Il: 9v poliisikyytissä kotiin, kun unohti maksaa 0,59e muovipussin
9v oli tehnyt ostokset Lidlissä, vartija oli pysäyttänyt ja tarkistanut ostokset ja kuitin ja huomannut, että muovipussia ei ollut maksettu. Poika takahuoneeseen tunniksi itkemään, poliisit paikalle. Ei annettu maksaa, eikä yhteyttä vanhempiin.
Poika säikähtänyt pahasti. Äitin ottaessa Lidliin yhteyttä, oli kerrottu vartijan toimineen ohjeiden mukaisesti.
Lidl boikottiin.
Kommentit (1078)
Vierailija kirjoitti:
Aikuisetkin "unohtaa" maksaa muovikasseista lähtien ties mitä. Tässä 9-vuotiaab tapauksessa ainoa vääryys oli että ei soitettu vanhemmille tai ei annettu soittaa.
Oli soitettu, mutta äiti ei ottanut puheluita, koska kokous oli tärkeämpi
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 9 vuotiaana pitäisi jo tietää, että pussista maksetaan ja varmastikaan ei unohda maksaa enään.
Jos kaupassa on käytäntö, että kaikki varkaudet ilmoitetaan poliisille niin sitten vartija teki oikein.
Eiköhän poika oppinut läksynsä että varkaus ei kannata.
Besserwisserit muistaa aina kaiken. Olen minäkin kerran piipannut ostokset, unohdin maksaa ja kävelin ulos kassin kanssa. Myyjä juoksi perään ja sanoi, että hei, unohdit maksaa. Nolona pyytelin anteeksi. Myyjä sanoi, että ei se mitään, tällaista voi sattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa melkoiselta ylireagoinnilta. Mielestäni tässä tilanteessa olisi riittänyt, että lapsi maksaa sen ja muistutetaan, että pussikin pitää maksaa. Ainakin vanhemmat olisi pitänyt kutsua paikalle.
Mulla on Prismassa joskus pakatessa loppuneet pussit kesken ja myyjä on antanut pussin ilmaiseksi, kun hän on jo latonut seuraavan asiakkaan ostoksia. Lidlissä myyjä olisi varmaan saanut potkut ja minä joutunut vankilaan.
Mullakin Prismassa kerran kun piti ottaa yksi kassi niin tuli vahingossa kaksi ja huomasin sen vasta kun jo pakkasin tavaroita ja olin jo maksanut, kun sanoin myyjälle niin se sanoi että anna olla vaan.
Miksi nuo muovipussit ei ole ilmaisia? Kustannus kaupalle varmasti mitätön ja ilmainen muovipussi houkuttelisi ostamaan enemmän ruokaa.
muovipussit ovat ilmaisia. ainakin itselle prsimassa aina kassalla myyjä tarjoaa muovipussia, johon voin laittaa pakasteet.
muovikassit ei ole ilmaisia ja se on ihan ok. jos ei halua maksaa, niin tuo mukanaan kotoaan kauppakassin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kassa veloittaa väärin, miksi siitä varkaudesta pitäisi tekijän päästä rangaistuksetta?
Koska se ei ole varkaus.
Yrita kasvaa! Ja loytaa jotain sisalto elamaasi.
Kun kassa laskuttaa väärin, se on varkaus. Tai huijaus. Turha selitellä mitään muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisi anteeksipyyntö viranomaisilta paikallaan. Lapsi raukka.
Todellakin lapsiraukka, kun on tuommoinen aiti, joka riehaantuu taysin. Toivottavasti lapsella on isa tai joku muu kunnollinen ihminen, joka julkisuudessa riehumisen sijaan keskittyy asian kasittelyyn ensisijaisesti lapsen kanssa ja mahdollisesti asiallisesti eri osapuolten kanssa.
Oletko trolli vai aidosti jotenkin vinksahtanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kassa veloittaa väärin, miksi siitä varkaudesta pitäisi tekijän päästä rangaistuksetta?
Koska se ei ole varkaus.
On se varkaus ihan yhta lailla kuin jos jättää tuotteen skannaamatta. Jos myyjä veloittaa liikaa hän varastaa asiakkaan rahaa. Jatkossa ei ilmoiteta mitään kauppaan vaan tehdään myyjästä suoraan rikosilmoitus.
Helsingin parissa Lidlissä oon asioinut ja tuntui välillä ahdistavalta, kun vartijat seurasivat ja kyttäsivät ihan normi asiakkaita. Ei kyllä yhdessäkään k-kaupassa tai s-ryhmän kaupassa vartijat päivystä käytävillä samalla tavalla. Ehkä tämä on jotain saksalaista meininkiä, että vartijat vahtivat haukkana asiakkaita ja pitävät huolen, että ripeästi suorittavat ostoksensa eivätkä jää haahuilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisetkin "unohtaa" maksaa muovikasseista lähtien ties mitä. Tässä 9-vuotiaab tapauksessa ainoa vääryys oli että ei soitettu vanhemmille tai ei annettu soittaa.
Vai muka ainoa vääryys. Ei pikkutyttöä saa vangita johonkin koppiin yksin tai jonkun vieraan aikuisen miehen kanssa odottelemaan määräämättömän ajan.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että lapsi itse oli yrittänyt soittaa äidilleen ja sen jälkeen ilmeisesti vielä poliisikin, mutta äidillä oli ollut muuta tekemistä ja oli tarkoituksella jättänyt vastaamatta puheluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa melkoiselta ylireagoinnilta. Mielestäni tässä tilanteessa olisi riittänyt, että lapsi maksaa sen ja muistutetaan, että pussikin pitää maksaa. Ainakin vanhemmat olisi pitänyt kutsua paikalle.
Mulla on Prismassa joskus pakatessa loppuneet pussit kesken ja myyjä on antanut pussin ilmaiseksi, kun hän on jo latonut seuraavan asiakkaan ostoksia. Lidlissä myyjä olisi varmaan saanut potkut ja minä joutunut vankilaan.
Mullakin Prismassa kerran kun piti ottaa yksi kassi niin tuli vahingossa kaksi ja huomasin sen vasta kun jo pakkasin tavaroita ja olin jo maksanut, kun sanoin myyjälle niin se sanoi että anna olla vaan.
Miksi nuo muovipussit ei ole ilmaisia? Kustannus kaupalle varmasti mitätön ja ilmainen muovipussi houkuttelisi ostamaan enemmän ruokaa.
Koska ne eivat ole ilmaisia kaupallekaan. Ihan peruskoulun oppimaaraan pitaisi sisaltya tallaiset yksinkertaiset asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla kerralla kun kassatäti piippaa saman kurkun taas kaksi kertaa, niin soitan poliisin. Ei petosta saa kuitattua millään maksun oikaisulla. Siinäpähän oppii, kun viedään raudoissa asemalle.
Kyllä.
Näin teemme.
Mistä me muuten tiedämme meneekö hedelmien ym punnitukset kassalla oikein vai vetääkö kauppa välistä?
siellä heviosastoilla on vaa'at, jolla asiakas voi itse katsoa pussiin laittamiensa kasvisten hinnat ja painot - jos haluaa käyttää aikaansa siihen. Sitten kassalla voi kuitista tarkistaa oliko samat lukemat.
Eli kaupan puolella pitää videoida jokaisen pussillisen itsepunnitus. Ja sitten kuitista vertailla, pääsikö kassa samaan lopputulokseen? Ei käy! Vaan maksutapahtuma heti seis, jos kassan käyttämä vaaka näyttää liian suurta painoa! Ja sen jälkeen vaa'an uudelleentaaraus. Ihan sama, paljonko jonoa kertyy puhisemaan.
"Eli kaupan puolella pitää videoida jokaisen pussillisen itsepunnitus. Ja sitten kuitista vertailla, pääsikö kassa samaan lopputulokseen? Ei käy! Vaan maksutapahtuma heti seis, jos kassan käyttämä vaaka näyttää liian suurta painoa! Ja sen jälkeen vaa'an uudelleentaaraus. Ihan sama, paljonko jonoa kertyy puhisemaan."
häh??
Luotatko sinä, ett lidlin kassalla oleva vaaka näyttää oikein? toisin sanoen, ettei siinä ole tyhjiltään muutama gramma pohjalla?
luotan. olen tarkistanut asian joskus punnitsemalla tuotteet myymälässä itse. olen myös tarkistanut satunnaisesti kotona. aina onnäyttänyt oikein. kassat jopa ovat osanneet merkata tomaatit oikeaan lajikkeeseen
En enää shoppaile paikoissa, joissa vartijat tulevat viereen kyttäämään. Joku kunnioitus täytyy olla. Sanon ääneen asiasta, vien tavarat paikoilleen ja kävelen ulos. Saan rahani kulumaan muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole varkaus.
On se varkaus ihan yhta lailla kuin jos jättää tuotteen skannaamatta. Jos myyjä veloittaa liikaa hän varastaa asiakkaan rahaa. Jatkossa ei ilmoiteta mitään kauppaan vaan tehdään myyjästä suoraan rikosilmoitus.
