Sähköauto ei toimi poliisikäytössä. Itävallan poliisikin luopui sähköautoista.
Iltalehti eilen 6.3.26: Poliisi palaa polttomoottoriautoihin Sähköautoille rajua kritiikkiä
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/c2b59c18-6e7c-4129-a4b7-ac6cb564e…
Kommentit (58)
Myrkkyakkuauto saavuttavat hypen jälkeen vain hyvin rajallisen käytön. Kunhan verottaja ja sähköntuottajat alkavat lypsää loputkin rahat patteriseppojen taskuista -se on siinä.
Siis syiksi jutussa sanottiin:
- ei voi ajaa 160 km/ tunnissa niin kuin takaa-ajossa täytyy
- ylinopeutta ajaessa joutuu jarruttamaan joskus nopeasti, raskas auto ei pysähdy riittävän nopeasti.
- tilaa ei ole tavaratilassa niin paljon kuin poliisitehtävissä tarvitaan
- kosketusnäytöt partion nopeissa tilanteissa liian monimutkaiset
- työpäivän aikana ei ole aikaa ladata autoa.
Mikään näistä syistä ei koske siviilikäyttäjiä. Ihan absurdia verrata poliisin partioautolla ajamista tavallisen kansalaisen sähköautolla ajamiseen. Onko asioiden erottelukyvyssänne vikaa?
Mulle on ihan sama mitä autoa ihmiset ajaa, itse kuljen bussilla ja junalla, mutta minua ihmetyttää, miksi joillekin on niin kipeä asia se, että jotkut ajaa sähköautolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhuh:
Autojen toimintamatka ei riittänyt partiokäytössä. Työvuoroissa poliisit ajavat niin pitkään, että akku ei riitä, ja aikaa lataustaukoihin ei välttämättä ole vaan akun loppuessa auto pitäisi voida vaihtaa lennossa ladattuun autoon.
Kesken rosvon takaa-ajon pitää auto vaihtaa kun akku loppuu. Eikös tuollainen vaihtoautosysteemi tarkoita sitä, että autoja pitää olla tuplamäärä?
Toisella ajetaan, toista ladataan.
Siihen tässä tähdätään. Lisää tavaraa maailmaan. Maailan pelastuu kun teemme lisää myrkkyakkuja.
Kannattaisi lukea jutut ja yrittää ymmärtää. Poliisi osti autoja joiden huippunopeus on luokkaa 160..
Jutun lukemalla ymmärtäisi että kyseiset mallit eivät poliisi käytössä toimi. Normaali käytössä nuo asiat eivät ole ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
- ylinopeutta ajaessa joutuu jarruttamaan joskus nopeasti, raskas auto ei pysähdy riittävän nopeasti.
Mikään näistä syistä ei koske siviilikäyttäjiä. Ihan absurdia verrata poliisin partioautolla ajamista tavallisen kansalaisen sähköautolla ajamiseen. Onko asioiden erottelukyvyssänne vikaa?
Mulle on ihan sama mitä autoa ihmiset ajaa, itse kuljen bussilla ja junalla, mutta minua ihmetyttää, miksi joillekin on niin kipeä asia se, että jotkut ajaa sähköautolla.
Ei koske sinua, koska et sairaseläkeläisenä juurikaan tarvitse autoa. Sähköautollakin voi toteuttaa sinun mitättömät menot. Jos vaan rahaa on ylläpitää kallista sähköautoa. Ajat sinne Lidliin ja takaisin, nauti siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi lukea jutut ja yrittää ymmärtää. Poliisi osti autoja joiden huippunopeus on luokkaa 160..
Jutun lukemalla ymmärtäisi että kyseiset mallit eivät poliisi käytössä toimi. Normaali käytössä nuo asiat eivät ole ongelmia.
Nopeammat mallit ovat kalliimpia ja vaatii hurjempia latausmääriä = ongelmat vaan lisääntyy.
Etkö jo tajua toppe, että sähköauto on moniongelmainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä että polttikset jää viranomaisille.
Ja meille joilla äkkilähtöja paljon ajoa.
Ja meille jotka ei tuohon hömpötykseen koskaan mukaan lähteneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske sinua, koska et sairaseläkeläisenä juurikaan tarvitse autoa. Sähköautollakin voi toteuttaa sinun mitättömät menot. Jos vaan rahaa on ylläpitää kallista sähköautoa. Ajat sinne Lidliin ja takaisin, nauti siitä.
Ajelun halpuus on vaan ollut suuri kupla ja huijausta kun kaikki muu sitten tuleekin kalliiksi mutta kunhan on "halvat lataukset"
Että ihmiset osaa olla tyhmiä. Oikein joukolla.
Naapurilla oli sähkö vispilä, Tesla oikein mutta kyllä mä nauroin kun se valitteli että käsin pitää pestä ku maali ei kestä autopesulaa.
Että sellasen paskan osti sit.
