Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turhin erityistaitonne?

Vierailija
06.03.2026 |

Mulla se on nähdä viimeiseen asti toivoa siellä missä sitä ei ole :/

Muilla vastaavanlaisia osaamisia? 

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn heiluttamaan korviani (ei päänahkaa, vaan korvia). Minulla on lihaksia, joita useimmilla ihmisillä ei ole, perinnöllinen juttu. Ei tästä kyllä mitään hyötyä ole.

Hahhah, niin minäkin, sillä voi joskus naurattaa ihmisiä. Pystyn myös koskettamaan kielellä nenääni.

Mitä tarkoitatte tällä? Kysyn, koska en ole ikinä tajunnut, mitä korvien heiluttaminen tarkoittaa. Pienenä kirjoissa puhuttiin siitä ja ajattelin, että se on jotenkin korvalehtien heiluttamista, mutta eihän se nyt ole mahdollista. Itselleni koko korvien heiluttelu on aina ollut tosi helppoa ja luulin, että se on sitä kaikille, mutta ne heiluttajalihakset on kyllä päänahassa (korvien kohdalla tosin).

Oma erityistaitoni on tarkka foneettinen korva. Kuulen hyvin eri äänteiden vivahteet ja osaan myös tuottaa ne itse. Siitä on itse asiassa enemmän haittaa kuin hyötyä, koska kun puhun vieraita kieliä, ihmiset olettaa mun puhuvan niitä paljon paremmin kuin mitä itse asiassa osaankaan. Puhun (lähes) natiivin kuuloista ja tasoista englantia ja ranskaa (mua on erittäin usein luultu natiiviksi molemmilla kielillä), ja esim. kerran menin Virossa museoon ja pyysin lippuja viroksi, mutta nolostuin kun en sitten tajunnutkaan, mitä myyjä kysyi multa viroksi. Hän sanoi, että oli luullut mua virolaiseksi. Myös Italiassa näin on käynyt. 

Ei ole päänahassa lihaksia, vaan joillakin ihmisillä ON erilliset korvien liikuttamiseen tarkoitetut lihakset.

Toiset taas pystyvat liikuttamaan päänahkaansa.

Vierailija
82/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan juottaa kolvilla  koristeellisen tinasauman. t. mummo, 85v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan luetella kaikki koirarodut, ja tunnistaa ne kuvista. Siis ne reilu 300 FCI:n hyväksymää, sekä jokunen estra päälle jenkeistä ja fci:n ulkopuolelta.

Vierailija
84/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poikkeuksellisen hyvä ampumaan. Tämä tuli ilmi intissä, vaikken ollut koskaan ennen ampunut minkään sorttisella aseella, en edes ilmakiväärillä. Eipä siitä paljon hyötyä ole, jollen joudu sotaan tai metsästämään henkeni pitimiksi. 

Vierailija
85/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvä kopiomaan esim. allekirjoituksia ja piirtämään mallista. Osaan myös lausua kuulomallin mukaan eri kieliä vähän kuin kielinainem Sara. Minulla on myös absoluuttinen sävelkorva, liittyisikö tuohon taitoon jotenkin. Mitään kummempaa hyötyä näistä taidoista ei ole ollut. Tai en ole osannut niitä hyödyntää.

Vierailija
86/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan hengittää sisään ja puhua samaan aikaan. En tosin mitä tahansa sanaa pysty sanomaan, uu ja oo ovat helpoimmat äänteet.

Osaan viheltää hyvin kuuluvasti kun vedän suu auki ilmaa keuhkoihin. Yleensä vihellän "sisäänpäin" paremmin kuin ulos puhkuen :D

Vierailija
87/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tavara on tippumassa hyllyltä tai kaapista, saan sen refleksinomaisesti napattua kiinni. Eihön se toki turha taito ole, kun astiat eivät mene rikki tai lattialta ei tarvi noukkia mitään pois. Maalivahtihommia en ole koskaan kokeillut.

Sama, nopeat refleksit. Toisaalta olen pitkän linjan taistelulajiharrastaja, joten on tuota tietty harjoiteltukin.

Vierailija
88/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn tulemaan, jos minua kosketetaan pikkusormen päähän.

Öh... Saat siis orkun tuosta? Kätevää.

Vierailija
89/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän erityistaitoja lukiessa tuli mieleen, että minä saan kielen rullan lisäksi kolmelle mutkalle. Osaan myös arvioida ajan kulua melko tarkasti. Se mitä olin tulossa kertomaan on, että osaan tehdä ilmapalloeläimiä.

Vierailija
90/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn arvioimaan sekunneissa tapaamani ihmisen luonteen, elämänhistorian, arvot ja tarpeet/ toiveet. Tämän pohjalta voin halutessani olla hänelle se, jota hän tarvitsee.

