Ikäero, jos mies on nuorempi
Mitä ajattelette aiheesta? Mun tapailukumppani on mua 15v nuorempi. Tapaillaan "salassa ", koska pelätään yleistä reaktiota. Myös luultavasti tästä syystä kumpikaan ei ole halunnut edetä erityisemmin. Olemme puhuneet asiasta paljon ja se tuntuu vaivaavan. Silti ollaan ihastuneita nyt ainakin.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni mies ei ikinä ole naista nuorempi. Naiselle kaikkein vaikein asia elämässä on miehen kunnioittaminen, jos mies on vielä huomattavasti nuorempi niin poikaa on kovin vaikea kunnioittaa ja vakavasti ottaa
Niin mutta mikäli ei ole konservatiivinen muslimipariskunta, niin kunnia-asiat ei ole se juttu.
Tietysti kumppania pitää kunnioittaa, ja ihmisiä nyt muutenkin. Mutta kumppania vielä eri tavalla.
Mutta ei tuo miehen kunnioittaminen liity MITENKÄÄN miehen ikään, kuten tuo tollo kuvittelee :D
Ai ei. 40v naiset tuntuu kunnioittavan tosi paljon just vaikka 25v miehiä tai naisia. Ihan jo keskustelupalstoilla ja somessa näkee tätä. Ole sinä kakara hiljaa mentaliteettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi just noin. 7v seurusteluun ja lapsikin tehtiin. Vaimo oli 9v mua vanhempi. Ero tuli kun täytin 30v ja iski ikäkriisiä. Kohtalo heitti duunipaikalle 22v kesätyöläisen. Meille tuli seksisuhde ja sen jälkeen ei suoraan sanottuna enää kiinnostanut vaimo.
Kiva tarina. Oikeasti olet yksinäinen hikinen vanhapoika, joka ei saa naapurin 70-vuotiasta kuumaa puumaa itselleen, vaikka kuinka yrittää.
No vaikka tuo olisikin totta, niin MITÄ SITTEN?
7 vuoden suhde on nykyään AIVAN NORMAALI, ja maa täynnä viikko-viikko-eroperheitä joilla on takana juurikin tuollainen 5-10 vuoden suhde. Siis TÄYNNÄ. Puolet porukasta, ihan ikään ja ikäeroihin katsomatta.
Kolmekymppiselle miehelle sopii parhaiten nelikymppinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi just noin. 7v seurusteluun ja lapsikin tehtiin. Vaimo oli 9v mua vanhempi. Ero tuli kun täytin 30v ja iski ikäkriisiä. Kohtalo heitti duunipaikalle 22v kesätyöläisen. Meille tuli seksisuhde ja sen jälkeen ei suoraan sanottuna enää kiinnostanut vaimo.
Kiva tarina. Oikeasti olet yksinäinen hikinen vanhapoika, joka ei saa naapurin 70-vuotiasta kuumaa puumaa itselleen, vaikka kuinka yrittää.
No vaikka tuo olisikin totta, niin MITÄ SITTEN?
7 vuoden suhde on nykyään AIVAN NORMAALI, ja maa täynnä viikko-viikko-eroperheitä joilla on takana juurikin tuollainen 5-10 vuoden suhde. Siis TÄYNNÄ. Puolet porukasta, ihan ikään ja ikäeroihin katsomatta.
Niin voi miettiä olisiko suhde päättynyt noin jos olisi ollut samanikäinen tai nuorempi nainen? Tuskin.
Ai ei. 40v naiset tuntuu kunnioittavan tosi paljon just vaikka 25v miehiä tai naisia. Ihan jo keskustelupalstoilla ja somessa näkee tätä. Ole sinä kakara hiljaa mentaliteettia.
No ne 40v naiset onkin tolloja ihmisiä joita ei kunnioita kukaan. He ovat juurikin oiva esimerkki siitä, ettei iän perusteella ketään kunnioiteta!
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten 30v miehet haaveilevat 20v naisesta?
Kyllä mullekin seksi maistuu, olen 59 ja tällä hetkellä ikäeroa vain 10 vuotta OIKEAAN suuntaan - mutta koen olevani saman ikäinen miehen kanssa, en saa erityisemmin kicksejä.. Nuoremmista tykkään. Mies on fyysisempi nuorena. 6-kymppiset ukkelit eivät kiinnosta yhtään.
Niin voi miettiä olisiko suhde päättynyt noin jos olisi ollut samanikäinen tai nuorempi nainen? Tuskin.
