Mies tekee nakkikastiketta johona ei ole lihaa
Vegaaninen nakkikastike syntyy helposti vegenakeista ja kaura kasvirasvasekoitteesta. Arkiruokien klassikko maistuu perunoiden tai pernasoseen kanssa.
Pilko nakit. Halutessasi paista nakkeihin aluksi rapea pinta ja siirrä syrjään.
Kuori ja hienonna sipuli ja valkosipulinkynnet. Kuullota öljyssä muutama minuutti miedolla lämmöllä. Lisää kaurakerma, nakinpalat ja sinappi. Sekoita kastikkeeksi.
Tarjoa pernamuussin kanssa.
Kommentit (36)
Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi eikä pieretä eikä turvota, koska liha on luonnollista ja terveellistä täyttä ravintoa. Liha ei käy suolessa koska se sulaa kokonaan ravinteiksi ja imeytyy suolesta, päinvastoin kuin kasvikset.
Kasveissa on antiravinteita jotka haittaavat monien ravinteiden imeytymistä.
Stroganoffin voi paistaa tofusta.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan on luonnosuoleen tehty. Nakeissa kaiken a ja o on se purutuntuma, että napahtaa. Kuorettomat nakit on sitten lihaa tai kasvista ovat ihan karmeita,
Tämä ei ole seksi palsta .
Mulle kelpaa kasvisruoka muttei ne nakit. Sanon niitä tapponakeiksi. Päivämäärää on moneksi kuukaudeksi. Teini huusi että paskaa. Soijarouhe, linssit,pavut ja tofu menee.
todella sairasta vege propagandaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johona, tarkoitatko Juhana (Vartiainen?)?
Aloittaja on eteläpohjalainen.
Ja sielläkö on johonaa myytävänä? Onko muualla? Onko se jokin lessuherkku?
Kelpaisi vain Johona Vartiaiselle!
Minä maustaisin kastiketta lisäksi esim. liemikuutiolla, ketsuppitöräyksellä, paprikajauheella ja maustepippurilla.
Hauska nähdä, että nakki on se pyhä asia, mikä saa suomalaisten huumorintajun liikkeelle ja mielikuvituksen lentoon 😄
Ensimmäinen kerta ehkä elämässäni, kun luulen jonkun kutsuvan nakkia puhtaaksi, aidoksi ja prosessoimattomaksi ruoaksi.
Miten vegaani voi syödä PERNAmuusia?