Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyään kun matkustaa ulkomaille niin pitää olla hätävaraa 4000-5000 euroa.

Vierailija
06.03.2026 |

Ei muuten uskalla matkustaa. Jos ei ole rahaa niin miten sieltä pois pääsee kun lentoja ei saa ja kriisi tulee. Sitten pitää ostella lippuja monella tonnilla ja hotellit maksaa jos ei heti saa lentoja. En lähtis mihinkään ellei ole hätävaraa monta tonnia.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

RIippuu aivan minne matkustaa, Euroopassa on turvallista matkustaa persaukisena. Aasia, Afrikka, Lähi-itä sekä Latinalainen Amerikka ovat kohteita jossa täytyy olla vakuutukset kunnossa ja varata rahaa pahan päivän varalle. Normaalille ihmiselle nämä ovat itsestään selvyys.

Vierailija
22/27 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, valtio lennättää valittajat ja avuttomat kotiin.

-sillä rahaa on (SDP)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää olla säästöjä. Mutta kyllä minusta kymppitonni on oikeesti jo liikaa vaadittu. Sen verran olisi maksanut nelihenkisen perheen paluukyyti ensitiedon mukaan. Itsellä säästöjä on moninkertaisesti tällä hetkellä, mutta silloin, kun olin asuntovelkainen ja lapset oli pieniä, ei todellakaan ollut. 

Vierailija
24/27 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nämä avuttomat tulleet omatoimisesti esim. Omanista, sieltä läheltä. Sieltä tänäänkin oli suora lento H:kiin 630€.  Ja paljon muita lentoja Eurooppaan.

Miksi lomaillaan veronmaksajan piikkiin? Ja ei edes itse yritetä!!

Vierailija
25/27 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pitää olla säästöjä. Mutta kyllä minusta kymppitonni on oikeesti jo liikaa vaadittu. Sen verran olisi maksanut nelihenkisen perheen paluukyyti ensitiedon mukaan. Itsellä säästöjä on moninkertaisesti tällä hetkellä, mutta silloin, kun olin asuntovelkainen ja lapset oli pieniä, ei todellakaan ollut. 

No sen se maksaa, jos jotain pitää lähteä sieltä erikseen hakemaan. Ei pidä lähteä, jos ei ole varaa varautua yllätyksiin. Ei mua ainakaan kiinnosta maksaa jonkun omatoimimatkailijan roudausta takaisin suomeen ihan vaan siksi "kun mulle nyt kävikin näin"

Vierailija
26/27 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kenellä ei ole 5000€ puskuria?

Vierailija
27/27 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran Saksassa 10 pv työmatkalla ja oli tullut epäselvyyttä matkaennakosta. Taisi olla 2006. No heti aluksi hotelli sanoi että maksa etukäteen! Okoo otín luottokortin esille. Nein, nur Bargeld! Siitä vaan sitten omalta tilitä nostamaan senästä. 

On kaikkea sattunut, on hyvä ettei tiukalla budjetissa reissaa vaikka ei olisi sotaa mailla halmeilla.