Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä on suuren omaisuuden hankkimisesta jos ei ole lapsia, joille sen periyttää?

Vierailija
07.03.2026 |

Tätä yhtälöä en tajua. Vaikka rahan tekeminen olisi hauskaakin, eikö se tunnu kamalalta kun elämäntyö valuu vieraisiin käsiin?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisen köyhän aloitus. 

Ei ole. Keskivertoa huomattavasti varakkaamman, mutta ei upporikkaan. Lapsia on kaksi.

Paljon mielummin keskityn heihin ja esim. luonnossa liikkumiseen, ystäviin ja käsillä tekemiseen. En pörssikurssien tuijottamiseen.

Ap

Hah! Ei niitä kursseja mitään tuijottaa tarvitse. Kerran viikossa vilkaisee puhelimella. Olet ääliö, jos luulet, että sijoittaminen on Roope Ankka touhua.

Vierailija
22/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka osaa kerätä, osaa myöskin jakaa.

Vierailija
24/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät näe ihmistä yhtään minään, arvokkaana ilman lapsia. Sitä kuvastaa hyvin ettei saisi olla omaisuuttakaan. Mielummin keppi kerjäläinen ja lahjoittaa jo eläessään ihan kaikki lapsiperheille.  

Vierailija
25/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisen köyhän aloitus. 

Ei ole. Keskivertoa huomattavasti varakkaamman, mutta ei upporikkaan. Lapsia on kaksi.

Paljon mielummin keskityn heihin ja esim. luonnossa liikkumiseen, ystäviin ja käsillä tekemiseen. En pörssikurssien tuijottamiseen.

Ap

Aivan ja nyt koska sinulla on tällaiset maalliset harrastukset niin koet jotain alemmuutta tai kateutta niitä kohtaan, joilla on toisenlaiset addiktion kohteet? Mene vaikka sinne suolle rämpimään sen sijaan että mietit muiden tekemisiä

Rämmin suolla vähemmän kun metsäpolkujakin on. Miksen saisi miettiä ihmisten valintoja? Miksi se ärsyttää sinua?

Minusta moni on kadottanut elämästä punaisen langan.

Vierailija
26/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se valuu itse valitsemaani hyväntekeväisyyskohteeseen jota rahoitan jo elonkirjoissa ollessani. Sukulaislapset tulevat myös saamaan apua esim opiskeluihinsa. Rahalla pidän huolen hyvästä hoivasta kun minusta tulee vanha ja raihnainen.

Jos olis lapsia joille rahat jäis, mikä varmistaa etteivät törsää kaikkea viikossa turhuuteen. Näitäkin on nähty.

Se valuu itse valitsemaani hyväntekeväisyyskohteeseen jota rahoitan jo elonkirjoissa ollessani. Sukulaislapset tulevat myös saamaan apua esim opiskeluihinsa. Rahalla pidän huolen hyvästä hoivasta kun minusta tulee vanha ja raihnainen.

Muuten sama, mutten todellakaan jätä mitään joillekin sukulaislapsille. Miksi jättäisin? Rahat ovat minun, ja käytän ne eläessäni itseeni ja mitä jää yli, lahjoitan ne todennäköisesti eläintensuojeluun.

Vierailija
27/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on hienoa just että sillä rahalla voi tehä yhteiskunnallisesti merkittäviä asioita, joilla voi muuttaa jotain. myös niitten tulevien sukupolvien hyväksi. 

Vierailija
28/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haluaa auttaa yhteiskuntaa, minusta ihan ymmärrettävää. Esim. lahjoittaa tutkimukseen, sairaalaan tms. 

Vierailija
29/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät näe ihmistä yhtään minään, arvokkaana ilman lapsia. Sitä kuvastaa hyvin ettei saisi olla omaisuuttakaan. Mielummin keppi kerjäläinen ja lahjoittaa jo eläessään ihan kaikki lapsiperheille.  

En näe asiaa noin. Arvostan myös lapsettomuutta ratkaisuna.

Mutta ihmettelen, miksi ihmiset havittelevat aina vain lisää omaisuutta. Miksei tarpeeksi ole tarpeeksi?

Ap

Vierailija
30/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen rahan voi sijoittaa itseensä.

Vierailija
31/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kivempi istua 100 neliön kolmiossa merinäköalalla kuin 15 neliön tehoyksiössä lähiössä. Eli omaisuuden voi käyttää myös itse.

Suomalaisen lampaan käsitys menestyksestä: 100 neliön kerrostalokolmio

Vierailija
32/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton ihminen on aina luuseri.

Vierailija
33/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe asiaa noin. Arvostan myös lapsettomuutta ratkaisuna.

Mutta ihmettelen, miksi ihmiset havittelevat aina vain lisää omaisuutta. Miksei tarpeeksi ole tarpeeksi?

Ap

Vittuako sulle kuuluu. Ihmettele vaan itseäsi. Sulle ei kuulu muiden elämä.   Ymmärrätkö 👹👹👹👹👹

Tiedoksesi, että kollektiivinen harhautuminen on lopulta vahingollista myös yksilölle.

Mistä sinun agressiosi juontuvat? Koetko itse valinneesi väärin?

Ap

Vierailija
34/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki pitäisi tuhlata, jos ei ole mitään tarvetta tuhlailulle?

Vierailija
35/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että elämästä ei voisi itse nauttia vai? Minulla ei tosiaankaan ole suurta omaisuutta, eikä ole lapsiakaan. Jos sitä omaisuutta kertyisi, niin minä hankkisin asioita joihin nyt ei ole varaa, matkustelisin ym. Minä sanoisin niinpäin, että omaisuuden kartuttaminen pelkästään sillä ajatuksella, että perillisille jää perittävää tuntuisi turhalta.

Vierailija
36/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rällä ja reissaa eläkepäivillä. Testamenttaa siltä varalta, jos kupsahtaa, varat vaikka lastenkotitoimintaan.

M55

Vierailija
37/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin, erittäin hyvin kuvastaa lapsettoman ihmisen aliarvostamista tuo aloitus, että jos ei sinulla ole lapsia, niin mihin tarvitset rahaakaan.  

Vierailija
38/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Saa käyttää kaikki ihan itte 😎

Niimpä. Oma napa ja sen ympärillä pyöriminen on joillekin sitä ominta käyttäytymistä.

Ap varmaankin tarkoitti että miksi kerätä omaisuulsia käyttämättä sitä itseensä....siis että jättää jälkeensä ilman perillisiä.

Vierailija
39/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset havittelevat lisää omaisuutta, koska se tuo mielenrauhaa. Ei tarvitse olla hädissään sossun ovella naukumassa, kun työttömyys iskee.

Vierailija
40/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olis lapsia joille rahat jäis, mikä varmistaa etteivät törsää kaikkea viikossa turhuuteen. Näitäkin on nähty.

Kuka ikinä ne rahat saakaan, törsää ne joka tapauksessa

Voi ne käyttää ja itseensä ja hyvinvointiinsa loppuelämänsä aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän