Miksi ihmiset kävelee päälle tai änkee iholle?
Olin jo pienen liikkeen tuulikaapissa menossa sisään kun naisihminen änkesi samaan pieneen tilaan päästäkseen ulos. Eikö olisi voinut odottaa sitä sekuntia että pääsen tuulikaapista pois?
Olin ottamassa kahvia ja tarjotin siinä vieressä. Samassa kun siirsin kuppini pois automaatin alta, täti-ihminen tunki iholle ottamaan kahvia. 2 sekunnin päästä tila olisi ollut vapaa.
Mikä helvetti siinä on ettei osata enää käyttäytyä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat juurikin niiltä tyypeiltä, kenellä ei ole kiirus missään kahvi- tai ruokajonossa. Monella meistä on oikeasti kiire seuraavaan paikkaan tai palaveriin, jäänyt pieni tauko missä olisi kiva syödä tai ottaa kahvit. Sama koskee näitä ihmisiä, jotka eivät tajua kävellä oikeaa reunaa eri paikoissa, sitten ihmetellään kun muut katsovat pahasti ja tiuskivat.
Suunnittele ajankäyttösi paremmin. Jos jatkuvasti on kiire, vika on ihan sinussa itsessäsi.
Ma...mut on ainoita, jotka omalla kohdallani ovat röyhkeitä olleet. Yhtenä tapauksena, kun kerran mentiin kassajonoon, parin metrin päästä jonon sivusta poika huutaa vaativasti, että minun vuoro. Mainitsin, ettei ole, koska et ole jonossa. Äitinsä tuli vielä siihen rähjäämään, kun poika kertoi tälle tilanteen. En tietenkään pahoitellut mitään, koska jono ei muodostu niin, että seisotaan jossain metrien päässä luulemassa, että kaikki tajuaa tuon ylimyksen olevan seuraavana.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat juurikin niiltä tyypeiltä, kenellä ei ole kiirus missään kahvi- tai ruokajonossa. Monella meistä on oikeasti kiire seuraavaan paikkaan tai palaveriin, jäänyt pieni tauko missä olisi kiva syödä tai ottaa kahvit. Sama koskee näitä ihmisiä, jotka eivät tajua kävellä oikeaa reunaa eri paikoissa, sitten ihmetellään kun muut katsovat pahasti ja tiuskivat.
Juuh. Itse kun olen sairasteluiden takia joutunut käpöttämään hitaampaa vauhtia, niin on ollut oikeasti lähellä ettei ole päälle juostu ostoskärryjen kanssa. Ja tämä käytävillä, jossa on hyvin tilaa, kun tietty hitaan etenemisen takia yritän katsoa, etten ole missään tien tukkeena.
Mutta tämäpä ei näytä riittävän.
Joo kassajonossa jotkut tulee kiusallisen lähelle. Ei viitsisi aikuisia ihmisiä alkaa opastamaan..
Vierailija kirjoitti:
Ma...mut on ainoita, jotka omalla kohdallani ovat röyhkeitä olleet. Yhtenä tapauksena, kun kerran mentiin kassajonoon, parin metrin päästä jonon sivusta poika huutaa vaativasti, että minun vuoro. Mainitsin, ettei ole, koska et ole jonossa. Äitinsä tuli vielä siihen rähjäämään, kun poika kertoi tälle tilanteen. En tietenkään pahoitellut mitään, koska jono ei muodostu niin, että seisotaan jossain metrien päässä luulemassa, että kaikki tajuaa tuon ylimyksen olevan seuraavana.
Niin tyypillistä noille. Aina ja joka paikassa HE ovat ensimmäisinä ja vaatimassa että HEITÄ väistellään ja kumarrellaan.
Minä taas ihmettelen sitä, että vaikkapa ruuhkaisella hotelliaamiaisella jäädään siihen linjastolle kahvia hörppäämään ja sokeria sekoittelemaan, ja näin estetään jonon eteneminen. Tai ne ihmiset, jotka junasta ulos tullessaan pysähtyvät kulkutielle puhelinta katsomaan, vaikka takaa on tulossa 20 ihmistä sitä kulkuväylää pitkin eivätkä pääse muualta.
Että jos jatkuvasti muut tönivät ja tulevat liki, mieti saattaisiko sinulla olla vaikeutta hahmotuskyvyssä, etkä ehkä ymmärrä että jäät hankalaan paikkaan jumittamaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen sitä, että vaikkapa ruuhkaisella hotelliaamiaisella jäädään siihen linjastolle kahvia hörppäämään ja sokeria sekoittelemaan, ja näin estetään jonon eteneminen. Tai ne ihmiset, jotka junasta ulos tullessaan pysähtyvät kulkutielle puhelinta katsomaan, vaikka takaa on tulossa 20 ihmistä sitä kulkuväylää pitkin eivätkä pääse muualta.
Että jos jatkuvasti muut tönivät ja tulevat liki, mieti saattaisiko sinulla olla vaikeutta hahmotuskyvyssä, etkä ehkä ymmärrä että jäät hankalaan paikkaan jumittamaan?
Tunnistan ilmiön mutta en koe että kyse on tästä. En jää jumittamaan. Kyse on mun mielestä siitä ettei toisen ihmisen tilaa kunnioiteta, Ei voi olla niin kiire ettei sekuntia kykene odottamaan. Tässäkin tapauksessa täti-ihminen kahvin saatuaan jäi odottelemaan kassalla maksavaa miestään.
Hotelliaamiaisella ärsyttää ihmiset jotka puikkaavat linjastolle eteen "mä nappaan tästä nopeesti".
Julkisia kulkuvälineitä en käytä, tuohon en pysty kommentoimaan. Rullaportaissa seison oikeassa laidassa.
Mä teen samoin. On kyllä hyviä ilmeitä porukoilla. 😁