50% todennäköisyydellä olisi. Eroaminen on nykyään aivan perus, ikään katsomatta. Oman lapsen luokalta eronneita pariskuntia on pari about saman ikäistä paria (toisessa mies ehkä 5 vuotta vanhempi) ja sitten yksi sellainen pari, jossa mies oli sen 15 vuotta vanhempi. Nainen nykyään ikäisensä kanssa, töistä kans löysi.
Tuollainen kesätyttö/nuori sihteeri -kuvio noin ylipäätään on kliseisistä klisein, ja klassisesti se kotona oleva rupsahtanut vaimo ei ole ollut vanhempi..
Kolmekymppiselle sinkkuäidille sopii 50v mies.
Mieheni on 13 vuotta minua nuorempi. Tavatessamme hän oli 38 v ja minä 51 v. Rakkaus iski heti tavatessamme, mutta emme alkaneet suhteeseen, ennen kuin hän erosi vaimostaan. Ex on 3 vuotta miestäni nuorempi. Nyt olemme olleet yhdessä 11 vuotta ja viime vuosina on rasitteeksi hiipinyt mieheni kunnon ja terveyden heikkeneminen.
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppiselle sinkkuäidille sopii 50v mies.
Ei mulla ole mitään seksuaalista vetovoimaa isäni ikäisten kanssa, eikä ole ikinä kiinnostanut vanhemmat miehet millään tavalla.
Onneksi minusta kiinnostuneet miehetkin on aina jotain oman ikäisiä tai nuorempia, niin ei ole tarvinnut edes miettiä tuollaista :D
Vierailija kirjoitti:
Olen 44 ja aviomieheni on 24. Yhdessä ollaan oltu jo kolme vuotta. Ensi alkuun vähän hirvitti ikäero mutta sille ei voinut mitään, että kumpikin rakastui ihan tosissaan. Meillä on jo yhteinen lapsi ja asuntolainakin. Ei minulla ole tällaista onnea ollut omanikäisen kanssa. Kukaan ei ole ainakaan päin naamaa kehdannut tulla ihmettelemään ikäeroa. Sanoisin, että yhteensopivuus on tärkeämpää kuin numerot, ja kannattaa nauttia elämästä tässä hetkessä. Anna mennä vaan.
Vastaus: Näitä kannattaa miettiä aika paljon pidempään kuin anna mennä vain. 6 vuoden kuluttua nainen on jo 50v ja vaihdevuodet voi olla täysillä päällä. Kun hormonitoiminta tyssää niin mielenkiinto voi lopahtaa tiettyyn toimintaan ns yhdessä yössä. Siinä sitten 30v mies on ihmeissään että mitäs nyt tehdään. 16v kuluttua tuo nainen alkaa olla jo oikeasti mummon näköinen ja kannattaa pohtia haluaako oikeasti 40v miehenä tosiaan kulkea mummo rinnalla. Isot ikäerot eivät oikeasti oke mikään jeppis juttu ja kokonaisuutta on syytä pohtia huolella, josko sitten kuitenkin joku sopivampi olisi parempi. Iso ikäero tuo Isoja ongelmia tullessaan
Kyllä me mieheni kanssa tiedostetaan, että jonain päivänä voi tulla ongelmia. Hyväksyn sen ihan täysin, että mummoutuessani mies saattaa haluta nuoremman naisen. Mieheni väittää nyt, että rakastaa minua itseni takia. Voihan se mieli muuttua. Rakkaus kuitenkin on olemassa tässä hetkessä. Rakastamani lapsikin olisi jäänyt syntymättä, jos miettisin vain riskianalyysin kautta.
Olen tätä ennen ollut kahdesti pitkässä parisuhteessa omanikäisen miehen kanssa ja yllätys - ne suhteet ovat päättyneet ihan yleiseen yhteensopimattomuuteen vaikka iät sopivat yhteen. Eipä tuttavapiiristäkään löydy montaa pariskuntaa, jotka olisivat ollet yhdessä nuoresta asti. Nykyään on ihan normaalia, että samassa parisuhteessa ei olla koko elämää. Siinä on hyvät ja huonot puolensa.
44/24
On tämä kyllä kaksinaismoralistinen palsta, ei voi muuta sanoa. Kun nainen on 15 vuotta vanhempi niin te jankkaatte että ikä on vain numeroita ja upeaamahtavaa. Jos mies on 15 vuotta vanhempi niin se on väärin ja hyväksikäyttöä ja ties mitä. Ja tämän viestin te alanuolitatte porukalla koska ette kestä totuutta.
