Ikäero, jos mies on nuorempi
Mitä ajattelette aiheesta? Mun tapailukumppani on mua 15v nuorempi. Tapaillaan "salassa ", koska pelätään yleistä reaktiota. Myös luultavasti tästä syystä kumpikaan ei ole halunnut edetä erityisemmin. Olemme puhuneet asiasta paljon ja se tuntuu vaivaavan. Silti ollaan ihastuneita nyt ainakin.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin tapaillut viitisentoista vuotta nuorempaa miestä, iät n 35/50. Meillä ei ole tarkoituskaan edetä mihinkään, kumpikin tietää tämän. Meillä on mukavaa yhdessä kun tapaamme, mutta kummallakin on myös elämät toisaalla.
Olet odennäköisesti tyytymiaspano nuoremmalle miehelle jolla ei käy flaksi omanikäisten tai nuorempian naisten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus. Seurustelin 15v nuoremman kanssa. Pitää olla kova itsetunto että tähän pystyy. Minä en pystynyt. Miehen kaverit oli mua 20v nuorempia. Miestä yritti iskeä mun lapsen ikäiset naiset, jos oltiin vaikka viihteellä. Kokoajan kalvoi ajatus millon mies ottaa ja lähtee. Huomasin että elämänlaatu alkoi heikentyä kun jatkuvasti sai pelätä. Vaikka mies kuinka vakuutteli ja piti hyvänä. En päässyt ikinä noista asioista yli. Viimeinen niitti oli miehen Instagram kun katseli hänen kavereitaan. 25v naisia bikineissä siellä ja täällä. Tuli niin valtavat ahdistukset että olin pakotettu lopettamaan suhteen. Mies ei olisi halunnut. Mutta tiesin itse jo silloin että epävarmuuteni muuttuu sairaalloiseksi mustasukkaisuudeksi. Eikä se ole oikein.
Toihan se on aina cringe ikäerosuhteissa, jos toinen on parikymppinen. Kannattaisi varmaan vaan käydä enimmäkseen erikseen viihteellä, tai sitten klubeilla ja tapahtumissa joissa ikähaarukka on suurempi?
Ja tuo ei liity mitenkään sukupuoleen, vaan on yhtä cringe miehilläkin. Joku 38v daddy teinibaarissa on vaan tosissaan kiusallista.
Olen miestäni 7 v vanhempi. Ollaan oltu yli 20 vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
On tämä kyllä kaksinaismoralistinen palsta, ei voi muuta sanoa. Kun nainen on 15 vuotta vanhempi niin te jankkaatte että ikä on vain numeroita ja upeaamahtavaa. Jos mies on 15 vuotta vanhempi niin se on väärin ja hyväksikäyttöä ja ties mitä. Ja tämän viestin te alanuolitatte porukalla koska ette kestä totuutta.
NOISSA KUMMASSAKAAN EI OLE MITÄÄN PAHAA.
Ei mitään upeaakaan kyllä, mutta ei pahaakaan. Lisäksi ketju taitaa olla täynnä trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein kun mies ottaa itseään vanhemman naisen on kyse tyytymisestä tai joku fetissi.
Mies ei ota vaan päätyy suhteeseen johon hänellä on mahdollisuus. Luulisi että vanhemmat naiset olisi fiksumpia ja näkisi itsekkin sen nuoremman miehen motiivit?
Jotenkin saanut sellaisen kuvan kaveripiirissäkin että kun me kolmekymppiset parit vietetään aikaa yhdessä niin nämä miehet hieman häpeää puolisonsa ikää. Sellaisen kuvan vaan jotenkin on saanut. Meillä on pienet lapset ja sitten toisella on jo aikuiset lapset ja mies itse jää vaille omia lapsia. n31
"Päätyy suhteeseen johon hänellä on mahdollisuus"
No eiköhän jollain Zlatanilla tai Jason Momoalla olisi ollut mahdollisuuksia muihinkin, kuin yli 10 vuotta vanhempiin naisiin?
Joo eihän se ikäero muille kuulu tippaakaan, mutta kovin ollaan epäileviä jos mes on huomattavan vanha ja nainen huomattavan nuori. Heti puhutaan hyväksikäytösä ja manipuloinnista.
