Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä TYÖTÖN äiti/ vanhemmat! Oletteko laittaneet lapsen päivähoitoon?

Vierailija
06.03.2026 |

Missä iässä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun pystyi tietysti.

Vierailija
2/24 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laitoimme kaikki neljä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Työttömyysaikani ei ollut kovin pitkä, mutta olisi varmaan ollut pidempi, jos olisin raahannut taaperon mukaan työhaastatteluun "kun en saanut hoitajaa":

Vierailija
4/24 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai laitoimme kaikki neljä

2/3 laiskat pummit

Vierailija
5/24 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hoidin kotona molemmat, kunnes menivät eskariin.

Vierailija
6/24 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laittanut. Lapseni on 17-vuotias.

Vierailija
7/24 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut päivääkään elämässäni työtön, mutta olen jo keski-ikäinen äiti-ihminen, ja käsitykseni on, että työttömän työnhakijan on oltava työmarkkinoiden käytettävissä. 

Vierailija
8/24 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut päivääkään elämässäni työtön, mutta olen jo keski-ikäinen äiti-ihminen, ja käsitykseni on, että työttömän työnhakijan on oltava työmarkkinoiden käytettävissä. 

Lisäksi esimerkiksi Helsingin kaupunki suosittelee, että päivähoitopaikkaa haetaan heti, kun työnhakukin alkaa. Vaikka kunnan on tarjottava hoitopaikkaa kahden viikon varoitusajalla, mikäli työpaikka saadaan, niin sitä ei välttämättä saa läheltäkään kotia tai työpaikkaa. Silloin lapselle tulee pakostakin pitkät päivät mikä ei ole lapsen edun mukaista. 

Vierailija
9/24 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oltava juu. Kuinka todennäköisenä pidät, että jos hakisit tänään työpaikkaa, sinut kutsuttaisiin työhaastatteluun ja haastateltaisiin kaikkien muiden hakijoiden ohella ja lopulta pyydettäisiin töihin aloittamaan heti huomenna? Ei käytettävyys tarkoita, että on samalla sekunnilla valmis lähtemään työhön. 

Vierailija
10/24 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On oltava juu. Kuinka todennäköisenä pidät, että jos hakisit tänään työpaikkaa, sinut kutsuttaisiin työhaastatteluun ja haastateltaisiin kaikkien muiden hakijoiden ohella ja lopulta pyydettäisiin töihin aloittamaan heti huomenna? Ei käytettävyys tarkoita, että on samalla sekunnilla valmis lähtemään työhön. 

Ei ehkä töihin mutta haastatteluihin kyllä tulee kutsu lyhyellä varoitusajalla. Eikä kaikilla ole tukiverkkoja, jotka pääsevät lyhyellä varoitusajalla irti omista töistä vahtimaan toisen lasta työhaastattelun ajaksi.

Vierailija
11/24 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laitoin, koska ainoa ansioni työmarkkinoilla oli se, että pystyin työttömänä ollessa lähtemään töihin heti ilman irtisanomisaikaa. Kun kutsu tuli "kuinka pian ehdit tulla", olisi sekin muutaman kuukauden työpätkä jäänyt saamatta, jos lapset eivät olisi olleet jo hoidossa

Vierailija
12/24 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin kun nuorin täytti 3 krsäkuussa, elokuussa hoitoon. Heti sen jälkeen sain tiedon että pääsin kurssille ja seuraavan vuoden alusta sain töitä. Työpaikan saamiseen vaikutti oleellisesti että hoitopaikka oli, sillä se piti aloittaa nopeasti. Eli välillisesti hoitopaikka auttoi työllistymisessä. Työtön ehdin olla n. 3 kk hoitovapaan jälkeen. 

Vierailija
13/24 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, 1,5-vuotiaana. Hain apua vaikeassa tilanteessa ja tuo oli se apu mitä sain, päivähoito siis.

Pph oli kyllä aivan ihana, ja sain itkettyä itkuni ja surtua miehen kuoleman.

Mutta jälkeenpäin olen miettinyt, että olisiko kuitenkin parempi, että ennaltaehkäisevä apu vaikeassa tilanteessa olevalle perheelle olisi apua ja keinoja sinne kotiin, ei se, että lapsi viedään pois kotoa.

Vierailija
14/24 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään vaan pidimme kotona

Vierailija
15/24 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaista kysellä.  Jokainen tekee oman tilanteensa mukaan. Vittuako tätä vatvoo ja tänne pälisee. 😝😝😝😝

Vierailija
16/24 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, 1,5-vuotiaana. Hain apua vaikeassa tilanteessa ja tuo oli se apu mitä sain, päivähoito siis.

Pph oli kyllä aivan ihana, ja sain itkettyä itkuni ja surtua miehen kuoleman.

Mutta jälkeenpäin olen miettinyt, että olisiko kuitenkin parempi, että ennaltaehkäisevä apu vaikeassa tilanteessa olevalle perheelle olisi apua ja keinoja sinne kotiin, ei se, että lapsi viedään pois kotoa.

Purran mulkku otti Kait viimeisetkin avut pois kotiin. 👹💩

Vierailija
17/24 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsen iästä. Jos +3v., niin kyllä lapsi hyötyy varhaiskasvatuksesta. 

Vierailija
18/24 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään vaan pidimme kotona

Sinulla varmaan oli sitten helppo järjestää hoito työhaastattelujen ajaksi? Kaikilla ei ole mummoja, kummeja, helposti töistä irtautuvaa toista vanhempaa...

Vierailija
19/24 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistyin määräajaksi kun lapsi täytti 1,5v, joten aloitti silloin hoidon pienessä päiväkodissa. Tein 80% työaikaa, 6h päivää siis. Työttömäksi jouduin vuoden jälkeen, lapsi jatkoi kuuden tunnin hoitopäivää 4x viikossa työttömyysajan. Kun työllistyin uudestaan, sain onneksi sovittua tekeväni 36h viikkoa ja työpaikka on parin minuutin kävelymatkan päässä päiväkodista. 

Meillä ei ole lainkaan tukiverkkoja eikä paikkakunnalla ole esim mll tai srk lapsenhoitopalveluja ja mies tekee reissutyötä, joten olisi sula mahdottomuus ollut hoitaa lasta kotona työttömyysajan ja ravata työhaastatteluissa lapsi kainalossa. Lapsi oli myös tottunut niin hyvin päiväkotiarkeen ja omaan ryhmään, että jo sen takia olisi ollut hölmöä irtisanoa paikka. Toki pidimme parin viikon lomia päiväkodista aina silloin tällöin työttömyysaikanakin, koska minulla ei kerennyt kertyä lomia työpaikoista, ja jos olisi joku megapäiväkoti niin varmasti olisin ottanut lapsen pois hoidosta.

Vierailija
20/24 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tuli kutsu töihin seuraavana päivänä. Ilman jo olemassa oleva  hoitopaikkaa ei minua varmasti olisi edes valittu, kun aloitusajankohta oliai mennyt 2-4 viikon päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi