Pekka Toverin mielestä jotain on vialla jos ihmisestä ei löydy tietoa netistä
Heistä ei löydy tietoa julkisista lähteistä kuten sosiaalisesta mediasta tai muualta verkosta. Heistä ei ole saatavissa myöskään kuvamateriaalia.
Se on hälyttävä tieto, sanoo Puolustusvoimien entinen tiedustelupäällikkö Pekka Toveri.
Kyllä se kertoo siitä, että jotain on vialla. Jos tänä päivänä löytyy ihminen, jolla ei ole mitään sosiaalisen mediaa eikä mistään muualtakaan löydy tietoa, siinä on nähty vaivaa taustan peittämiseen, Toveri sanoo.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011792463.html
Minusta ei löydy tietoa netistä, en ole missään sosiaalisen median palveluissa omalla nimellä, Instagram-tili on mutta siitä ei selviä nimeni tai muita tietoja, en julkaise omia kuviani netissä. En ole mitenkään peitellyt taustaani.
Kommentit (91)
En ole somessa eikä kiinnosta jakaa elämääni yhtään kellekään. En jää paitsi mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos ihminen ei ole avannut koko elämäänsä someen, on häntä paljon vaikeampaa stalkata ja kontrolloida. Kontrollifriikeille on ongelma, jos jostakusta ei löydy tietoa netistä.
No itse en ole - avannut elämääni nettiin - mutta näköjään google halulla löytyy oppari ja juoksutaphtumien tuloksia.
Itse olen tässä asiassa vähän samaa mieltä Pekan kanssa, vaikka yleensä en jaa hänen ajatuksiaan.
Piti kokeilla. Mun nimellä ei tule mitään minuun liittyviä tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen nähnyt vaivaa "kadotakseni" ja minulla on vielä turvakieltokin. Kuinka urpo on ihminen, joka ei tiedä, että joitakin ihmisiä vainotaan, esim ex etsii?
Tällaiset Pekat ovat itse demonien riivaamia ja näkevät uhkaa ja katastrofeja joka puolella, muodostuen itse vaaraksi toisille ihmisille. Sama juttu "huolestuneet" naiset.
Demonien riivaamat ovat monesti kyllä Suomen itärajan itäpuolelta. Ilmaukset ovat hieman epäsuomalaisia.
Sanon vain että vainoharhainen hullu...
Minusta ei löydy netistä mitään. Enkä ole missään sosiaalisessa mediassa esillä enkä ole todellakaan facessa ...
Se on juuri rikollisten ja identiteetti varkaiden temmellyakenttä josta ihmisistä haetaan tietoja ties mihin tarkoitukseen..
Onko tuo Toveri ihan terve? Päivä päivältä enemmän psykoottisia vainoharhoja ja sotahulluutta.
Jos tuota lukee mediakriittisesti, rivien välistä ja pohtii tarkemmin, on se hälyttävyys tosiasiassa siinä jos tieto on virheellistä.
pekka "ohjukset loppuu 2 viikossa" toveri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen nähnyt vaivaa "kadotakseni" ja minulla on vielä turvakieltokin. Kuinka urpo on ihminen, joka ei tiedä, että joitakin ihmisiä vainotaan, esim ex etsii?
Tällaiset Pekat ovat itse demonien riivaamia ja näkevät uhkaa ja katastrofeja joka puolella, muodostuen itse vaaraksi toisille ihmisille. Sama juttu "huolestuneet" naiset.
Demonien riivaamat ovat monesti kyllä Suomen itärajan itäpuolelta. Ilmaukset ovat hieman epäsuomalaisia.
Se etteivät suomalaiset tunnista ja ymmärrä demoneja, ei tarkoita sitä etteivätkö ne näitä riivaisi
Lahjuksen antamisesta tuomitun liikemiehen perhe antoi Pekka Toverin eurovaalikampanjaan yli 100000 euroa - näin hän kommentoi
Pekka Toveri sai Sjöblomeilta yhteensä 109999 euroa. Lahjoituksia tehtiin yksityishenkilöinä ja useiden eri yritysten kautta. Yhteensä Toverin vaalirahoitus oli 210000 euroa.
