Mies juo jatkuvasti, mutta oma talous ei kestä erota
Taas toinen päivä menossa. Mutta en pärjäisi omilla tuloilla kahden lapsen kanssa. Selvinpäin mies on ihana ja pitää huolen perheestään, mutta juo liian usein. Ei hän pahaa tee kännissäkään kenellekään, mutta rasittava katsella tuota menoa.
Kommentit (140)
Te jotka niin tiedätte miksi alkoholisti juo, oletteko itse alkoholisteja? "Alkoholisti juo koska on alkoholisti." Voi tsiisus mikä päättelykyky.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka niin tiedätte miksi alkoholisti juo, oletteko itse alkoholisteja? "Alkoholisti juo koska on alkoholisti." Voi tsiisus mikä päättelykyky.
Ei siihen muita syitä tarvita. Alkoholisti on riippuvainen alkoholista ja juo siksi. Kyllähän ne voi syitä keksiä, mitä milloinkin.: ottaa päähän joku asia, on rankka työ, puoliso on sitä ja tätä, on niin hyvä fiilis, että sen kunniaksi, loma alkoi, loma loppuu. Perimmäinen syy on riippuvuus.
Oletko kertonut miehelle että juominen häiritsee sinua?
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisit. Tukea on saatavissa.
Mies maksaisi elatusmaksut. Eikä sitten olisi sinulta pois se raha, joka menisi juomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisit. Tukea on saatavissa.
Niin. Ensinnäkin elatus. Sitten lapsilisien yksinhuoltajakorotus. Ehkä jopa asumistuki.
Paras päätös on etsiä uusi varakas mies pikaisesti. Tietysti raitis.
Silloin on ero paljon helpompaa kun tulevaisuus on turvattu.
Älä edes mieti lähtemistä. Paljon parempi että mies elättää teidän kuin että yhteiskunta joutuisi elättämään.
Hoidat vaan oman osuutesi ja mies hoitaa omansa.
Vierailija kirjoitti:
Niin rahan ahne nainen ettei voi erota juoposta miehestä. Taitaa odottaa että mies joisi itsensä hengiltä.
Mies on juoppo.
Äiti ajattelee lapsia.
Toisaalta - en altistaisi lapsia alkoholistin seuraan.
Ei ole olemassa mukavaa ja harmitonta alkoholistia.
Mun mies luulee ettei hänen juomisensa haittaa ketään kun ei räyhää ja pasko housuun.
On niin väärässä. Etenkin lapsiperheessä se juominen haittaa aina.
Mies on lastensa elatusvelvollinen eronkin jälkeen.
Tässä sen näkee että siittä tulee vain ongelmia kun mies on vain ja ainoastaan kävelevä rahapussi ja tämä on jälleen hyvö todiste kuinka naiset hakevat miehestä vain rahaa välittämättä miesten itsestään
Alkoholismi on etenevä riippuvuus. Nuorena naimisiin mennessä, ei välttämöttä vielä ole alkoholisti, vaikka myöhemmin olisi.
Terästä niitä viinoja. Kai teillä on jotain lääkkeitä. Panadol ei sovi alkoholin kanssa. Sanot vaan sossuille että mies sekakäyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän juo? Se olisi tärkeintä selvittää. Ei voi hyvin, mutta miksi?
Alkoholia kansalaisilleen limonadihyllyillä tuputtava valtio ei voi hyvin. Mietoja kannabisvaihtoehtoja tarvittaisiin.
Vierailija kirjoitti:
"Te jotka niin tiedätte miksi alkoholisti juo, oletteko itse alkoholisteja? "Alkoholisti juo koska on alkoholisti." Voi tsiisus mikä päättelykyky."
Oman äitini suusta vuosien varrella kuultu:
- Juon nyt, koska en voinut juoda silloin kun te lapset olitte pieniä
- Juon tänään, koska en ole syönyt juuri mitään
- Juon koska on ollut stressaava (lue: normaali) työviikko
- Juon, koska juuri sinun tulo tänne meille ahdistaa minua jostain syystä (vaikka itse oli pyytänyt minut ja lapset käymään)
Ja niin edelleen. Eli aina on "syitä" juoda. Toki taustalla on ainakin tässä tapauksessa mielenterveyden haasteita, mutta ehkei juominen ole niihin kuitenkaan käypä hoito.
Lässyn lässyn lää, ihme vikinää täällä jos joku vähän hörppii alkoholijuomia, Etelä euroopassa ihan luonteva osa elämää ottaa parit päivittäin, tää on sellainen viki viki maa.
Vierailija kirjoitti:
Olet vastuussa lasten lapsuudesta. Rauhallisenkaan juopon näkeminen ei tee hyvää lapsille.
Lasten isä on vastuussa lastensa lapsuudesta siinä missä äitikin.
Vierailija kirjoitti:
1. Ensin on valittu alkoholisti mieheksi.
2. Sitten on tehty lapsia hänen kanssaan.
3. Ei ole hankittu itselle riittäviä tuloja.
Olisiko vika elämään liittyvissä päätöksissä ja kannattaisiko niitä harkita hiukan tarkemmin? Mietin vaan.
Syyllistät naista juoppomiehestä?
Alkeellista.
Tarkoitat siis, ettei tämän hetkiseen elämäntasoon riittäisi talous?
Sen sijaan, että kiristät ja alennat elintasoa, laitat lapsesi kestämään kaiken tuon ja todennäköisesti traumat tulee päälle.
Itselläni oli isä joka joi ja koti oli sen takia tosi epävakaa. Se oli ihan kamalaa. Toivoin lapsena, että äiti eroaisi ja me päästäisi pois mutta niin ei koskaan tapahtunut. Jouduin pikkulapsena muutaman kerran jopa hoitamaan täysin päissään olevaa, housuihin kuseksivaa isääni. Muistan miten monet yöt itkin sitä.
En ymmärrä miten kukaan äiti voi tehdä tuota lapsilleen. tuntuu, ettei moni välitä aidosti lapsistaan vaan siitä, että oma koti ja oma talous pysyy hyvänä.
Lasinen lapsuus:
https://lasinenlapsuus.fi/
https://lasinenlapsuus.fi/tietoa-lasisesta-lapsuudesta/
https://a-klinikkasaatio.fi/lasinenlapsuus/