Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä on suuren omaisuuden hankkimisesta jos ei ole lapsia, joille sen periyttää?

Vierailija
07.03.2026 |

Tätä yhtälöä en tajua. Vaikka rahan tekeminen olisi hauskaakin, eikö se tunnu kamalalta kun elämäntyö valuu vieraisiin käsiin?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rahaa ei voisi kerätä itseään varten?

Käärinliinassa ei ole taskuja eikä ruumisautossa peräkoukkua. Mitään materiaa et täältä saa mukaasi.

Raha ja lelut ovat mukavia täällä maanpäällä asuessamme, mutta todelliset rikkaudet ovat sisällämme. Niihin kannattaa panostaa, niistä kenties on hyötyä myös kuoleman jälkeen.

Vierailija
42/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on kuolematon, niin sitten tietysti.

Miten kuolemattomuus tähän liittyy? Rahalla saa ostettua mukavuutta sen lyhyenkin elämän aikana. Eikä minulla tule olemaan mitään havaintoa siitä, mitä kuoltuani tapahtuu, siksi on aivan sama, jätänkö perintöä ja kenelle.

Tämä on oleellista; tietoisuus loppuu kuolemaan, ei meistä kukaan kuoltuaan pohdi jälkeen jääneen omaisuuden kohtaloa. Sama ns. henkisen perinnön tai minkä tahansa kuoleman jälkeisen asian kanssa. Ainoastaan se merkitsee, mitä näistä asioista ajattelee vielä elossa ollessaan.

Lapsettomuus tekee asian (oman kuolemani jälkeisen ajan) ajattelemisen helpoksi. Ei tarvitse kantaa huolta jäljkipolven tulevaisuudesta. Riittää, kun elän säällisesti ja tehden asioita, jotka tekevät minut tyytyväiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät näe ihmistä yhtään minään, arvokkaana ilman lapsia. Sitä kuvastaa hyvin ettei saisi olla omaisuuttakaan. Mielummin keppi kerjäläinen ja lahjoittaa jo eläessään ihan kaikki lapsiperheille.  

En näe asiaa noin. Arvostan myös lapsettomuutta ratkaisuna.

Mutta ihmettelen, miksi ihmiset havittelevat aina vain lisää omaisuutta. Miksei tarpeeksi ole tarpeeksi?

Ap

Vittuako sulle kuuluu. Ihmettele vaan itseäsi. Sulle ei kuulu muiden elämä.   Ymmärrätkö 👹👹👹👹👹

Ilmootettu.

Opettele edes alkeelliset käytöstavat.

Vierailija
44/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan taskut ovat loputtomat.

Vierailija
45/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärinliinassa ei ole taskuja eikä ruumisautossa peräkoukkua. Mitään materiaa et täältä saa mukaasi.

Raha ja lelut ovat mukavia täällä maanpäällä asuessamme, mutta todelliset rikkaudet ovat sisällämme. Niihin kannattaa panostaa, niistä kenties on hyötyä myös kuoleman jälkeen.

Ne rahat voi käyttää ennen käärinliinojen tarvetta. 

Vierailija
46/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen ja elämästä nauttiminen eivät poissulje toisiaan. En saa omaisuutta mukaani, kun kuolen, mutta se tuo minulle mielenrauhaa. Tällä hetkellä minulla on säästöjä ja sijoituksia sen verran, että pärjäisin täysin ilman tuloja kolme vuotta. Ja aion kerryttää lisää, koska olen vasta kolmekymppinen. En todellakaan aio perustaa elämääni vain yhteiskunnan tukien varaan.

Vierailija
47/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi perhettä tai läheistä kelle testamentata, niin testamenttaisin hyväntekeväisyyteen: joko kunnalle/kaupungille lasten hyvinvoinnin edistämiseksi (kunnat voi ostaa tai uusia näillä varoilla esim lisää leikki/liikuntavälineistöä tai järjestää kulttuurielämyksiä jne) tai järjestölle joka edistää eläinten hyvinvointia.

Vierailija
48/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä omata niitä molempia

Vierailija
49/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki pitäisi tuhlata, jos ei ole mitään tarvetta tuhlailulle?

No ei lapsettomalla ole kyllä tarvetta nuukailullekaan.  Käyttää kaiken niin ei jää tyhjämpäiväisten järjestöjen isopalkkaisille pyörittäjille.

Ihmetyttää että miten voi jonkun hyväntekeväisyysjärjestön, jonka toiminta perustuu lahjoituksiin johtajan vuosipalkka olla toistasataa tuhatta vuodessa.  

Vierailija
50/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kivempi istua 100 neliön kolmiossa merinäköalalla kuin 15 neliön tehoyksiössä lähiössä. Eli omaisuuden voi käyttää myös itse.

Toivottavasti et ole lähisukulaiseni, jonka oma lapsi on helvetillisessä ulosotossa miehensä kuoleman jälkeen, ja jonka olet hylännyt. Hän on ollut perheenne ymmärtäjä ja empaatikko. Sinä sen sijaan olet aina nauttinut, viinistä matkoista ja miehestäsi. Sen olet osannut. Mutta oppisitko vielä rakastamaan omaa lastasi?

Vierailija
51/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisen köyhän aloitus. 

Ei ole. Keskivertoa huomattavasti varakkaamman, mutta ei upporikkaan. Lapsia on kaksi.

Paljon mielummin keskityn heihin ja esim. luonnossa liikkumiseen, ystäviin ja käsillä tekemiseen. En pörssikurssien tuijottamiseen.