Kosketusnäytössä toiminnot on liian monen painalluksen takana. tuollainen voi myös siviilejä haitata kun käyttää autoa.
Olisi kiva nähdä kuinka isot akut olisivat panssarivaunuissa ja mikä olisi ajettu kilometri matka. Akku materiaalien kaivuu saastuttaa maaperää ja vesistöjä eli saastuttaminen jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske sinua, koska et sairaseläkeläisenä juurikaan tarvitse autoa. Sähköautollakin voi toteuttaa sinun mitättömät menot.
Koska olet selvänäkijä, voisitko katsoa, minne katosi rautakanki vuonna 2015 kotipihaltani? Varasko vei vai hautautuiko maahan?
Tosin taidat olla aika huono selvänäkijä, koska profiloit minut täysin väärin. Olen 69-vuotias työeläkkeellä oleva äidinkielen opettaja. Möin polttomoottoriautoni jäätyäni eläkkeelle, koska asun hyvin kulkuyhteyksien varrella, enkä tarvinnut autoa enää työmatkoihin ja työhön liittyvien tavaroiden kuljettamiseen.
- Niin että et taida osata auttaa tuon rautakangen suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhuh:
Autojen toimintamatka ei riittänyt partiokäytössä. Työvuoroissa poliisit ajavat niin pitkään, että akku ei riitä, ja aikaa lataustaukoihin ei välttämättä ole vaan akun loppuessa auto pitäisi voida vaihtaa lennossa ladattuun autoon.
Kesken rosvon takaa-ajon pitää auto vaihtaa kun akku loppuu. Eikös tuollainen vaihtoautosysteemi tarkoita sitä, että autoja pitää olla tuplamäärä?
Toisella ajetaan, toista ladataan.
Nyt pitäis ehkä erottaa toisistaan Itävallan poliisin kyvyt ostaa oikeanlaisia autoja ja sitten sähköautot erikseen. Heillä ei ilmeisesti pelaa sitten tuo hankintapuoli kun eivät osaa ostaa oikeanlasta jos range ei riitä päivän ajoon.
Ja joo, pitää ne bensa-autotkin aina välillä tankata, ihan samalla tavalla kuin ihmisillä on joskus oltava ruokis. Kerrohan mikä estää laittamasta auton lataukseen lounaan ajaksi?
Aika lailla samat perustelut miksi itse olen välttänyt sähköautoja. Kaikki ongelmat on kuitenkin vältettävissä paremmalla teknologialla viiden tai kymmenen vuoden päästä. Paitsi kosketusnäytöistä tuskin päästään eroon ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalle osalle meistä muista sähköauto sen sijaan sopii oikein hyvin.
Ei sovi suurimmalle osalle. Vain pienelle osalle.
Muistelen että viime vuonna sähköautojen osuus uusista autoista oli jo nelisenkymmentä prosenttia, vaikuttaisi siis että ihan kohtuullisesti toimii. Ja yleistyy kunhan infra kehittyy ja halvempia sähköautoja tulee markkinoille.
Vierailija kirjoitti:
Kosketusnäytössä toiminnot on liian monen painalluksen takana. tuollainen voi myös siviilejä haitata kun käyttää autoa.
Totta, vaarallista. Jotain padia näpelöitävä kokoajan. Nörteille ehkä sopii, mutta älkää tehkö sitä liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva nähdä kuinka isot akut olisivat panssarivaunuissa ja mikä olisi ajettu kilometri matka. Akku materiaalien kaivuu saastuttaa maaperää ja vesistöjä eli saastuttaminen jatkuu.
Jos on samassa suhteesssa kuin autoissa, paino kasvaisi 1,5 kertaiseksi. Leopard 2a4 vaunut painaisi akulla 90 tonnia.
Sinne uppoaisivat Ilomantsille soille. Jos ikinä sinnen pääsivät, koska niitähän pitäisi ladata lähes kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Eivät halua syöpää joka tulee kun istuu 500 kg korkeajännite akun päällä liian kauan
Nykytietämyksen mukaan ehjä korkeajänniteakku ei aiheuta terveyshaittoja edes teoriassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät halua syöpää joka tulee kun istuu 500 kg korkeajännite akun päällä liian kauan
Nykytietämyksen mukaan ehjä korkeajänniteakku ei aiheuta terveyshaittoja edes teoriassa.
Ei olla tästä ihan varmoja. On toki tutkittu, että sähkömagneettinen kenttä sähköautossa on melko pieni. Mutta jossain tapauksissa, erityisesti regeneroinnissa säteilypiikki kasvoi. Taisi suurin vaikutusalue olla kuljettajan jalkatilassa.
Ihmiset ovat erillaisia, toisille vähäinenkin määrä on liikaa.
Ai että voidaan pakottaa kansa menettämään rahansa bisneskoijareille, muka uhrauksena ilmastojumalalle?. Koska en ole tiedemies, en saa tätä kertoa? Eihän sitä koskaan tiedä...