Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Romanssihuijarin uhrin puolesta

Vierailija
07.03.2026 |

Voiko ulkopuolinen puuttua tekemällä esim nimettömänä rikosilmoitusta tai vastaavaa ilmoitusta jollekin taholle joka saisi taottua järkeä huijatuksi tulleelle?

Meillä on tuttava joka on nyt useamman kuukauden ollut rakastunut ulkomaalaiseen naiseen ja kosinut naista näkemättä tätä, joka vuorostaan lupautunut naimaan tämän miestä näkemättä.

Olen suoraan sanonut hänelle, että kyseessä huijaus kuuluisan ihmisen nimellä ja hänen kuvillaan tehdystä feikkiprofiilista, mutta ei usko vaan itsepäisesti jatkaa viestittelyä.

Kyseessä yksinäinen alkoholiin taipuvainen kielitaidoton mies joka kääntäjän avulla viestittelee ja todella kokematon netin käyttäjä.

Tiedän ettei usko läheisten puuttumiseen, mutta jos poliisi ottaisi yhteyttä voisi uskoakin, mutta epäilen ettei viranomaiset puutu vai puuttuuko?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas ikävään sävyyn kirjoitettu nuo pari edellistä "munaedellä" menijöistä.

Olen ap ja tämä minun tuttuni on ihan satavarmasti sydän edellä tässä mukana ja sen takia haluankin auttaa kyseistä miestä ettei romahda elämältä pohja.

Ihminen joka on hyväuskoinen ja kiltti ei ansaitse joutua huijatuksi millään tapaa.

Jos hän olisi sydän edellä niin ei se olisi pantava nainen jota hän "rakastaisi" vaan hän tekisi diakoniatyötä :D kyllä se on muna missä veri kiertelee, ihan turha romantisoida tuollaista touhua paremmaksi kuin se onkaan

Vierailija
22/50 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaushuijari huijaa ap:n miestuttua, miestuttu huijaa ap:ta. Näin se menee, kaikki idiootteja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten tuohon edes haksahtaa, etenkin jos on joku ikäloppu ja sanojesi mukaan alkoholikin maistuu... Voisi ihan järjellä ajattelemalla tulla siihen lopputulokseen, että se 30 vuotta nuorempi malliflikka tuskin näkee sinussa mitään. 

Vierailija
24/50 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ettei nämä uhrit yleensä ole seksin perässä vaan yksinäisyyteensä etsivät rakkautta ja toista ihmistä rinnalleen.

Vierailija
25/50 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti AP saat apua huijauksen estämiseksi. Noille huijareille ei riitä uhrin nykyinen omaisuus, vaan osaavat keinot, jolla uhri alkaa ottamaan lainoja ja pikavippejä rahoittaakseen huijausta. Tuonkin takia olisi hyvä että pankki valppaana.

Vierailija
26/50 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tuntuu erikoislehti kuinka paljon ihmisiä sortuu näihin varoitteluista huolimatta.

Järkyttävä määrähän rahaa on saatu huijattua eikä varmasti iso edes ilkeä tunnustaa vaan kärsii nahkoissaan hiljaisuudessa.

Vierailija
27/50 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, yllättävän hyviä ja asiallisia vastauksia on Ap saanut. En voi olla miettimättä, mitä täällä olisikaan vastattu, jos huijatuksi olisi tullut nainen. Ja onhan niitä ketjuja täällä ollutkin ja nainen on aina haukuttu täysin. Ei ole tullut näin asiallisia vastauksia silloin. Miksi näin? 

Vierailija
28/50 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, yllättävän hyviä ja asiallisia vastauksia on Ap saanut. En voi olla miettimättä, mitä täällä olisikaan vastattu, jos huijatuksi olisi tullut nainen. Ja onhan niitä ketjuja täällä ollutkin ja nainen on aina haukuttu täysin. Ei ole tullut näin asiallisia vastauksia silloin. Miksi näin? 

Nainen on susi naiselle

Vierailija
29/50 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuossa yllä mainitussa viestissä huijattava on yksinkertainen/ heikkolahjainen, eikä ole osannut/tajunnut hakea lainaa. 

Vierailija
30/50 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin joitakin dokumenttia missä huijatuksi tulleet kertoivat kuinka olivat tulleet huijatuksi ja ihan fiksuilta vaikuttivat eli kyllä on osuttava hyvään saumaan milloin ihminen on heikko sortumaan eikä näe todellisuutta.

Vierailija
31/50 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuolisena et voi yhtään mitään. Huijaukset ovat asianomistajarikoksia, mutta noissa tapauksissa ei huijattu koe olevansa uhri.

Voit olla vain siinä vaiheessa tukena, kun hän havahtuu todellisuuteen.

Näin ulkopuolisena on täysin käsittämätöntä, miten eräät voivat syytää rahaa ulkomaille eivätkä aavista mitään pahaa. Miksi ihmeessä he laittavat kerta toisensa jälkeen rahaa sairaan lapsen hoitoon tai Suomen matkaan eivätkä ollenkaan tule ajatelleeksi, että he voisivat itse matkustaa tapaamaan rakastaan sinne missä hän asuu.

