Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirat eivät ole ollenkaan hallinnassa omistajillaan

Vierailija
08.03.2026 |

Miettikää, jos talutushihna otettaisiin pois. 

Miettikää, miten koirat "tervehtivät" hyppimällä päin.

Kerjäävät makupaloja.

Hyppivät sohville.

Jne.

Koiranomistaja on parempi tavata paikassa, jonne ei saa viedä koiria.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirahan hyppii vasten kun se haluaa näyttää, että kuka määrää. meirän koirat estää poispääsyn, jos joku livahtaa tontille kutsumatta. eivät heti käy kiinni, jos luvaton kulkija pysyy paikallaan. ne on sillain koulutettu. jos taas pyrkii pakoon, niin sen kilpailun häviää varmasti. ukko on ainaki 165 senttiä pitkä ja kaikki kolme vartijaa on sitä päätä pidempiä, 65 kiloisia ihmissyöjiä. ei tarvita turvakameroita, niin ei jää toristusaineistoa, kun pihaan eksynyt marjastaja menettää toisen pakaran. hauskaa kevättä kaikille.

Vierailija
22/28 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kävelyteillä narun jatkona olevat koirat, jotka pomppivat reunasta reunaan, eikä mitään määrätietoisuutta omistajilta, että miltä kohdalta muut kulkijat pääsisivät näiden reuhaajien ohi. Siitä sitten yrität puikkelehtia jostain rakosesta, ilman että puhelintaan tutkiva omistaja olisi millään lailla ottanut koiriaan hallintaansa. Tekisi joskus mieli potkaista, mutta eihän se ole koiran vika, jos omistajalta puuttuu ymmärrys. 

Kyllähän ne koirat tosiaan tekevät sitä mielellään, nuuhkivaat kummankin puolen tietä. Tietysti koira tulisi pitää lyhyessä hihnassa siltä osin kun kävellään jossain vilkkaasti liikennöidyllä tiellä. Esimerkiksi pyöräilijä ei voi ennakoida aivan viime hetkellä tien yli ponnahtavaa koiraa. 

Toisaalta, pyöräiljän ei myöskään kannata olettaa että ihan missä tahansa puistossa tia vastaavassa kaupunkitilassa väylä on auki ajaa kolmeakymppiä. Pyörilijän tulee väistää jalankulkijaa ja antaa tälle tietä, jalankulkijan tulee myös päästä ylittämään pyörätie suojakäytävän kohdalta. 

Olen itse sekä työmatkapyöräiljä että koiranomistaja että autoilija että  kävelijä että veneilijä, ja kyllä, kaikki typerästi poukkoilevat ääliöt ottavat päähän mutta pakko on sovittaa nopeutensa noiden hitaimpien mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia räkyttäjiä ja pomppijoita on nämä koiria vihaavat ihmiset.

Vaan niillä kuuluu olla oikeus olla joka paikassa tien tukkeena ja heti kun näkee koiran, alkaa räkytys siitä, kuinka hirveitä koirat ja omistajat ovat.

Sais laittaa ne naruun ja seinään kiinni. Kuonokoppa päähän. Potkaista varuiksi vielä niinku tuo yks euroopanomistaja.

Eiköhän järjestys sentään mene niin päin että ihmisillä on etuoikeus ja jos sen jälkeen mahtuu niin voi olla koirakin.

Vierailija
24/28 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kävelyteillä narun jatkona olevat koirat, jotka pomppivat reunasta reunaan, eikä mitään määrätietoisuutta omistajilta, että miltä kohdalta muut kulkijat pääsisivät näiden reuhaajien ohi. Siitä sitten yrität puikkelehtia jostain rakosesta, ilman että puhelintaan tutkiva omistaja olisi millään lailla ottanut koiriaan hallintaansa. Tekisi joskus mieli potkaista, mutta eihän se ole koiran vika, jos omistajalta puuttuu ymmärrys. 

Ei koira nyt niin paljon tilaa vie.

Koiran tilavuus ei sinänsä ole paljon mutta kun se hökeltää ja vöyhkää niin siihen tarvittava tilavuus on.

Vierailija
25/28 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua muuten ärsytä, mutta koska itselläni on koira, olen lukemattomat kerrat pysähtynyt kun esim. metsätiellä tulee vastaan toinen koira, jonka omistaja on keskittynyt kännykän selaamiseen/ musiikin kuunteluun isot kuulokkeet korvilla/ puheluun/ kaverin kanssa juttelemiseen/ taskujen kaivelemiseen/ kaikkiin edellä mainittuihin. Silloin se hänen koiransa poukkoilee ja häslää, pahimmassa tapauksessa helevetinkeksinnössä eli flexissä kiinni, eikä omistaja näe eikä kuule mitään. Tämähän siis ei ole sen koiran syy. Itse kun ei pääse sinne metsikköönkään väistämään, ja oma koirani ei juurikaan pidä muista koirista. Ohi päästään kyllä ilman ongelmia, jahka se omistaja tajuaa pitää oman koiransa kurissa. Eli peräänkuuluttaisin sitä, että keskittykää siihen koiraan, lenkkeilyyn ja ympäristöön, koko matkan ajan.

Vierailija
26/28 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri tuon takia en ikinä ole pitänyt omaa koiraani kytkettynä. Paitsi Stockalla käydessä. Minä menen edeltä ja koira seuraa perässä. Näin se meillä toimii. 

Vierailija
27/28 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nykyihminen oikein osaa olla eläinten kanssa saati oikeasti lukea niitä. hevosihmisenä kauhistuttaa vielä enemmän kuin koiraihmisenä.

Vierailija
28/28 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira seuraa paremmin vieressä kun ei ole hihnassa. Tiedä sitten että miksi, mutta näin on. Toki lenkillä pidän 95% koiran kiinni, mutta tämmöisen huomion olen tehnyt. Ja en vie koiraani paikkoihin, joissa ei voi mennä sohvalle eli koira pysyy kotona ja yksien tuttavien luona, jossa ihan itse opettivat meidän koiran sohvalle kun oli siellä hoidossa. isäntä tykkää makoilla koira rinnuksen päällä kuulemma. Meidän koira kerjää perheenjäseniltä, vierailta ei ota mitään vaikka joku tarjoaa. Et ehkä ei kannata yleistää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme