Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikäero, jos mies on nuorempi

Vierailija
07.03.2026 |

Mitä ajattelette aiheesta? Mun tapailukumppani on mua 15v nuorempi. Tapaillaan "salassa ", koska pelätään yleistä reaktiota. Myös luultavasti tästä syystä kumpikaan ei ole halunnut edetä erityisemmin. Olemme puhuneet asiasta paljon ja se tuntuu vaivaavan. Silti ollaan ihastuneita nyt ainakin.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni mies ei ikinä ole naista nuorempi. Naiselle kaikkein vaikein asia elämässä on miehen kunnioittaminen, jos mies on vielä huomattavasti nuorempi niin poikaa on kovin vaikea kunnioittaa ja vakavasti ottaa

Niin mutta mikäli ei ole konservatiivinen muslimipariskunta, niin kunnia-asiat ei ole se juttu.

Vierailija
22/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44 ja aviomieheni on 24. Yhdessä ollaan oltu jo kolme vuotta. Ensi alkuun vähän hirvitti ikäero mutta sille ei voinut mitään, että kumpikin rakastui ihan tosissaan. Meillä on jo yhteinen lapsi ja asuntolainakin. Ei minulla ole tällaista onnea ollut omanikäisen kanssa. Kukaan ei ole ainakaan päin naamaa kehdannut tulla ihmettelemään ikäeroa. Sanoisin, että yhteensopivuus on tärkeämpää kuin numerot, ja kannattaa nauttia elämästä tässä hetkessä. Anna mennä vaan.

Vastaus: Näitä kannattaa miettiä aika paljon pidempään kuin anna mennä vain. 6 vuoden kuluttua nainen on jo 50v ja vaihdevuodet voi olla täysillä päällä. Kun hormonitoiminta tyssää niin mielenkiinto voi lopahtaa tiettyyn toimintaan ns yhdessä yössä. Siinä sitten 30v mies on ihmeissään että mitäs nyt tehdään. 16v kuluttua tuo nainen alkaa olla jo oikeasti mummon näköinen ja kannattaa pohtia haluaako oikeasti 40v miehenä tosiaan kulkea mummo rinnalla. Isot ikäerot eivät oikeasti oke mikään jeppis juttu ja kokonaisuutta on syytä pohtia huolella, josko sitten kuitenkin joku sopivampi olisi parempi. Iso ikäero tuo Isoja ongelmia tullessaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi just noin. 7v seurusteluun ja lapsikin tehtiin.  Vaimo oli 9v mua vanhempi. Ero tuli kun täytin 30v ja iski ikäkriisiä. Kohtalo heitti duunipaikalle 22v kesätyöläisen.  Meille tuli seksisuhde ja sen jälkeen ei suoraan sanottuna enää kiinnostanut vaimo.

Kiva tarina. Oikeasti olet yksinäinen hikinen vanhapoika, joka ei saa naapurin 70-vuotiasta kuumaa puumaa itselleen, vaikka kuinka yrittää. 

Vierailija
24/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 44 ja aviomieheni on 24. Yhdessä ollaan oltu jo kolme vuotta. Ensi alkuun vähän hirvitti ikäero mutta sille ei voinut mitään, että kumpikin rakastui ihan tosissaan. Meillä on jo yhteinen lapsi ja asuntolainakin. Ei minulla ole tällaista onnea ollut omanikäisen kanssa. Kukaan ei ole ainakaan päin naamaa kehdannut tulla ihmettelemään ikäeroa. Sanoisin, että yhteensopivuus on tärkeämpää kuin numerot, ja kannattaa nauttia elämästä tässä hetkessä. Anna mennä vaan.

Vastaus: Näitä kannattaa miettiä aika paljon pidempään kuin anna mennä vain. 6 vuoden kuluttua nainen on jo 50v ja vaihdevuodet voi olla täysillä päällä. Kun hormonitoiminta tyssää niin mielenkiinto voi lopahtaa tiettyyn toimintaan ns yhdessä yössä. Siinä sitten 30v mies on ihmeissään että mitäs nyt tehdään. 16v kuluttua tuo nainen alkaa olla jo oikeasti mummon näköinen ja kannattaa pohtia haluaako oikeasti 40v miehenä tosiaan kulkea mummo rinnalla. Isot ikäerot eivät oikeasti oke mikään jeppis juttu ja kokonaisuutta on syytä pohtia huolella, josko sitten kuitenkin joku sopivampi olisi parempi. Iso ikäero tuo Isoja ongelmia tullessaan

Rehellinen ja hyvä kirjoitus. Ison ikäeron suhteessa kannattaa tosiaan muistaa se fakta että kaikki voi loppua nopeasti. Todennäköisesti myös loppuu eikä koskaan tule sitä yhteistä vanhuutta.  Mutta siihen asti kun on kivaa anti mennä 

Vierailija
25/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi just noin. 7v seurusteluun ja lapsikin tehtiin.  Vaimo oli 9v mua vanhempi. Ero tuli kun täytin 30v ja iski ikäkriisiä. Kohtalo heitti duunipaikalle 22v kesätyöläisen.  Meille tuli seksisuhde ja sen jälkeen ei suoraan sanottuna enää kiinnostanut vaimo.

