L/over nosti pintaan vanhat ahdistukset omasta parisuhteesta
Katsoin maanantaina pari viimeistä jaksoa L/over-sarjasta ja tuli niin huono olo, että meinasin oksentaa. Kaikki se huuto ja halveksunta, muistin elävästi miten mieheni käyttäytyi juuri niin. "Hyi v t t u kato nyt ittees miten surkea ja oksettava sä olet, oot ihan sairas, mene hoitoon, haluat väkisin aiheuttaa riitaa kuuntele nyt v t t u itteäs, ei sua kestä kukaan, kuka tahansa olis parempi vaimo kuin sinä, hyi v t t u, sun kanssas eläminen on pelkkää pskaa."
Oksettava olo tuli siitä kun muisti, miten järkyttävää oli kuulla siltä rakkaimmalta tuollaisia asioita. Ja kun en enää kyennyt pidättelemään itkua, alkoi miehen nauru ja haukkuminen siitä. "Voooi v t t u nyyyt sitten itketään joo, yhyy yhyy, hyi v t t u kato nyt ittees, mikä surkea pikkuvauva sä olet"...
Fyysinen väkivalta sitten vielä päälle, vaikka pahinta olikin tämä henkinen. Nyt kaikki tuo on loppu, mutta haavat on näköjään todella, todella syvällä. En kyennyt hetkeen aikaan sarjan katsomisen jälkeen edes katsomaan miestä, tai menemään hänen kanssaan saunaan, ja lähti onneksi parin päivän työkeikalle. Nyt vasta pystyn kirjoittamaankin tästä.
Voi kun olisi tällainen sarja ollut silloinkin. Olen ihan varma että tämä auttaa ihmisiä huomaamaan, että oma suhde ei ole normaali.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Varmistin että omat lapset katsoo tuon niin tietävät välttää pahoja ihmissuhteita.
Viisaasti tehty. Juuri noin ! Kouluissa viimeistään yläluokilla tulisi myös jämäkämmin puhua aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kaasuvalottaminen tai tämän sarjan esiin tuoma käytösongelma on nimenomaan MIESTEN, hyvin harvoin olen kuullut naiskaasuttajasta. Itselläni on liian hyvät vaistot ja ihmistuntemus, joten huomaan jo pienimmästäkin, hienovaraisestakin eleestä onko se aito vaiko kaasutusta. Joillakin naisilla siihen menee käsittämättömän pitkä aika.
Sinä joka kerrot, että on miesten ongelma. Ei ole naisia on myös, enemmän kuin suurin osa osaa edes ajatella. Miehet ovat vain enemmän puheissa. Ja toisekseen, tutkimusten mukaan ne, jotka luulevat, etteivät tuollaiseen mene, menevät helpommin. Eipä mulla muuta.
T: narsisteja hoitava
Tämä. Minulle alkoi joskus yksi asiakas, siis nainen huutaa puhelimessa tuohon tyyliin että etkö sä tajua mitään ja eikö sulla mitään liiku päässäsi. Lopetin puhelun siihen ja mietin vaan millainen noita on parisuhteessa.
Työkaveri totesi sarjan olevan fiktiota. Että ei tuollaista oikeasti kellään ole. Yliampuvaa ja keksittyä. Miten olisitte reagoineet?
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri totesi sarjan olevan fiktiota. Että ei tuollaista oikeasti kellään ole. Yliampuvaa ja keksittyä. Miten olisitte reagoineet?
Turha kai noin tyhmälle ihmiselle mitään on edes sanoa? 😂
Ei lähinnä nauratti mene kävelylle mä tiedän paljon naisia jotka kävelee ja nainen kysyy mitä kun se oli käsky kuten armeijassa ei ehdotus,😃mä olen sanonut että lataa sitä puhelinta pisto rasia pistorasia osaatko laitaa laturin pistorasiaan huuto naurua.😂😂 et soita et mitään nyt sä nukut sohvalla mene sohvalle.😃jne
Vierailija kirjoitti:
Ei lähinnä nauratti mene kävelylle mä tiedän paljon naisia jotka kävelee ja nainen kysyy mitä kun se oli käsky kuten armeijassa ei ehdotus,😃mä olen sanonut että lataa sitä puhelinta pisto rasia pistorasia osaatko laitaa laturin pistorasiaan huuto naurua.😂😂 et soita et mitään nyt sä nukut sohvalla mene sohvalle.😃jne
Häh?
Näinhän se asia on, on aina ollut ja on aina oleva. Kyllä mummo tietää 👵🏻🙏