Asiakkaiden ei anneta korjata virhettä ja skannata uudelleen tuotetta joten ei myyjäkään saa korjata virhettä. Myyjä varasti asiakkaalta rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä Lidlin pääkonttorissa Saksassa ollaan pikkulasten kopittamisesta.
Täällä Maailman onnellisimman kansan maassa.
Ehka juuri kopittamisessa piilee se siihen, etta ollaan maailman onnellisin kansa.
Ihmisethan rakastavat koiriaan, ja koirille on erityisesti rakennettu "kautta aikojen" koppeja ja koppihan se linnunponttokin on. Ei ole mitaan tarvetta linnunponteille ihmisen osalta, mutta rakkaus luontoon ja iloon saa ihmiset rakentelemaan noita koppeja, siis kopittamaan, noita elaimia. Ja puhumattakaan kopeista, joihin rakkaat tyokalut asetetaan turvaan ja suojaan.
Ehdottomasti kopitus on hieno homma ja rakastava ele. Kiitotie onneen!
Tiedätkö mitä? Nyt minä toivon että sinä saat ihan itse kokea kopittamisen onnen ja paljon pidemmän aikaa kuin tunnin tai pari, saat syytteet ja leiman rikoksesta jota et ole tehnyt ja sinua riviitään ja räävitään pitkin somea ja sinusta keksitään ihan kauheita asioita ja kerrotaan varmana tietona kuinka jo pikkulapsena lähdit rikolliselle tielle.
on hyvä katkaista nuorisorikolliselta ura alkuunsa.näin se pitääkin mennä.oppiipahan tästä tarkemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Koko asia nyt on eskaloitunut ihan vääriin mittasuhteisiin, mutta ihmettelen kyllä äitiä, joka ei voinut ottaa 9v lapsen puhelua kokouksen aikana. Ihan perusjuttuja, että tärkeissä asioissa hypätään hetkeksi pois linjoilta.
Kello oli vähän vaille neljä iltapäivällä ja Säntti oli kokouksessa. Hänen puhelimensa alkoi soida. Ensin tuli puhelu tyttären numerosta, sitten toisesta, tuntemattomasta numerosta. Säntti ei kokouksen takia päässyt vastaamaan kumpaakaan.
Sitten tytär tuli kotiin itkuisen näköisenä. Hänen seurassaan oli poliisi.
Tällaista taas. Suomalainen insinöörikansa tulkitsee ohjeita pilkuntarkkaan eikä omaa järkeä osata käyttää. Ei mikään ihme, että tässä maassa voidaan pahoin ja kaikki kusee. Oon kyllä pahoillaan lapsen puolesta. Mutta Suomessahan vihataan lapsia ja kohdellaan niitä kuin vajaaälyisiä aikuisia. Vanhemmista lähtien on kylmää kyytiä ja täälläkin joku halusi, että oma lapsi vaikka paskantaa pelosta alleen, että oppisi. Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin parissa Lidlissä oon asioinut ja tuntui välillä ahdistavalta, kun vartijat seurasivat ja kyttäsivät ihan normi asiakkaita. Ei kyllä yhdessäkään k-kaupassa tai s-ryhmän kaupassa vartijat päivystä käytävillä samalla tavalla. Ehkä tämä on jotain saksalaista meininkiä, että vartijat vahtivat haukkana asiakkaita ja pitävät huolen, että ripeästi suorittavat ostoksensa eivätkä jää haahuilemaan.
muissakin kaupoissa vahditaan asiakkaita. niissä vain vartijat saattavat olla takatilassa valvontakameroiden kuvia katsomassa
juurihan oli uutisissa tietoa siitä, että myymälävarkauksien määrä on noussut hirveästi, joten en ihmettele yhtään, jos kaupoissa pitää vahtia asiakkaita enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on mahdollista, että pussi jäi maksamatta. Eikö kassan tehtävä ole periä se.
Kävi varmasti itsepalvelukassalla ja kotona oli opetettu, että varastaminen on ok.
Ja vanhempi oli myös opettanut, että ihan kaikkea ei tarvitse skannata. Ei lapsi käytä itsepalvelukassaa, jos vanhempi ei ole sen käyttöä hänelle opettanut ja mahdollistanut (kortin käyttö).
Luotatko sinä, ett lidlin kassalla oleva vaaka näyttää oikein? toisin sanoen, ettei siinä ole tyhjiltään muutama gramma pohjalla?