Kiva tarina. Oikeasti olet yksinäinen hikinen vanhapoika, joka ei saa naapurin 70-vuotiasta kuumaa puumaa itselleen, vaikka kuinka yrittää. 

En kyl ole. Sori siitä.  Olen 44v nyt ja muikkeli kenen kanssa asun on 33. Eli odotan karman kostoa.

Vierailija
26/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni mies ei ikinä ole naista nuorempi. Naiselle kaikkein vaikein asia elämässä on miehen kunnioittaminen, jos mies on vielä huomattavasti nuorempi niin poikaa on kovin vaikea kunnioittaa ja vakavasti ottaa

Niin mutta mikäli ei ole konservatiivinen muslimipariskunta, niin kunnia-asiat ei ole se juttu.

Vastaus: jokaiselle miehelle naisen kunnioitus on hyvin tärkeä asia parisuhteessa. Joka muuta väittää ei mitään tiedä. 15v vanhempi nainen on väistämättä jonkinlaisessa äitisuhteessa tähän poikaan eikä mies ainakaan mikään johtaja tuossa suhteessa ole. Miehelle surkea suhde tuollainen. Silloin kun nainen on ehjä ja terve niin automaattisesti hakeutuminen tuollaiseen suhteeseen loppuu. Naisen kannattaisi ensisijaisesti hoitaa itsensä kuntoon ja miettiä mikä on vialla kun tuollaiseen hakeutuu, löytyneet syyt voivat yllättää

Vierailija
27/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus: jokaiselle miehelle naisen kunnioitus on hyvin tärkeä asia parisuhteessa. Joka muuta väittää ei mitään tiedä. 15v vanhempi nainen on väistämättä jonkinlaisessa äitisuhteessa tähän poikaan eikä mies ainakaan mikään johtaja tuossa suhteessa ole. Miehelle surkea suhde tuollainen. Silloin kun nainen on ehjä ja terve niin automaattisesti hakeutuminen tuollaiseen suhteeseen loppuu. Naisen kannattaisi ensisijaisesti hoitaa itsensä kuntoon ja miettiä mikä on vialla kun tuollaiseen hakeutuu, löytyneet syyt voivat yllättää

Tollaseen suhteeseen hakeutuu just ne miehet ketkä ei halua olla miehiä. Tämä taas alkaa ärsyttää naista jossain vaiheessa.

Vierailija
28/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki vitonen sit naisille jos aiotte paljon nuoremman ottaa. Pitäkää itsestänne huolta fyysisesti.  Kirjoitin ton ex jutun. Ex on 9v mua vanhempi. 30kg ainakin ylipainoa kerätty.  En ilkeäisi kävellä hänen kanssaan julkisella paikalla, enkä toden tosiaan saisi erektiota hänen kanssaan vaikka mitä tekisi.

Vierailija
29/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan ihan käsittämättömän iso asia ihmisille jos nainen on se vanhempi osapuoli. Meillä ikäero on vain 2 vuotta, mutta silti se herättää hämmästelyä jos asia tulee jossain ilmi. 

Vierailija
30/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on seitsemän vuotta (tai 6 1/2) ikäeroa, eikä sitä tule kauheasti ajatelleeksi jokapäiväisessä elämässä. Ei se ole suuren suuri ero eikä ehkä tällä iällä ole enää niin kriittistä. Joskus hiukan huvittaa ajatus siitä, että kun minä aloitin yliopistolla, hän oli 13.

M44 ja N50. 

Vierailija
31/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on minua 8 vuotta nuorempi, aloimme seurustella miehen ollessa 21, minä olin eronnut kahden lapsen vuoroviikkoäiti. Kyllä jännitti, ensimmäiseen kahteen vuoteen en lapsille edes kertonut että äidillä on poikaystävä. Itse en aluksi uskonut suhteen kestävän (miksi parikymppinen opiskelija leikkisi isäpuolta lapsille, joiden isä ei ikänsä puolesta voisi olla), mutta nyt olemme olleet yhdessä 13 vuotta ja yksi yhteinen lapsikin on saatu.