Ei minun tarvitse nähdä vaivaa peittääkseni taustaani. Pikemminkin on helpompaa ettei spämmi jokaista henkilötietoaan tai suhteitaan muihin jollekin mystiselle somesivustolle joka kerää sitä tietoa omiin tarkoituksiinsa ja antaa muiden selailtavaksi ja kerättäväksi. Enemmän hämmentää ns. tietoturvatyypit jotka avaa omaa elämäänsä ja pärstäkuviaan noille sivustoille :D
Täysin tietty ei voi olla poissa netistä kun esim. opiskelun seuraukset eli esim. lopputyöt löytyy jostain koulujen nettikirjastoista tms.
Minä näen asiat ihan eri tavalla kuin tämä NS. Toveri...
Mikä onkaan kaikista helpoin tapa luoda itsestään uusi identiteetti jaa henkilöllisyys kuin henkilöstä joka on avannut kaiken itsestään netissä henkilötietojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas Toveri harhainen. Mutta niin taitavat olla monet muutkin somekuplissa elävät.
Ihmekkös tuo jos on harhainen, 64 vuotias vanhus ja luku mieltymykset tämän kaltaisia "Syvän taistelun oppi ja sen toteutus venäläisessä operaatiotaidossa"
Miehillä ikäkehitys etenee seuraavasti:
- 20v kiimainen narsisti
- 30v rasittava päsmäröijä
- 40v kiukkuperse päsmäröijä
- 50v psykoottinen hullu
- 60v vaarallinen, psykoottinen hullu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut arvostavat edelleen yksityisyyttä. Ja jos joitakuita pitäisi turvallisuuden nimissä valvoa enemmän, niin päättävissä asemissa olevia poliitikkoja ja virkamiehiä eikä taas kerran taviksia.
Ja ennemminkin lörppähuulet muodostuvat riskiksi, ihan sama mitä tekee. He kun lörpöttelevät kaiken julkisesti sellaisellekin yleisölle, jolla ei ole välttämättä yhtenevä arvomaailma tai hyvät aikeet, toistenkin asiat. Rajattomuus on paljon ongelmallisempi ja suurempi riski kuin yksityisyys.
Ja sitten on taas ongelmatapaus kun tavis ei puhu mitään ja taviksesta ei löydy mitään ja tavis on ongelma kun ei seurustele eikä ole kavereita, mutta sitten kun on tavis ja seurustelee niin on kansallinen uhka ja lörppähuuli, joka puhu liian kovaa. Epäilyttävä tapaus, jolla ei ole kavereita eikä seurustele, selkeä uhka. Ja sitten kun seurustelee niin on epäilyttäviä tuttavuuksia ja ihan selkeä uhka. Teet niin tai näin niin aina väärinpäin.
Vaihdoin muutama vuosi sitten sukunimeä, uudella nimellä ei löydy yhtään mitään. LinkedIn tili on mutta olen laittanut asetukset estämään hakukoneissa näkymisen.
Vanhalla löytyy gradu ja yksi ammattiin liittyvä haastattelu 10+ vuoden takaa. Ilman näitä ei silläkään löytyisi yhtään mitään. Ei kannata levittää elämäänsä julkiseksi,mitään hyötyä siitä ei ole mutta haittaa voi olla paljonkin. En esim käsitä miten yhä useimmat on Instagramissa omalla nimellään, järjetöntä.
Pekka toveri on aina ollut pelle. Nykyään on myös seniili vanha höppänä.
En ole missään somessa ja toveri voi puolestani edelleen jatkaa 40-luvulle sijoittuvien historianjuttujensa parissa. Toverin kaltaiset ovat vaarallisia ideoiden alullepanijoita.
Minusta on jotakin vialla, että vauva-palstallakin pitää kirjoitella Tor-verkon läpi, ettei Toverin tiedusteluorganisaatiot sun muut ala profiloimaan ihmisiä erilaisiin karsinoihin epäilyttävyyden perusteella.
Tai että somealustat tekevät vastaavasta profiloinnista bisneksen myymällä tiedot mainostajille.
No toveri nyt ei ole vakavasti otettava tyyppi. Kuka oikeasti haluaa mitään infoa itsestään nettiin.