Mikä Jehovalaisia vaivaa ?
Olen sanonut heille, ETTEN NEUVOTTELE OVISUUKYSELYN TAPAAN uskonnosta, niin he eivät kunnioita sitä, vaan tulevat yhä uudelleen ja uudelleen. Pitääkö alkaa kiroilemaan että tajuavat ?
Kommentit (276)
Niillä pelastuu vaan 144 000 ja se on tullut jo aikaa täyteen, näillä lopuilla on vaan "kunnia" kuulua jehoviin. Sekavaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lukee raamatussa että "Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani."
Menkää aterioimaan niiden muiden harhautuneiden kanssa ja jättäkää meidät Kristityt rauhaan. Kaikki ei halua uskoa satuja.
Noh noh, samanlaista hölynpölyä muutkin uskonnolliset horinat ovat. Älytöntä on Jehovan todistajien juttu, mutta ihan yhtä älytöntä muukin uskonto.
En tarvi jehovia. Pysykööt pois tai ilmoitan poliisille.
Rahanpuute. Etsivät järjestöönsä uusia rahan antajia.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että jos jehovantodistajille sanoo, että on oma vakaumus, niin he eivät saa alkaa toitottamaan omaa uskontoaan. Näin olen tehnyt, eivätkä ole sen jälkeen tulleet enää ovelle. Olen siis ihan tavallinen evankelisluterilainen.
Jehovan todistajia opastetaan käyttäytymään varsin maltillisesti. Jos joku kertoo, että hänellä on oma vakaumus, niin tyypillisesti Jehovan todistaja sanoo siihen, että onpas mukava juttu tavata ihmisiä, joilla on uskonnollinen vakaumus, kun niin monia eivät uskonasiat kiinnosta tänä päivänä lainkaan...
Vierailija kirjoitti:
Niillä pelastuu vaan 144 000 ja se on tullut jo aikaa täyteen, näillä lopuilla on vaan "kunnia" kuulua jehoviin. Sekavaa porukkaa.
Itse asiassa tuo 144 000 ei kai ole tullut vielä täyteen. Muutama tuhat on puuttuvinaan, elleivät järjestön johtajat aivan viime vuosina ole tätäkin muuttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lukee raamatussa että "Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani."
Menkää aterioimaan niiden muiden harhautuneiden kanssa ja jättäkää meidät Kristityt rauhaan. Kaikki ei halua uskoa satuja.
Noh noh, samanlaista hölynpölyä muutkin uskonnolliset horinat ovat. Älytöntä on Jehovan todistajien juttu, mutta ihan yhtä älytöntä muukin uskonto.
En tarvi jehovia. Pysykööt pois tai ilmoitan poliisille.
Ilmoita niille Jehovan todistajille, jotka mahdollisesti ovellesi erehtyvät. Ei sen takia poliisia tarvitse työllistää. Poliiseilla on muutenkin resurssipulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa oudolta väittää, että Jumala on rakkaus, kun tarinan mukaan sama Jumala tuhosi yhtä perhettä lukuun ottamatta koko luomakunnan vedenpaisumuksessa. Ja jos tämä Jumala vielä kiduttaa itse luomiaan ihmisiä helvetissä iankaikkisesti, niin jykevää on rakkaus.
Mitä on rakkaus?
Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa (surussa / surumielisyydessä) kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii (on kärsivällinen).
Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
Mitä on "helvetti"?
Näin ollen "helvetti" on rakkauden vastakohta pelon ja surun (ns. negatiivisten tunteiden) tuntemista, joita hylkääminen aiheuttaa.
Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja? Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta. Ja kuitenkin sinä olet Pyhä, jonka istuin on Israelin kiitosvirtten keskellä. Meidän isämme luottivat sinuun, he luottivat, ja sinä pelastit heidät. He huusivat sinua ja pelastuivat; he luottivat sinuun eivätkä tulleet häpeään. Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky. Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta. Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
"Helvetti" vaikuttaa siten jonkinkaiselta karmalta, uskoi jälleensyntymiseen tai ei. Joka tapauksessa "helvetti" koskee sekä nykyistä, että myös tulevaa maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa oudolta väittää, että Jumala on rakkaus, kun tarinan mukaan sama Jumala tuhosi yhtä perhettä lukuun ottamatta koko luomakunnan vedenpaisumuksessa. Ja jos tämä Jumala vielä kiduttaa itse luomiaan ihmisiä helvetissä iankaikkisesti, niin jykevää on rakkaus.
Mitä on rakkaus?
Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa (surussa / surumielisyydessä) kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii (on kärsivällinen).
Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
Mitä on "helvetti"?
Näin ollen "helvetti" on rakkauden vastakohta pelon ja surun (ns. negatiivisten tunteiden) tuntemista, joita hylkääminen aiheuttaa.
Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja? Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta. Ja kuitenkin sinä olet Pyhä, jonka istuin on Israelin kiitosvirtten keskellä. Meidän isämme luottivat sinuun, he luottivat, ja sinä pelastit heidät. He huusivat sinua ja pelastuivat; he luottivat sinuun eivätkä tulleet häpeään. Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky. Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta. Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
"Helvetti" vaikuttaa siten jonkinkaiselta karmalta, uskoi jälleensyntymiseen tai ei. Joka tapauksessa "helvetti" koskee sekä nykyistä, että myös tulevaa maailmaa.
Helvetistä ei taida pystyä järkevää johdonmukaista tulkintaa Raamatun perusteella esittämään. Ymmärtääkseni vain siitä vallitsee teologien kesken joltisenkin yksimielisyys, että helvetti on sellainen tilanne tai asema, joka on erillään Jumalasta. Tämän tietty Jehovan todistajatkin hyväksyvät. Kun joku on kuollut ja lakkaa olemasta, hän tietenkin on erossa Jumalasta.
Vierailija kirjoitti:
No ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan muuten edelleen tietoa niistä ovimerkinnöistä.
Eivät tee ovimerkintöjä.
Eivät teekään. Mutta joku täällä jo niistä hölisi kuten kaikkialla muuallakin. Kukaan ei silti osaa kertoa koskaan minkälaisia ne ovat ja jokaisella on kamera nykyisin mukana niin ensimmäistäkään kuvaa ei ole saatu.
Haluan vain valehtelijan myöntämään valheensa.
Voi helvettiä ottaa kaikki kirjaimellisesti fariseukset ! Mosse ! Voi ei. Ei Jeesus kenkään asunnon ovella seiso !
Siinä Jehova seisoo Vuosaaren metrolla juudasostarin päässä jakaa vartiotornia ihmisille ja toinen paikka kirjaston puolella mosaiikki torilla jahvet seisoo siinä . Ostarin omistajat googlesta Citycon.
Vaaleanruskea Henna merkki on taas jehovamooses naisten tekemiä .
Hellarit käy myös ja mormonimorset . Ja VAPARIT jakaa traktaatteja . Jehova nekin on. JAHVEJEHOVA on erilaisia myös adventisteissa . Jehovat kastaa jehovalle 13 vuotiaat . Uppeluksiin altaassa . Niillä on lähi idässä ja new yorkissa tukikohdat . Hotelleja .
Kukas lääkkeensä unohtanut nyt on tullut sotkemaan hyvää keskustelua?
On niillä yhdistyksiä missä on pentagrammi satanistien merkkejä .
Nää kaikki on satanisteja ! Niinku lessutkin on .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan tietty kysyä mikä ev.lut., vapista tai hellareita vaivaa. JT:lla on vain koordinoidumpaa tuo lähetystyö kenttätasolla ja tuo on heidän käsityksensä lähetyskäskystä.
Miksi ei esimerkiksi vapislaiset tai hellarit käy taistelijapareittain ovelta ovelle kampanjoimassa ja jos toivotetaan tervetulleeksi, poikkea toistekin toteuttamassa lähetyskäskyä nykyistä tehokkaammin. Ev.lut. taitaa nykyisin kyntää aika syvällä suossa, eli heillä on valitettavasti muuta puuhaa. Nimittäin on paljon luukkuunsa sidottuja jotka eivät pääse ulko-oveaan pidemmälle ja näin osalliseksi livenä oikein mistään. Onneksi kuitenkin sähköisesti pääsevät.
Missä Jehova syntyi, minä vuodenaikana, minä päivänä. Jouluahan Jehut eivät vietä, lisäksi veriletut ja veri on heille kärsimyksen näkemistä saati syöntiä. Ihan pimeää porukkaa. Sianliha on saastaista etc. etc., eli kyntämistä omassa pimeässä päässään.
Kyllä he sikaa syövät. Raamatussa sanotaan että karttakaa verta. Jeesus ei syntynyt jouluaattona.
Jeesus syntyi joulupäivänä ev.lut. uskonnon mukaan. Jehovantodistajat väittävät Jeesuksen syntyneen syksyllä. Jehovillahan oma raamattunsa ja käännetty omien tulkintojensa mukaan.
Onko joku selvillä, miten johdonmukaisesti Jehovan todistajien omassa raamatunkäännöksessä helvettikohdat on käännetty kreikasta?