Vierailija
32/50 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lahjakortteja liikkuu näissä kusetuksissa.

Vierailija
33/50 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettivinkki poliisin sivuilta kannattaa laittaa. Sieltä täppää kohdan petosrikokset. Vinkki ei ole siis rikosilmoitus, sen voi tehdä kuka vaan.

Nettivinkki

Oletko havainnut verkossa epäilyttävää toimintaa? Epäiletkö, että jokin näkemäsi voi liittyä rikokseen? Oletko törmännyt epäilyttävään sisältöön tai aineistoon?

Voit jättää poliisille nettivinkin kiireettömästä asiasta. Poliisi tarkastaa lähetetyt vinkit virka-aikana.

Vierailija
34/50 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden vastaavan tapauksen tiedän. Tyyppi on yksinkertainen ja semmoinen heikkolahjainen. Lähettelee naiselle rahaa. Jo monta kertaa on naisen pitänyt tulla Suomeen ja lippurahatkin tälle lähetti, mutta eipä koskaan tullutkaan. Kohta oli taas tulossa", yritin sanoa, että EI se tule, mutta tyyppi intti, että "KYLLÄ TULEE"! Sanoin että ei se tule koskaan, se vaan haluaa, että lähetät sille rahaa, mutta ei usko. Oli käsittääkseni jo toinen tämmöinen "suhde" menossa. Toiset ei vaan koskaan opi eikä tajua.

Ajattelin, että ei ole minun asiani alkaa yrittää "pelastaa" miestä. Jokaisen on saatava itse tehdä omat virheensä ja maksaa oppirahansa. Ja toisaalta - hän oli hyvin onnellinen tuosta "suhteesta", tavallaan hän maksaa siitä onnentunteesta, jonka siitä saa. Miksi minun pitäisi rikkoa hänen onnellisuutensa kupla? Eihän se edes onnistunut, vaikka yritin.

Minäkin koen, että huijattu ystäväni saa rahalle vastinetta, kun on niin silmin nähden onnellinen. Positiivista on se, että ei hänellä ole mitään menetettävää siinäkään vaiheessa, jos ottaa velkaa ja ne menevät ulosottoon.

Siis velkavankeuteen joutuminen on mielestäsi ihan ok?

Vierailija
35/50 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia ystäviä, kun kokevat jotta ystävä nauttii ja se sallittakoon silläkin uhalla, että velkaatuu ja mt romahtaa.

Vierailija
36/50 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ap:n tarinassa, että "huijaus kuuluisan ihmisen nimellä". Ei miehet tuollaisiin haksahda. Taitaa olla tuo huijaus niinpäin, että naista on huijattu.

Vierailija
37/50 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä ei ole varaa noihin romansseihin. Että sikäli ihan sama, jos joku rikas lähettelee rahojaan jollekin tuntemattomalle, jota ei myöskään koskaan tule tuntemaankaan.

Vierailija
38/50 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ketjun alussa kommentti ilman eetä.

(Näin vältän perässäni tulevat kiusakommentoijat..)

Eipä ole koskaan kukaan taloudellista hyväksikäyttöä itselleni edes yrittänyt. 

Näitä nimttäin tapahtuu jo 30+ ikäisille.

Olen jämäkkä ja järkevä. Huijari huomaisi nopeasti, että väärä kohde, ei huijattavissa.. Uhrit ovat rakkaudennälkäisiä, tosissaan kumppania ja avioliittoa hakevia. Käy melkein sääli, miten heidän rakkaudenkaipuutaan hyväksikäytetään sumeilematta. 

Nykyään videopuhelutkin voidaan feikata. Yhä vain törkeämmāksi käy rikollisten metodit nyhtää rakkauslurituksilla ja sairausnyyhkytyrinoilla. Olisi järkyttävää katsoa sivusta, jos ystävä tai vanhempi ajautuisi höynäytyksen uhriksi. Itse en aio edes deittailla ketään vielä pitkään aikaan, en nuorempaa, en omanikäistä. Ei tarvitse minun läheisteni pelätä. Olen hitusen liiankin kyyninen ja rationaalinen eikä minussa ole tehdasasetuksina voimakasta parinmuodostustarvetta, olenhan erakko ja introvertti, joka rakastaa yksinolemista. 

Toiset haluavat ja janoavat parisuhdetta elämänsä tärkeimpänä asiana. Savon aikana ollut etäsuhde kuihtui, kun totesin, 'etten ole ollenkaan valmis tässä kohtaa suhteeseen, jatka sinä mies matkaasi.. minun kanssani haaskaat aikaasi.' Pitäkää tosiaan huoli vanhemmistanne. Jos tämä alkaa jutella ulkomaisen morsmaikun tai upseerin lentolipusta, sen tietää heti. Rahat menevät merkkiveskaan ja hiustenpidennyksiin.. Huijareilla on samaan aikaan jopa kymmeniä lypsettäviä. Olen kuullut esimerkiksi nigerialaisesta liigasta.

Hyvää aamupäivää.🍀

E

Vierailija
39/50 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

#3 ja #17 eivät minulta. 

Vierailija
40/50 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up