Tilastojen mukaan jopa 90 % autisteista on työttömiä
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jassoo. Loput 10% on sitten varmaan töissä meillä, yrityksessä jonka nimeä en tässä nyt mainitse
Ilmankos firmalla menee niin huonosti että voit palstailla keskellä päivää.
Palstailethan sinäkin :D
Meikä autisti on kyllä töissä, tosin olen neuvotellut itselleni erityisluvan tehdä kokoajan etänä ja pärjään silleen ihan hyvin. Toimistolla käyminen kuormittaa mutta toki sitäkin olen aikoinaan tehnyt vuosia, silloin ei ollut muuta elämää joka olisi sitten siitä kuormittumisesta kärsinyt :D
Kykenen pinnistämään itsestäni ulos kohtuu normaalia keskustelua jos pakko ja tiedän miten kuuluu käyttäytyä missäkin tilanteessa joten ulospäin mua ehkä korkeintaan pidetään vähän kummallisena.
Että ei autistit aina ole aina ihan kyvyttömiä kaikkeen, meitä on laidasta laitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan saatanan hyvä asia 👍
No voidaan me toki elää veronmaksajienkin rahoilla jos se on parempi vaihtoehto.
Kyllä, laitos on teille paras paikka. Sillä mm kouluampujat ym ovat järjestään autisteja.
Linkki tuohon "tietoon".
https://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2014/05/21/study-fin…
Virtually all school shooters can be given some psychiatric diagnosis and thus be thought of as having mental illness(es). Adam Lanza, the shooter at Sandy Hook Elementary School, was given diagnoses of anxiety, depression, obsessivecompulsive disorder (OCD), autism spectrum disorder (ASD)
Vierailija kirjoitti:
Meikä autisti on kyllä töissä, tosin olen neuvotellut itselleni erityisluvan tehdä kokoajan etänä ja pärjään silleen ihan hyvin. Toimistolla käyminen kuormittaa mutta toki sitäkin olen aikoinaan tehnyt vuosia, silloin ei ollut muuta elämää joka olisi sitten siitä kuormittumisesta kärsinyt :D
Kykenen pinnistämään itsestäni ulos kohtuu normaalia keskustelua jos pakko ja tiedän miten kuuluu käyttäytyä missäkin tilanteessa joten ulospäin mua ehkä korkeintaan pidetään vähän kummallisena.
Että ei autistit aina ole aina ihan kyvyttömiä kaikkeen, meitä on laidasta laitaan.
Vammanen hiljaa!
Vierailija kirjoitti:
Että oikein kUoRmiTtAa. Nyyh😢.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentit naulaa hyvin monen Suomalaisen asenteen. Ilkeämielisiä juntteja. Kehitys pysähtynyt jossain ylä-aste iässä ja yritetään pönkittää omaa epävarmaa egoa arvostelemalla toisia. Kinastelkaa pikkulapset vaikka automerkeistä mielummin, siihen teidän vajavaiset taidot juuri ja juuri riittää.
Hyvää perjantaita 💋🏼
Vammainen hiljaa!
Ylisjonne, kerrohan oma äo:si, koulutuksesi ja työpaikkasi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut insinööritoimistossa töissä yli 20v ja voin sanoa että kaikki täällä ovat jonkinasteen autisteja.
Tuon kyllä uskoo kun on insinöörien kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan saatanan hyvä asia 👍
No voidaan me toki elää veronmaksajienkin rahoilla jos se on parempi vaihtoehto.
Kyllä, laitos on teille paras paikka. Sillä mm kouluampujat ym ovat järjestään autisteja.
Linkki tuohon "tietoon".
https://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2014/05/21/study-fin…
Suomalainen linkki koskien suomalaisia kouluampujia.
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan mutta teidän ulina insinööreistä ja muista on täysin merkityksetöntä, sillä aloituksessa oleva linkki kertoo tilastollisen totuuden.
Arvioitahan se kertoo.
Olen kyllä yrittänyt käyttää löytämäni lukuja (ne olivat pienempiä kuin tuo 90 %) perustellakseni Kelalle, miksi on täysin kohtuutonta, että autismin kirjon diagnoosia pidetään esteenä työkyvyttömyyseläkkeeseen, vaikka tilastot osoittaa selvästi autismin kirjon usein aiheuttavan työkyvyttömyyttä. Mutta ei, Kela ei suostu moista ottamaan huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ei autistit aina ole aina ihan kyvyttömiä kaikkeen, meitä on laidasta laitaan.Vammanen hiljaa!
Ainoa vammainen ketjussa olet sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sille voisi tehdä? Pitäisikö jonkun firman alkaa rekryämään nimenomaan autisteja? Olisivat tarkkoja ja tunnollisia työntekijöitä, jotka eivät tuhlaa työaikaa jutusteluun.
Nykyään ei juuri mikään työ ei ole sellainen että saa haista nurkassa pesemättömällä ja tuijottaa vaan näyttöön eikä koskaan puhu kenellekään.
Kuule kun tuo on streotypia eikä totuus. Miksi haluat loukata autisteja?
Ei ole stereotypia autismiliiton tietojen mukaan:
Kosketus, vaatteiden saumat, materiaalit, vetoketjut, pesumerkit, sukat, hiusten hoitaminen, suihku tuntuvat epämiellyttäviltä.
Kipuherkkyys.
https://autismiliitto.fi/autismi/toimintakyky/aistit/
Siis kuvitteletko sinä että se, että suihku voi tuntua epämiellyttävältä, tarkoittaa, että sitten ei käydä suihkussa? 😃
Voi naiivi pikkuinen.
Me autistit tehdään päivittäin niitä epämukavan ja kivuliaan tuntuisia asioita. Minäkin pesen ihan normaalisti joka päivä hampaat, vaikka hammastahna aiheuttaa mulle voimakasta kipua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autistit päivystää tämän palstan kaltaisissa paskapaikoissa pöytäkoneella.
Ei pidä paikkaansa! Kirjoitan läppärillä.
Ja minä puhelimella!
Se on ainakin iso ongelma, että työkyvyttömät autistit (asperger) ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sille voisi tehdä? Pitäisikö jonkun firman alkaa rekryämään nimenomaan autisteja? Olisivat tarkkoja ja tunnollisia työntekijöitä, jotka eivät tuhlaa työaikaa jutusteluun.
Nykyään ei juuri mikään työ ei ole sellainen että saa haista nurkassa pesemättömällä ja tuijottaa vaan näyttöön eikä koskaan puhu kenellekään.
Kuule kun tuo on streotypia eikä totuus. Miksi haluat loukata autisteja?
Ei ole stereotypia autismiliiton tietojen mukaan:
Kosketus, vaatteiden saumat, materiaalit, vetoketjut, pesumerkit, sukat, hiusten hoitaminen, suihku tuntuvat epämiellyttäviltä.
Kipuherkkyys.
https://autismiliitto.fi/autismi/toimintakyky/aistit/
Ai sinäkö jätät kaiken epämiellyttävän tuntuisen tekemättä?
Autistilla ei ole sitä mahdollisuutta.
Ei ole mitään diagnooseja, mutta saa nähdä miten käy työelämässä kun ei ole niin hyvin joustohaluja.
Esimerkiksi sellainen asia kun konsernissa on näköjään joku ihmejärjestely luottamusmiesten suhteen. Työnantajayrityksessäni A ei ole ollut pariin vuoteen vaalilla valittua luottamusmiestä, ja jonkun epämääräisen järjestelyn kautta on yrityksen B (saman konsernin tytäryhtiö) luottamusmies hoitanut parin muunkin yrityksen luottamusmieshommia. Paikallisissa neuvotteluissa on sitten kait ollut ihan erilaiset kuviot kuin ehkä olisi pitänyt olla. Mitään valtakirjaa tai sopimusta en ole allekirjoittanut enkä kuulu ammattiliittoon.
Meitä ei vaan oteta mihinkään laitoksiin.
Eikä päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle.