Häpeätkö työtäsi?
Kommentit (49)
Olen johtavassa asemassa ja joskus saattaa hävettää että tässä minäkin pyörittelen samoja johtoryhmän strategioita ja visioita vuodesta toiseen ja saan korkeaa palkkaa, vaikka työstäni ja työkavereista tykkäänkin. Joo valivali ja maksa lisää veroja jos niin hävettää, mutta eipä se verorahakaan aina oikeudenmukaisesti jakaannu. Lahjoitan kyllä hyväntekeväisyyteen, vaikka sitäkään ei tiedä minne se raha menee (jonkun toisen rikkaan taskuun). Joskus haaveilen että jätän koko homman ja alan ulkoiluttamaan koiria. Tosin sinnekään ei varmaan ketä tahansa päästetä.
Elämä on liian lyhyt häpeämiselle jokaista asiaa. Huomaa lopulta että on niin rajoittunut että kaikki on toisten pillien mukaan tanssimista. Täytyy osata hävetä oikeissa kohdissa jotka tunnistaa kun on kilometrejä mittarissa. Seura tekee kaltaisekseen mutta mutta jos myöntää itselleen rehellisyyden nimissä joukossa tyhmyys tiivistyy ja minulla on kaikki se viisaus olemassa, voi hyvillä mielin todeta että muut ovat väärillä jäljillä ja minulla on haju.
Häpeän. Olen opettaja. Työ on paskaa, työympäristö ankea ja stressaava. Lapset ovat parasta ja hirveintä tässä työssä. Yritän vaihtaa alaa, mutta kukaan ei palkkaa uupunutta ja suttuista luokanopettajaa mihinkään muuhun hommaan.
En mä tee työtä. Se on mun harrastus. Kun se työltä tuntuu, vaihdan alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain tyhmät häpeävät ammattiaan ja lähihoitajan ammatti ei ole hävettävä vaikka naisvihan vuoksi siitä on jotkut pyrkineet tekemään sellaisen, mutta omia aivoja kannattaa käyttää.
Olen fiksu, mutta lähihoitajia pidetään yleisesti tyhminä.
- ap
Sama juttu. olen siivooja
Viihdytkö työssäsi? Miksi et opiskelesi jotain muuta ammattia, jos oma työsi aiheuttaa noin negatiivisia tunteita sinussa?
Ei sitä niin paljoa tässä ihmiskunnan häpeämisen ohessa enää huomaa.
En häpeä sairaanhoitajan työtäni. Aiemmalta koulutukseltani olen lähihoitaja enkä hävennyt koskaan sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole ylpeä lähihoitajuudestasi, tärkeää työtä.
Itse häpeäisin silmät päästäni mikäli olisin pappi, tosin mikäli olisin en todennäköisesti osaisi enkä ymmärtäisi hävetä. Onneksi en ole, elämä on valintoja.
Mikä siinä työstä tekee tärkeää? Hoidan ihmisiä, jotka eivät halua hoitoa. Väkivalta eri muodoissa on jatkuvaa. Tälläkin palstalla lähihoitajia arvostellaan ja haukutaan jatkuvasti. Uudet tuttavuudet pitävät minua tyhmänä, kun kerron olevani lähihoitaja.
- ap
Pahoittelut, asenteesi antaa sinusta tyhmän vaikutelman, ei ammattisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole ylpeä lähihoitajuudestasi, tärkeää työtä.
Itse häpeäisin silmät päästäni mikäli olisin pappi, tosin mikäli olisin en todennäköisesti osaisi enkä ymmärtäisi hävetä. Onneksi en ole, elämä on valintoja.
Mikä siinä työstä tekee tärkeää? Hoidan ihmisiä, jotka eivät halua hoitoa. Väkivalta eri muodoissa on jatkuvaa. Tälläkin palstalla lähihoitajia arvostellaan ja haukutaan jatkuvasti. Uudet tuttavuudet pitävät minua tyhmänä, kun kerron olevani lähihoitaja.
- ap
Pahoittelut, asenteesi antaa sinusta tyhmän vaikutelman, ei ammattisi.
Perustele toki.
- ap
Ymmärrän täysin. On vaikeaa tuntea ammattiylpeyttä, kun joka päivä työssä joutuu alentavan kohtelun ja väkivallan kohteeksi.
- toinen lähihoitaja
Häpeän. Olen somalikoordinaattori mikä on ehkä hyödyttömin työ maan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Viihdytkö työssäsi? Miksi et opiskelesi jotain muuta ammattia, jos oma työsi aiheuttaa noin negatiivisia tunteita sinussa?
En viihdy. Alanvaihto on jatkuvasti mielessä. Nyt olen tosin sellaisessa mielentilassa, että päätösten tekeminen on vaikeaa.
- ap
En todellakaan. Olen kotihoidon sairaanhoitaja. Työ on raskasta ja itsenäistä. Teen työtä jota suurin osa ei pystyisi tekemään. Kyseessä ei ole siisti sisätyö, jossa kaikki menee kuten ennalta sovittu.
Tänä päivänä saa olla ylpeä ja tyytyväinen, että on töissä.
Minä arvostan kaikkia työssä käyviä ihmisiä.
Oot sentään parempi kuin kielitaidoton hoitsu.
En tekisi työtä joka hävettäisi minua. Työssä on tarpeeksi ilmankin sellaista taakkaa.
Auttaminen on hieman kyseenalaista, kun suurin osa asiakkaista ei halua "apuamme". Tuntuu, että tunkeudun heidän tilaansa puoliväkisin ja kadotan itseni samalla.
- ap