Mitä väliä parin ikäerolla on jos ei ole tarkoituksena hankkia yhteisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppiselle miehelle sopii parhaiten nelikymppinen nainen.
Miksi sitten 30v miehet haaveilevat 20v naisesta?
Tottakai mutta sellaiseen aika harvalla miehellä on mahdollisuus. Miehen arvo on edelleen usein se että onko hänellä minkäänlaista naista. Moni ei vaan kestä ilman naista ja elämä alkaa menää yksin alamäkeä, jolloin on pakko tyytyä johonkin. Se on oikeastaan aika surullista että moni nainen luulee miehen olevan oikeasti rakastunut ja usein luulee se mieskin vaikka on todellisuudessa tyytynyt. Tuttavapiirissä on monta miestä jotka kyllä lähestyi ahkerasti omanikäisiään ja nuorempia naisia, muttei ne olleet näistä miehistä kiinnostuneita. Siten epätoivoissaan lopulta yritetään niitä itseä huomattavasti vanhempia naisia tai etsitään vaimoa jostain kehitysmaasta.
Miten niin harvalla on mahdollisuus? :D Ei kakskymppisen saamisessa ole mitään erikoista tai vaikeaa. Suurin osa niistä on helppoja, ja suurin osa aika taviksia lisäksi. Näteistäkin monilla nuoruuden villitys päällä, ja helppoa seuraa. Mutta tosissaan maailma on täynnä jotain aivan perunan näköisiä kolmikymppisiä miehiä, joilla on vastaava ABC:lla kahvitteleva perunan näköinen bensalenkkarinainen jolla ikää se 20+.
20 vuotta olen ollut 9 vuotta nuoremman miehen kanssa.
Hölmöä tuollainen häpeily, menee elämä ohi. Elä ja rakasta tänään. Sinulla on nuoremman suostumus, anna palaa vaan.
Jos mies on henkisesti ikäistään kypsempi niin ei ole mitään ongelmaa. Miehet usein kehittyvät naisia hitaammin minkä takia nainen yleensä haluaa itseään vanhemman miehen.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on henkisesti ikäistään kypsempi niin ei ole mitään ongelmaa. Miehet usein kehittyvät naisia hitaammin minkä takia nainen yleensä haluaa itseään vanhemman miehen.
Jeps, tämä on se perunapiirien normi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein kun mies ottaa itseään vanhemman naisen on kyse tyytymisestä tai joku fetissi.
Mies ei ota vaan päätyy suhteeseen johon hänellä on mahdollisuus. Luulisi että vanhemmat naiset olisi fiksumpia ja näkisi itsekkin sen nuoremman miehen motiivit?
Jotenkin saanut sellaisen kuvan kaveripiirissäkin että kun me kolmekymppiset parit vietetään aikaa yhdessä niin nämä miehet hieman häpeää puolisonsa ikää. Sellaisen kuvan vaan jotenkin on saanut. Meillä on pienet lapset ja sitten toisella on jo aikuiset lapset ja mies itse jää vaille omia lapsia. n31
"Päätyy suhteeseen johon hänellä on mahdollisuus"
No eiköhän jollain Zlatanilla tai Jason Momoalla olisi ollut mahdollisuuksia muihinkin, kuin yli 10 vuotta vanhempiin naisiin?
Chris Hemsworthilla 7 vuotta vanhempi kumppani. Onhan näitä. Miksi tätä edes ihmetellään. Eihän rakastuminen ole häpeällistä.
Setämiesten fanaattinen nuorikkojen perässä juokseminen on toki noloa, mutta oikeat tunteet, kun sellaisia molemminpuolisesti syntyy, on ihan ok.
Aviomieheni on 11,5 vuotta nuorempi. Yhdessä 20 vuotta.
N 55v
Vierailija kirjoitti:
Joo eihän se ikäero muille kuulu tippaakaan, mutta kovin ollaan epäileviä jos mes on huomattavan vanha ja nainen huomattavan nuori. Heti puhutaan hyväksikäytösä ja manipuloinnista.