Minäkin pystyn näkemään ihmisestä aika paljon. Ihmettelen, että kaikki eivät pysty.

Olet oman elämäsi mentalisti. Usein sellaisilta puuttuu itsekritiikki. Eli ovat usein väärässä, mutta eivät sitä myönnä. 

Olet vain kateellinen meille, joilla tällainen kyky on. Siitä on ollut paljon hyötyä. Itsellä ainakin tuo intuitio paljastunut oikeaksi miljoona kertaa. Joillakin vain on tällainen lahja.

Ai oikein miljoona kertaa 🤣. Paljon olet sitten ihmisiä tavannut. Miljoonia ihmisiä. 

Ei miljoonan ihmisen kanssa, miljoona kertaa.

Vierailija
91/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn arvioimaan sekunneissa tapaamani ihmisen luonteen, elämänhistorian, arvot ja tarpeet/ toiveet. Tämän pohjalta voin halutessani olla hänelle se, jota hän tarvitsee.

Minäkin pystyn näkemään ihmisestä aika paljon. Ihmettelen, että kaikki eivät pysty.

Olet oman elämäsi mentalisti. Usein sellaisilta puuttuu itsekritiikki. Eli ovat usein väärässä, mutta eivät sitä myönnä. 

Olet vain kateellinen meille, joilla tällainen kyky on. Siitä on ollut paljon hyötyä. Itsellä ainakin tuo intuitio paljastunut oikeaksi miljoona kertaa. Joillakin vain on tällainen lahja.

Kerrohan lisää. Miten havainnointisi etenee? 

Kyllä voin kertoa lisää. Ihmisen pukeutuminen, elekieli, puhetapa, murre ja ammatti kertovat hänestä kaiken. Tai oikeastaan edes tuota ammattia ei tarvitse tietää.

Vierailija
92/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äärimmäisen älykäs. Kaikki nuo mensa-arvoitukset ovat aina tuntuneet simppeleiltä. Lisäksi olen miljonääri.

Vierailija
93/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äärimmäisen älykäs. Kaikki nuo mensa-arvoitukset ovat aina tuntuneet simppeleiltä. Lisäksi olen miljonääri.

Tuskin olet, kun et ymmärtänyt edes ketjun aihetta.

Vierailija
94/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan lisää. Miten havainnointisi etenee? 

Kyllä voin kertoa lisää. Ihmisen pukeutuminen, elekieli, puhetapa, murre ja ammatti kertovat hänestä kaiken. Tai oikeastaan edes tuota ammattia ei tarvitse tietää.

Niin, ja lisäksi iho, hiukset, katse. 

Ihmisestä esimerkiksi näkee, onko hänestä pidetty hyvää huolta lapsena, onko kasvanut kovan kurin alla. Polittinen näkemys, seksuaalinen suuntautuminen, arvot ja kiinnostuksen kohteet näkyvät ihmisestä päälle.

Vierailija
95/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan laskea päässäni monimutkaisia laskuja, myös valokuvamuisti. Sh ammatissa näistä jotain hyötyä, arkielämässä ihan turhia.

Vierailija
96/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan tehdä kirsikan kantaan solmun kielelläni.

Minäkin osaan! 

Vierailija
97/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän erityistaitoja lukiessa tuli mieleen, että minä saan kielen rullan lisäksi kolmelle mutkalle. Osaan myös arvioida ajan kulua melko tarkasti. Se mitä olin tulossa kertomaan on, että osaan tehdä ilmapalloeläimiä.

Hihii, minäkin osaan tehdä ilmapalloeläimiä! Kai sillä pitäisi joskus yrittää ilahduttaa jotakuta. 

Vierailija
98/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan käsittämättömän hyvä kellumaan. Voisin kellua vaikka amerikkaan. Vielä taidosta ei ole tosin mitään hyötyä ollut. 

..Jos olisin ollut uppoavassa Titanicissa, olisi köyhä poikakaverini voinut käyttää minua pelastusveneenä.. 

Vierailija
99/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouslaskenta, koska nykyisin en ole työelämässä eli pelkästään ostan.

Vierailija
100/107 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen enneunia ja ns. etiäisiä. 

Mutta ne unet on aina ihan turhia ja koskevat täysin turhanpäiväisiä arkisia asioita. En saa tietooni esim. lottonumeroita, tai onnettomuuksia etukäteen mikä olisikin hyödyllistä, vaan näen enneunia siitä, mitä satunnaista ruokaa joku ostaa kaupasta tai voin nähdä jostain ihmisestä näyn "etiäisen" muutama minuutti ennen hänen kotiintuloaan. Täysin kertakaikkisen hyödytöntä, eikä näistä kannata kenellekään kertoa, kun pitävät ihan höpsönä.