös pyörähtämässä Oulun alueen ensimmäisessä DinSko:ssa ja arvatkaapa oliko aivan ihania kenkiä =)) Mä voisin tuhlata varmaan monta tonnia jos saisin ostaa kaikki kengät ja laukut mitä haluaisin =D Huh, mä oon vieläki ihan täpinöissään ku pääsin ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen jonnekin muualle kuin ruokakauppaan ilman Lassia ja kun reissu oli vielä noin mukava ja Lassillakin oli menny mummulassa tosi hyvin niin eihän tässä voi olla kuin yhtä hymyä =)

No juu, nyt lopetan nämä jaarittelut...

Toivottavasti huominen sääennustus pitää paikkaansa ku lupasivat ihanan lämmintä keliä. Ollaan kyllä ulkona koko päivä =)

Pimmi ja Lassi

Vierailija
12/12 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Iituli[/b]lle kiitokset! Kyllä se aina mieltä piristää kun joku muistaa =)

Itseäkin mietityttäny monesti että tuntuu aika turhalta toivotella jaksamisia ja tsemppiä mutta kyllä se ihan oikeesti auttaa... Varsinkin mua ku joskus tuntuu siltä että te ootte ainoat joille voi valitella näitä asioita ja jotka vielä [b]ymmärtää[/b] miten vaikeeta tää välillä on =)

[b][color=blue]Ootte ihania!![/color][/b] *snif*

Pimmi hieman omituisella päällä =)