Heti, kun keski-ikäinen nainen löytääkin itseään huomattavasti nuoremman, alkaa ympäristön kateellinen lässytys siitä, että ei tuo voi ikuisuuksia kestää kun on niitä perheenperustamishaluja varmaan kuitenkin jne. Minä kysyn: ENTÄ SITTEN? SE OTTAA NUOREN, JOKA SAA! Ja nauttii siihen asti, kun voi, mikään ei ole tässä elämässä ikuista, Vauva-palstalla kommentointikaan. Menkää nypläämään pitsiä kateellisten pitsinnyplääjien pitsinnypläämiskriittiseen pitsikerhoon jos ette tätä ymmärrä. Minä panen sillä aikaa miestä joka mut sytyttää (vaan teen niin väärin, vain mies saa valita nuoremman - alapeukuttakaapa nyt taas)
Aina noilla vaihdevuosilla pelotellaan. Minulla tuli ja meni, nyt on virtaa keskittyä nuoreen oriini. Harmaata löytyy hiukan hiuksistani, ei haittaa menoa. Hän viihtyy seurassani ja arvostaa mm. sitä, että 'annan' hänen pelailla välillä. On minullakin omat mielenkiinnon kohteet. En tarvitse häntä siihen koko ajaksi. Yhdessä on sitten mukavaa. Nuorempia naisia on muuten jatkuvasti tyrkyllä. En ole huolissani, en napannut peräkammarista miestäni. Vaikea selittää, saamme molemmat itsemme ja toisemme 'itsevarmaksi'. win-win.
Vierailija kirjoitti:
On tämä kyllä kaksinaismoralistinen palsta, ei voi muuta sanoa. Kun nainen on 15 vuotta vanhempi niin te jankkaatte että ikä on vain numeroita ja upeaamahtavaa. Jos mies on 15 vuotta vanhempi niin se on väärin ja hyväksikäyttöä ja ties mitä. Ja tämän viestin te alanuolitatte porukalla koska ette kestä totuutta.
Sehän on vain sinun totuutesi, se edustaa vain sinua eikä ketään muuta. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, miksi muilla ei mielestäsi olisi.
Minulla on useampikin ystävä/tuttu pariskunta, jossa mies on n. 10-13 vuotta vaimoaan nuorempi: naiset nyt 70-74 v. ja miehet 60-64 v. Hyvin näyttää näillä pariskunnilla kaikin puolin nyt menevän, mutta tilanne saattaa muuttua puolisoiden ikääntyessä lisää ja eri tahtiin, mutta he saattavat hyvinkin olla myös varautuneet tulevaisuuteensa ja sen tuomiin muutoksiin.
Samana vuonna syntyneet ihmiset eivät välttämättä ole myöhemmin keskenään biologisesti tai henkisesti samanikäisiä. Jos on pysynyt fyysisesti hyvässä kunnossa ja mieleltään joustavana, voi olla hyvinkin paljon yhteistä nuorempien kanssa ihan kavereinakin. Tai sitten on niin kuin minulla ja miehelläni, että kumpikin on ns. vanha sielu, joka on aina tuntenut olonsa ulkopuoliseksi omien ikätovereiden kanssa. Tunnistan tällaisia "iättömiä" ihmisiä kun heitä osuu elämässä kohdalle ja heidän kanssaan tulen hyvin juttuun. Sen lisäksi että minulla on nuori mies, ystäväpiiristäni löytyy useita minua kymmeniä vuosia vanhempia ihmisiä. Yhteen vanhempaan mieheen olin jossain vaiheessa kovin ihastunutkin. Ikä on ainakin minulle vähiten kiinnostavia asioita ihmisessä.
44/24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten 30v miehet haaveilevat 20v naisesta?
Tottakai mutta sellaiseen aika harvalla miehellä on mahdollisuus. Miehen arvo on edelleen usein se että onko hänellä minkäänlaista naista. Moni ei vaan kestä ilman naista ja elämä alkaa menää yksin alamäkeä, jolloin on pakko tyytyä johonkin. Se on oikeastaan aika surullista että moni nainen luulee miehen olevan oikeasti rakastunut ja usein luulee se mieskin vaikka on todellisuudessa tyytynyt. Tuttavapiirissä on monta miestä jotka kyllä lähestyi ahkerasti omanikäisiään ja nuorempia naisia, muttei ne olleet näistä miehistä kiinnostuneita. Siten epätoivoissaan lopulta yritetään niitä itseä huomattavasti vanhempia naisia tai etsitään vaimoa jostain kehitysmaasta.
Kait se toimii niinkin. Harvemmin toki, koska naisesta tulee maho kun mies vielä nuori.