No itse en ole ollut nuorena hölmö ja manipuloitavissa mihinkään, joten oletan etteivät muutkaan ole. Eli oletan nuoren naisen olevan siinä ihan omasta halustaan - joko sattunut tykästymään juuri kyseiseen mieheen, tai sitten ihan yleisestikin mieltymyksenä nimenomaan vanhemmat miehet.
Eli en oleta mitään pahaa kenestäkään jonkun kusisen ikäeron perusteella. Ainoastaan sitten herää epäilykset, jos se mies on joku limaveijo ja nainen vaikuttaa ressukalta (en kylläkään muista, olenko edes nähnyt tällaista koskaan?)
Joku about 30v ja 45v pari on ok, samoin about 40v ja 55v, mutta esim. 18 v ja 33v pari on kieltämättä cringe (ihan sama miten päin sukupuolet).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus. Seurustelin 15v nuoremman kanssa. Pitää olla kova itsetunto että tähän pystyy. Minä en pystynyt. Miehen kaverit oli mua 20v nuorempia. Miestä yritti iskeä mun lapsen ikäiset naiset, jos oltiin vaikka viihteellä. Kokoajan kalvoi ajatus millon mies ottaa ja lähtee. Huomasin että elämänlaatu alkoi heikentyä kun jatkuvasti sai pelätä. Vaikka mies kuinka vakuutteli ja piti hyvänä. En päässyt ikinä noista asioista yli. Viimeinen niitti oli miehen Instagram kun katseli hänen kavereitaan. 25v naisia bikineissä siellä ja täällä. Tuli niin valtavat ahdistukset että olin pakotettu lopettamaan suhteen. Mies ei olisi halunnut. Mutta tiesin itse jo silloin että epävarmuuteni muuttuu sairaalloiseksi mustasukkaisuudeksi. Eikä se ole oikein.
Toihan se on aina cringe ikäerosuhteissa, jos toinen on parikymppinen. Kannattaisi varmaan vaan käydä enimmäkseen erikseen viihteellä, tai sitten klubeilla ja tapahtumissa joissa ikähaarukka on suurempi?
Ja tuo ei liity mitenkään sukupuoleen, vaan on yhtä cringe miehilläkin. Joku 38v daddy teinibaarissa on vaan tosissaan kiusallista.
Kyllä. Minulla kävi todella itsetunnon päälle kun 20 vuotta vanhemmalla silloisella naisellani oli illanvietoissa enemmän yhteistä juteltavaa omanikäisten miesten kanssa, kuin minun. Niistä miehistä oikein huokuin huvittuneisuus ja halveksunta minua kohtaan. Heillä vaan oli sitä elämänkokemusta niinpaljon minua enemmän. Olin silloin päälle 20 ja naisystäväni 44. Itsetunto vahvistui sitten kun kolmekymppisenä tapasin pari vuotta itseäni vanhemman naisen, eikä tarvinnut enää hävetä itseään. Kaipa sitä oli vaan niin yksinäinen ja nuorena omanikäiset naiset ei olleet minusta kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin ikä olisi ainoa asia joka ihmisessä ratkaisee. Naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehden keskustelussa aiheesta näki hyvin kokonaiskuvan. Lähes kaikki naiset ketkä kehuivat miehen olevan huomattavasti nuorempi. Facebook stalkkaus paljasti syyn. Nää miehet oli just niitä ketkä ei tinderissä saa Match Match. Eli ottaavat sen minkä saa.
Tämä pätee varmaankin myös toisinpäin. Huomattavasti vanhemppan tyytyvät naiset lienevät niitä, jotka eivät löydä ikäistään seuraa tai sitten gold diggereitä. Huonattavalla tarkoitan nyt +15 vuotta.
Olen iloinen, että niin moni nainen on ottanut itseään nuoremman miehen. Kateellisten naisten ja miesten panettelua saa kyllä kuulla, kun uskaltaa uhmata ikuista ikähaitaria. Pysykää naiset tiukkoina: teillä on samat oikeudet kuin miehilläkin. ;-) Ilo irti!
N56