Turhin erityistaitonne?
Mulla se on nähdä viimeiseen asti toivoa siellä missä sitä ei ole :/
Muilla vastaavanlaisia osaamisia?
Kommentit (107)
Minulla on röntgenkatse. Voin esim. katsoa vaatteiden läpi ja näen toiset ihmiset alastomana.
Minulle ana*lisek*i on helppoa. En yhtään tiedä miksi. Voin vaikka ihan kylmiltään ja yllättäenkin harrastaa. Ei ole nykyään kumppania, joka tuota haluaisi hyödyntää.
Osaan heittää minkä tahansa terävän esineen kärki edellä kiinni seinään 15 metrin päästä (tai lähempää). Täysin hyödytön taito mutta jumankauta sillä sai katu-uskottavuutta teininä.
Laadukkaan pontikan keitto (jopa poliisien kehumaa 90l alussa) Nyt yli 30 v absolutistina
Pystyn arvioimaan sekunneissa tapaamani ihmisen luonteen, elämänhistorian, arvot ja tarpeet/ toiveet. Tämän pohjalta voin halutessani olla hänelle se, jota hän tarvitsee.
Mulla on päässä vatupassi. Siis näen onko asiat suorassa. Joskus pitää hillitä itseään, että ei alkaisi vaikka kylässä suoristella aavistuksen vinossa olevia tauluja.
Kun rakennettiin ja joku työmies pyysi vatupassia, niin mies sanoi, että oota, vaimo tulee kertomaan onko tuo lankku suorassa.
Minulla on laaja ääniala, kaiken kaikkiaan 3 oktaavia, mutta puhtaasti pystyn laulamaan 2 oktaavia. Koska olen syntyperäinen nainen, minun "ei ole sallittua" laulaa syviä bassoääniä, joten ne ovat turhia. Niitä ei ole tullut treenattua niin, että ne soisivat puhtaasti. Myös korkeissa äänissä on muutama, joita pystyn kyllä tuottamaan, mutta ne ovat niin työläitä, että harvoin saan ne puhtaasti soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on päässä vatupassi. Siis näen onko asiat suorassa. Joskus pitää hillitä itseään, että ei alkaisi vaikka kylässä suoristella aavistuksen vinossa olevia tauluja.
Kun rakennettiin ja joku työmies pyysi vatupassia, niin mies sanoi, että oota, vaimo tulee kertomaan onko tuo lankku suorassa.
Lapsuudenkotini naapurissa asui mies, jolla oli "vatupassi päässä". Hänestä kiersi legenda, että se hänen vatupassinsa on vähän vinossa. Eli kun tämä isäntä sanoi, että jokin on suorassa, se oli aina saman verran vinossa, ja samaan suuntaan.
Haisen ihan paskalle. Vähän turhaa, mutta ihan joskus vähäsen on ollut kyllä myös hyötyä. Tulee hyvin tilaa bussissa ympärille, silloin joskus jos satun sellaisella menemään.
Vierailija kirjoitti:
Pystyn arvioimaan sekunneissa tapaamani ihmisen luonteen, elämänhistorian, arvot ja tarpeet/ toiveet. Tämän pohjalta voin halutessani olla hänelle se, jota hän tarvitsee.
Niin niin. Narskun suuret luulot. Oikeasti ihmisestä oppii koko ajan uutta, vielä 20 vuoden jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin niin. Narskun suuret luulot. Oikeasti ihmisestä oppii koko ajan uutta, vielä 20 vuoden jälkeenkin.
Tottakai oppii. Paljon näkee kuitenkin heti, kun on sellainen intuitio, herkkyys.
Narsisti en ole. Psykiatri testannut.
Ap:n taito ei ole turha, vaan tärkeä.
Toki olisi hyvä nähdä toivoa siellä, missä sitä on. Ja aina sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai oppii. Paljon näkee kuitenkin heti, kun on sellainen intuitio, herkkyys.
Narsisti en ole. Psykiatri testannut.
Näet vain sen, mitä haluat nähdä. Syvällisemmistä asioista et tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti en ole. Psykiatri testannut.Näet vain sen, mitä haluat nähdä. Syvällisemmistä asioista et tiedä mitään.
On paljastunut, että olen tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan nostaa oikeas kulmakarvaani ilman että ilmeeni muuttuu muuten tai että vasen kulmakarvani värähtääkään.
Entäs toisin päin ?
Ei valitettavasti onnistu yhtä hyvin. Vasenta nostaessa oikeakin nousee vähän tai tämän estämiseksi on vähän kurtistettava oikeaa kulmaa samaan aikaan. Satunnaisesti tosin hampaita harjatessa edelleen harjoittelen, jospa joku päivä sujuisi toisinkin päin.
Muistan suurimman osan Suomen postinumeroista.