Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katseleeko joku aikuinenkin ihminen harry pottereita?

Vierailija
07.03.2026 |

Eikö se ole ihan lapsellista?

Aikuiset ihmisetkin katsoo kuulemma tuota?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut kaikki potterit. Lisäksi olen lukenut tekstit ääneen yli 30 lastenelokuvasta. 

Vierailija
2/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä sen kolmososan Azkabanin vanki leffana, kuulemma on niistä paras. En tiedä onko, koska en ole katsonut niitä kaikkia. Ja olen aikuinen, ainakin aikuisoletettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson, varsinkin kipeänä. On ihana, kun pystyy vähillä kipeenä torkkumaan ja silti pysyy ihan kartalla mitä leffassa tapahtuu. Joskus tekee mieli vaan muistella lapsuutta. Olen siis nähnyt leffat useamman kerran.

Vierailija
4/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut ne monta kertaa ja olen kyllä kirjatkin lukenut muutaman kerran. Olen sitten varmaan lapsellinen. Työnikin liittyi lapsiin.

Vierailija
5/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä sen kolmososan Azkabanin vanki leffana, kuulemma on niistä paras. En tiedä onko, koska en ole katsonut niitä kaikkia. Ja olen aikuinen, ainakin aikuisoletettu. 

Minusta Liekehtivä pikari on on paras.

Vierailija
6/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt tämä "öööh tekeekö ihmisjoukot juttua X vielä nykyäänkin ööööh?" -tyyppi on keksinyt vaihtaa ruuan haukkumiset Harry Potteriin?

Vierailija
7/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hbo maxista näkee nuo kaikki seitsemän osaa. 

Justiin seuraavana itellä vuorossa tuo azkabanin vanki. 

Nää on ihan parhautta. 

Vierailija
8/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoo ja lukee myös. Mitä lapsellista siinä on? Ja jos onkin, niin mitä sitten, onko tällainen ns. lapsellisuus huono asia?

Vierailija
9/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä juu!

JA AP miksi ei saisi katsoa HYVIÄ elokuvia!

T. Rouva +75v

Vierailija
10/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa parhaillaan katson 9- ja 11-vuotiaiden kanssa ekaa Potteria. Itse katsoin ne sitä mukaa kun ne tulivat, muuten tämä on ensimmäinen kerta kun katson aikuisena.

Vierailija
11/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56 ja olen katsonut elokuva-sarjan 2 kertaa, lukenut kirjasarjan kerran ja kuunnellut äänikirjana 4 kertaa. Siitä löytää aina uutta, pieniä viisauksia sieltä täältä. Elokuva on vain surkea raapaisu siitä maailmasta, joka kirjoissa on.

Vierailija
12/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ne kaikki, ihan aikuisena.

Vierailija
13/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin just 35 ja ostin potterkirjat itselleni lahjaksi. 

Leffat tulee katsottua joka joulu, mut kirjoista tykkään erityisesti, opettelen latinalaisia kieliä harrastelun vuoksi ja minusta pottereista on helpointa aloittaa lukemisen opettelu kun tarina on niin tuttua huttua. Samma ruotsiks.

Olen muutenkin tosi syyyyyyvällä fandomissa - miun lapsuudessa oli paljon noita-velho-taika sarjoja, kirjoja, leffoja ja sarjiksia, se oli ysärin lopun trendiä se.

Vierailija
14/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taru sormusten herrasta ja harry potter on kyllä jotain niin lapsellista. 

Miten tuollaisia pystyy aikuisetkin katsomaan pokkana?

Vierailija
15/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niin iso osa omaa lapsuutta ja nuoruutta että olen katsonut useita kertoja nämä putkeen. 

Olen lukenut myös lähes kaikki kirjat. 

Ja olen 33-vuotias. 

Vierailija
16/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut, mutta olen 48-v ja olen silti ajatellut katsovani ainakin ne sarjan kehutuimmat elokuvat. Pidän kuitenkin fantasiatarinoista ja ainakin konsepti lasten velhokoulusta on ihan tarpeeksi kiinnostava. Niitä kirjoja tuskin tulee tässä vaiheessa enää luettua. 

Jossain vaiheessa ajattelin, että katson Potterit sitten tulevien lasten kanssa, mutta niitä ei taida koskaan tulla, kun ei ole vaimoakaan :)

Vierailija
17/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sääli jos sun maailmaa ja elämää rajoittaa tälläiset "lapselliset" kuvitelmat siitä että joku asia on lapsellista. Potterit ovat huikeita niin kirjoina kuin elokuvina, suosittelen. Joskus kannattaa rikkoa niitä itse rakentamiaan seiniä... paitsi jos on typerä

Vierailija
18/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut ne kaikki muutaman kerran ja vain aikuisena. Kun ne on tehty kun olin jo aikuinen. Tämän lisäksi olen lukenut kaikki kirjat kertaalleen ääneen. Meni vuoden verran siinä projektissa.

Vierailija
19/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taru sormusten herrasta ja harry potter on kyllä jotain niin lapsellista. 

Miten tuollaisia pystyy aikuisetkin katsomaan pokkana?

A. Mitä lapsellista niissä on?

B. Hyvin pystyy katsomaan/lukemaan, miksei pystyisi?

C. Ei aikuisen tarvitse tyytyä tylsiin asioihin vain koska on aikuinen. Vai mikä sinun mielestäsi olisi sitten aikuiselle soveliasta?

Vierailija
20/23 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sääli jos sun maailmaa ja elämää rajoittaa tälläiset "lapselliset" kuvitelmat siitä että joku asia on lapsellista. Potterit ovat huikeita niin kirjoina kuin elokuvina, suosittelen. Joskus kannattaa rikkoa niitä itse rakentamiaan seiniä... paitsi jos on typerä

"Lapsellisuudesta" jankaaminen on nimenomaan lapsellisuuden merkki. Henkisesti terve aikuinen ei välitä siitä, että joku viihteen muoto on (muka) vain lapsille.