Ap

Aivan ja nyt koska sinulla on tällaiset maalliset harrastukset niin koet jotain alemmuutta tai kateutta niitä kohtaan, joilla on toisenlaiset addiktion kohteet? Mene vaikka sinne suolle rämpimään sen sijaan että mietit muiden tekemisiä

Rämmin suolla vähemmän kun metsäpolkujakin on. Miksen saisi miettiä ihmisten valintoja? Miksi se ärsyttää sinua?

Minusta moni on kadottanut elämästä punaisen langan.

Ja sinäkö ulkopuolisena toisten elämää arvioimalla tiedät, kenen elämässä on punainen lanka ja kenen ei? Mitä jos kysyisit suoraan päin naamaa niiltä tuntemiltasi rikkailta lapsettomilta, että miksi he eivät toimi niin kuin sinä, lenkkeile metsäpoluilla ja ihmettele toisten elämän tarkoituksettomuutta vauvapalstalla? Tiedoksesi, että olen itse tehnyt testamentin Luonnonperintösäätiölle. Toivon mukaan minulta jää kuoltuani sen verran omaisuutta, että säätiö pystyy hankkimaan jonkin uuden metsäalueen suojeltavaksi.

Vierailija
52/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kivempi istua 100 neliön kolmiossa merinäköalalla kuin 15 neliön tehoyksiössä lähiössä. Eli omaisuuden voi käyttää myös itse.

Toivottavasti et ole lähisukulaiseni, jonka oma lapsi on helvetillisessä ulosotossa miehensä kuoleman jälkeen, ja jonka olet hylännyt. Hän on ollut perheenne ymmärtäjä ja empaatikko. Sinä sen sijaan olet aina nauttinut, viinistä matkoista ja miehestäsi. Sen olet osannut. Mutta oppisitko vielä rakastamaan omaa lastasi?

En ihan ymmärtänyt mikä tässä oli pointti. 

Vierailija
53/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se valuu itse valitsemaani hyväntekeväisyyskohteeseen jota rahoitan jo elonkirjoissa ollessani. Sukulaislapset tulevat myös saamaan apua esim opiskeluihinsa. Rahalla pidän huolen hyvästä hoivasta kun minusta tulee vanha ja raihnainen.

Jos olis lapsia joille rahat jäis, mikä varmistaa etteivät törsää kaikkea viikossa turhuuteen. Näitäkin on nähty.

Se valuu itse valitsemaani hyväntekeväisyyskohteeseen jota rahoitan jo elonkirjoissa ollessani. Sukulaislapset tulevat myös saamaan apua esim opiskeluihinsa. Rahalla pidän huolen hyvästä hoivasta kun minusta tulee vanha ja raihnainen.

Muuten sama, mutten todellakaan jätä mitään joillekin sukulaislapsille. Miksi jättäisin? Rahat ovat minun, ja käytän ne eläessäni itseeni ja mitä jää yli, lahjoitan ne todennäköisesti eläintensuojeluun.

Mä satun tykkäämään mun sukulaislapsista. Meillä on läheiset välit. Heidän vanhempansa vaan eivät ole yhtä varoissaan kuin minä, niin miksen auttaisi taloudellisesti, jos sillä sukulaislapsi tavoittaa unelmansa jostain ammatista. Jos se siis on vain rahasta kiinni. Nyt tänä keväänä peruskoulusta pääsee yhteiskunnallisista asioista ja kielistä kiinnostunut nuori, jolla päälle 9 keskiarvo. Olen jo luvannut auttaa lukio-opinnoissa niin että voi yhteishaussa hakea sinne minne oikeasti haluaa, ettei tarvitse jää periferian pikkulukioon, jossa ei ole mitään keskiarvorajoja ja joka on kuin yläasteen jatke niille joiden on pakko mennä johonkin kouluun.

Vierailija
54/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisten yleensäkään pitäisi kerätä omaisuutta lapsilleen ja lapsenlapsilleen? Asiahan on niin, että jokainen huolehtikoon omasta elämästä ja omaisuuden hankkimisesta.

Vierailija
55/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisten yleensäkään pitäisi kerätä omaisuutta lapsilleen ja lapsenlapsilleen? Asiahan on niin, että jokainen huolehtikoon omasta elämästä ja omaisuuden hankkimisesta.

Saati joillekin sukulaislapsille.

Vierailija
56/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärtänyt mikä tässä oli pointti. 

Ei tarvitsekaan. Toivon vain että yksi ihminen näkee tuon.

Vierailija
57/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki pitäisi tuhlata, jos ei ole mitään tarvetta tuhlailulle?

Tukee yhteiskunnan talouskasvua

Vierailija
58/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saati joillekin sukulaislapsille.

Kyllä minä ainakin haluan jättää perimäni metsät ja pellot veljeni lapsille kun omia lapsia ei ole. Ne ovat suvussa kulkeneet ja minulla tavallaan vain lainassa.

Vierailija
59/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MISTÄÄN ei ole hyötyä kuoleman jälkeen. Meitä ei ole enää kuoltuamme.

Vierailija
60/62 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jokainen elää täysillä kuolemaansa asti, minun mielestäni sitä ei tarvi edes erikseen mainita. Perinnöstähän tässä ketjussa piti olla kyse?? Jotain kertonee sekin, että ketjuun ilmestyy kuolemattomuuspohdintoja :D Onko kuolema todellakin näin suuri tabu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi