Pekka Toverin mielestä jotain on vialla jos ihmisestä ei löydy tietoa netistä
Heistä ei löydy tietoa julkisista lähteistä kuten sosiaalisesta mediasta tai muualta verkosta. Heistä ei ole saatavissa myöskään kuvamateriaalia.
Se on hälyttävä tieto, sanoo Puolustusvoimien entinen tiedustelupäällikkö Pekka Toveri.
Kyllä se kertoo siitä, että jotain on vialla. Jos tänä päivänä löytyy ihminen, jolla ei ole mitään sosiaalisen mediaa eikä mistään muualtakaan löydy tietoa, siinä on nähty vaivaa taustan peittämiseen, Toveri sanoo.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011792463.html
Minusta ei löydy tietoa netistä, en ole missään sosiaalisen median palveluissa omalla nimellä, Instagram-tili on mutta siitä ei selviä nimeni tai muita tietoja, en julkaise omia kuviani netissä. En ole mitenkään peitellyt taustaani.
Kommentit (91)
Tiedän erään naisen, josta ei juuri ole ollut tietoa netissä. Syy: hänestä ovat monet kiinnostuneita, sillä hän harjoittaa huijarointia. Hän on hyvin hyvä kehittelemään tarinoita itsestään. Sillä hän pääsee ihmisiä lähelle. Manipuloida siis.
Hän joutuu käyttämään toista etunimeään, koska varsinaisella nimellä hänet tunnistetaan.
Hänellä on salainen puhelinnumero, tottakai. Hänhän on aivan erityinen ! Vain muutama ystävä tietää, missä hän Suomessa asuu. Ystävät hän lahjoo. Matkoja, lahjoja ym. Itse asiassa ne ovat diilejä. Ihmiset ovat hiljaa koska saavat näitä lahjoja.
Narsismin piirteitä paljon!
Juuri tuollaisten ärsyttävien nuuskuttelijoiden takia minulla ei ole yhtään someprofiilia omalla nimellä ja tasan tarkkaan näen vaivaa että teen erilliset nimettömät sähköpostiosoitteet eri someprofiileihin etteivät ne kytkeydy toisiinsa. Viestisovelluksissa estot päällä etteivät kontaktit lataudu eri viestisovellusten välillä ja esim. uutissivuilla joissa on "pakollinen profiili omalla nimellä" joku feikkinimi.
Ei minulla ole mitään piiloteltavaa. En vain halua että työnantajat, deittirandot, muut lurkkijat voivat googlailla minua, ja tasan tarkkaan minulla on oikeus yksityisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Siinä oikein entinen tiedustelupäällikkö. Ei taida olla selvillä siitäkään, että aikanaan puolustusvoimissakin suositeltiin olemaan netissä näkymättömiä. Nytkö sitten kaikki pitäisikin olla siellä, jotta ei jäisi epäilylle sijaa? Ihan vinkkinä, että ne kaikkein tavallisimmilta ja yhteiskuntakelpoisimmilta julkisuudessa vaikuttavat voivat ollakin niitä oikeita kätyreitä.
Ehkä tämä nerokas tiedustelupaallikon ajatuksena on että tavallisten kansalaisten kaikki tieto pitäisi olla netissä saatavissa mutta sitten viranomais tehtävissä ne pitäisi olla salattuja ..
Kyllä mielestäni on erittäin harvinaista, ettei henkilöstä löytyisi nimihaulla yhtään mitään netistä.
Uuden tuttavuuden kohdalla kellojen kyllä kannattaisi silloin soida.
Vihamielisten valtioiden tiedustelu toimii niin, että jos kohteena on vaikka isäsi tai tätisi, suoraa kontaktia ei yritetä häneen, vaan juurikin profiloinnin perusteella otollisimpaan henkilöön lähipiiristä. Tämän keskustelun perusteella optimaalisia henkilöitä löytyisikin varsin helposti, koska tervettä kriittisyyttä ei löydy ja aiheen huippuasiantuntijoiden varoitukset teilataan.
PS. Esimerkiksi Venäjä ja Kiina harrastavat myös sitä, että naamioivat kyberiskujaan ja sotilastiedusteluaan toisen nimiin. Näillä mailla on niin pitkät perinteet tässä toiminnassa, että vauvapalstan kriitikoilla voi suoraan pyyhkiä takapuolta.
Ei ole koskaan ollut fb, instagramia, linkedinia ym. ja puhelinnumerokin on salainen. Uusia kuviakaan minusta ei löydy (poislukien passikuva), ei sen enempää paperi tai digitaalisena versiona. Viimeisimmät kuvat taitaa olla jostain kouluajoilta, yli 20 vuoden takaa.
Mielenkiinnosta googletin oman nimeni, mitään tietoja ei löytynyt eli olen varmaan hyvin epäilyttävä 😄
Jos haette tietoa Googlella, tietosuoja-asetus estää henkilöihin kohdistuvat hakutulokset. Kokeilkaa anonyymeja selaimia ja ei-kaupallisia hakukoneita.
Jos ymmärrätte miten Google Internetissä toimii, ymmärrätte myös etteivät Googlen hakutulokset kerro aina totuutta siitä, mitä tiedostoja Internetistä löytyy.
Mitä ihmeen vaivaa olisi nähty jos netistä ei tietoa löydy? Sehän on hyvin helppoa olla ilman facea, instagramia, linkediniä ym ym ym, enemmän vaivaa siitä on että nuo ja muut on ja sinne kuvia&tietoja lykkää. Typerä ajatus että ihmisellä olisi jotain salattavaa jos ei somessa halua itseään esitellä ja asioitaan jakaa.
Kyllä taas saa hävetä keskivertosuomalaista. Artikkelissa puhutaan tiedustelusta ja siitä että yhtäkkiä saat elämääsi tyypin utelemaan asioitasi, eikä hänestä löydy mitään tietoa.
Niin täällä elämänkoululaiset ulisee että ei pidä paikkaansa, minä en ole facessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HAH! Kuvittelet olevasi piilossa. Erehdyt.
Ei se sitä tarkoita jos ei elä someelämää. Ei vain kiinnosta jakaa kaikkea nettiin
Ei tarvitse edes itse jakaa. Osallistutko koskaan mihinkään urheilu- tai pilkkikilpailuihin tai haastatellaanko sinua lehteen ja nimesi mainitaan. Tai lastasi nappulahiihdoissa ja jutussa mainitaan "äiti Maija tai isä Matti"
Suuresta osasta aikuisia on vielä vanhojakin tuollaisia tietoja, vaikket olisi uusille antanut lupaa.
On listoja koulutuksesta valmistuneista, yritysten osoitetietoja uusilla ja vanhoilla sivulla. Haetko työpaikkaa koskaan julkiselta puolelta? Kehuuko työkaverisi sinua LinkedInissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HAH! Kuvittelet olevasi piilossa. Erehdyt.
Ei se sitä tarkoita jos ei elä someelämää. Ei vain kiinnosta jakaa kaikkea nettiin
Ei tarvitse edes itse jakaa. Osallistutko koskaan mihinkään urheilu- tai pilkkikilpailuihin tai haastatellaanko sinua lehteen ja nimesi mainitaan. Tai lastasi nappulahiihdoissa ja jutussa mainitaan "äiti Maija tai isä Matti"
Suuresta osasta aikuisia on vielä vanhojakin tuollaisia tietoja, vaikket olisi uusille antanut lupaa.
On listoja koulutuksesta valmistuneista, yritysten osoitetietoja uusilla ja vanhoilla sivulla. Haetko työpaikkaa koskaan julkiselta puolelta? Kehuuko työkaverisi sinua LinkedInissä?
Minusta ei löydy haulla mitään ...erikoista..
Erikoista on myös se että edellisen työpaikan asioiden kohdallakaan ei löydy tietoja netissä vaikka 10 vuotta sitten vielä oli...
Työnantajani on EU:n ulkopuolinen aseteollisuuden firma eikä meillä ole tapana somettaa kuin incognitona. Linkedinissåkin olemme todella hiljaisia ja huomaamattomia, jos sinne on edes laitettu profiilia.
Luulisi ammattilaisen ymmärtävän miksi nän.