Vierailija
32/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan mielettömän ihastunut yhteen mieheen, joka on kymmenen vuotta nuorempi...

Vierailija
33/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu olevan ihan käsittämättömän iso asia ihmisille jos nainen on se vanhempi osapuoli. Meillä ikäero on vain 2 vuotta, mutta silti se herättää hämmästelyä jos asia tulee jossain ilmi. 

Aika jännä, että noinkin pieni ikäero herättää kummastelua, eihän tuollainen tunnu missään. Kertoo kyllä enemmän noista kummastelijoista kuin siitä teidän suhteesta.

Vierailija
34/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenhän tuleekin olla naista nuorempi, jotta naisen seksihalut säilyvät. Varmaan suurin syy siihen, että 50+ menopaussiset naiset valittavat, ettei seksi kiinnosta heitä, on se, että yhteiskunta on pakottanut meitä naisia unohtamaan omat tarpeemme vähän kaiken, ensimmäisenä nyt kai miehen ulkonäön ja omien seks. mieltymysten suhteen. Kyllä minulla ainakin seksihalut sy ttyy kun näen komean miehen, mutta jos olen ikäisteni tai vanhempien parissa, oksettaa jo ajatuskin seksistä.  Oma kokemus nuoremmista on -25-15 v haitarilla. 

N57

Vierailija
35/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä on vain numero. Älkää hävetkö. Rakkaus on ihana asia.

Joo neito 20,v, ja ukko  vaan 78.v tosiaankin kiihkeä pano tankkaus , onnea nuorlle perseelle.PS EIKÖ DÄNMNY JO KUOLE.???????????????????????????????????????????????????

Vierailija
36/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus. Seurustelin 15v nuoremman kanssa. Pitää olla kova itsetunto että tähän pystyy. Minä en pystynyt. Miehen kaverit oli mua 20v nuorempia.  Miestä yritti iskeä mun lapsen ikäiset naiset,  jos oltiin vaikka viihteellä. Kokoajan kalvoi ajatus millon mies ottaa ja lähtee.  Huomasin että elämänlaatu alkoi heikentyä kun jatkuvasti sai pelätä. Vaikka mies kuinka vakuutteli ja piti hyvänä. En päässyt ikinä noista asioista yli.  Viimeinen niitti oli miehen Instagram kun katseli hänen kavereitaan. 25v naisia bikineissä siellä ja täällä.  Tuli niin valtavat ahdistukset että olin pakotettu lopettamaan suhteen.  Mies ei olisi halunnut. Mutta tiesin itse jo silloin että epävarmuuteni muuttuu sairaalloiseksi mustasukkaisuudeksi. Eikä se ole oikein. 

Vierailija
37/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenhän tuleekin olla naista nuorempi, jotta naisen seksihalut säilyvät. Varmaan suurin syy siihen, että 50+ menopaussiset naiset valittavat, ettei seksi kiinnosta heitä, on se, että yhteiskunta on pakottanut meitä naisia unohtamaan omat tarpeemme vähän kaiken, ensimmäisenä nyt kai miehen ulkonäön ja omien seks. mieltymysten suhteen. Kyllä minulla ainakin seksihalut sy ttyy kun näen komean miehen, mutta jos olen ikäisteni tai vanhempien parissa, oksettaa jo ajatuskin seksistä.  Oma kokemus nuoremmista on -25-15 v haitarilla. 

N57

Hauska ajatus. Ei pystyisi panemaan mitenkään yli 50v naisia. 

Vierailija
38/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kun mies ottaa itseään vanhemman naisen on kyse tyytymisestä tai joku fetissi.

Vierailija
39/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti kumppania pitää kunnioittaa, ja ihmisiä nyt muutenkin. Mutta kumppania vielä eri tavalla.

Mutta ei tuo miehen kunnioittaminen liity MITENKÄÄN miehen ikään, kuten tuo tollo kuvittelee :D

Vierailija
40/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein kun mies ottaa itseään vanhemman naisen on kyse tyytymisestä tai joku fetissi.

Iltalehden keskustelussa aiheesta näki hyvin kokonaiskuvan.  Lähes kaikki naiset ketkä kehuivat miehen olevan huomattavasti nuorempi.  Facebook stalkkaus paljasti syyn. Nää miehet oli just niitä ketkä ei tinderissä saa Match Match. Eli ottaavat sen minkä saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä