Mikä ihmisiä oikein nykyään vaivaa? Tehdään abortteja kun ei huvita saada lasta, erotaan kun ei
huvita enää katsella puolisoa, petetään kun kaivataan seikkailua, viedään vauvaikäinen hoitoon kun ei jakseta olla kotona jne. Vain muutamia esimerkkejä mainitakseni.
Miksi ihmiset eivät kestä normaalia arkea, sitoutumista ja elämää?
Kommentit (11)
itse olen naimisissa ja vaikka välillä on vaikeaa niin olen asenteella että tämä on elinikäinen liitto.Abortin tarvetta ei onneksi ole koskaan ollut vaan nämä meidän kaksi pienokaista ovat olleet erittäin tervetulleita. Kolmatta ei meinata "tehdä" mutta jos kolmas sattuisi niin aborttia en todellakaan tekisi.esikoista olen hoitanut kotona jo 5 vuotta ja pienenpää jo 2 vuotta ja meinaan olla vielä vuoden kotona vaikka rahat on tosi tiukalla. Senpä takia ihmettelen sitä yleistä lausetta että ei ole varaa olla kotona.uskon että monella olisi varaa mutta olevinaan ei sitten kuitenkaan ole varaa.No itse olen kotona ihan lasten takia vaikka todellakin on rahat tiukilla.
Tämä on tälläistä nykyään tämä elämä. yllätyin itsekkin kun tässä vähä aikaa sitten kuulin eräältä kaverilta että hänkin oli eronnut ja syynä oli vaan se että eivät vaan oikeen jaksaneet olla yhdessä enään. Ja heilläkin oli pari lasta.Se on niin normaalia se eroaminenkin nykyään ja se jotenkin madaltaa kynnystä erota. Haaveillaan ehkä uudesta puolisosta joka ei olisi niin tylsä.Kuitenkin uusikin voi muuttua tylsäsi jossain vaiheessa. uusioperheet senkun lisääntyy ja kukaan ei kohta tiedä kuka on kenenkin lapsi.Koulussa suurinosa lapsista voi olla joutunut kokemaan vanhempiensa eron. Itsekkin olin 6 vuotta kun vanhemmat erosi ja se pilasi kokonaan suhteen ihanaan isääni.näin häntä pienenä tosi harvoin ja nyt aikuisena tapaillaan kyllä kun keretään mutta ei se lapsuutta takaisin anna.
Äidit eivät enään jaksa kotona oikeen olla koska onhan se raskasta ja lapset uhmaa ja tappelee. Sitten tuo rahapuoli on kanssa että ihmiset on tottuneet että rahaa on niin paljon että eihän vähillä pärjää mitenkään. muutenkin nykyään on asenne että ei se hoitoon vieminen ennen kun lapsi on 3 vuotta niin ole niin hirveetä vaikka monet hoitotäditkin on minulle sanoneet että ei ole päiväkoti oikeen pienen lapsen sopiva paikka.
Abortit nyt lisääntyy koska siihen saa helposti luvan ja nainenhan voi määrätä omasta vartalostaan että mitä haluaa. Vauva on kuin loinen jonka saa heti pois kun tahtoo ja seksiä voi harrastaa hyvin ilman ehkäisyäkin olevinaan.Siis se ei ole selvä että mikään ehkäisy ei ole varma ja että jokaisesta seksi kerrasta voi tulla raskaaksi milloin vaan. Tätä pitäisi enempi painottaa.
ja sitä löytyy lukemattomissa muodoissa. Koska ihmiset ovat kestäneet ns normaalia arkea ja mitä se on?
Serkkuni on viety hoitoon 3kkn ikäisenä hoitoon vuonna 1968(on muuten fiksu 4n lapsen isä), pettämistä on ollut aina, mikä nyt niin kummasti on muuttunut? Miksi pitäisi elää parisuhteessa,jossa ei voi hyvin? Siksikö, että mummikin eli kiltisti nyrkin ja hellan välissä?
ja rahaa enempi rakastavia, vailla hyvyyttä, nautintoja enempi rakastavia kuin jumalaa
jne
eli kaikki tuo kuuluu tähän aikaan jossa elämme
ihmisiltä puuttuu rakkaus ja toisen ihmisen kunnioittaminen
ajattelevat vain omaa itseään ja nautintojaan muilla ei ole väliä
toisilla on hyvä syy eroon mutta monella se on juuri tylsistymistä yms. tyhmiä syitä.Meidän äiti lähti ja jätti miehensä ja toisen lapsensa vaan yksi aamu eikä ollut edes neuvotellut isän kanssa asiasta.Eikä syynä ollut väkivaltaa eikä pettämistäkään.
epäitsekkäitä, jaloja, toisia ajattelevia? Höpö,höpö, kyllä ihmisen perusluontoon on kuulunut oman navan tuijotus ja edun tavoittelu ammoisista ajoista. Nyt näistä asioista vain tehdään enemmän julkisia.
vanhempiensa eli lähinnä äidin hoitamina kotona. Esim. Hollannissa ja jopa Tanskassa lapset viedään 3-8 kuukauden ikäisenä hoitoon. Äidit menevät töihin, mutta työmarkkinat ovat muuten joustavampia, mm. erilaisia osa-aikaisia ratkaisuja löytyy työelämästä. Silti lapset ovat ihan normaaleja, mm. allergioita on vähemmän jne. Tarhan lapsikatras voi korvata sen vanhan maailman perheen ison lapsikatraan mm. allergioiden suojaamisessa.
henkiin niiden jälkeen. Petettykin on iät ja ajat, ja vauvaikäisiä on ammoisista ajoista hoitanut joku muu kuin niiden oma äiti.
samaa.
Entinen mieheni oli juuri tällainen että vastuuta ei osannut ottaa mistään eikä tehnyt mitään mikä ei huvittanut ja paskan väliä muista, varsinkin lapsista, minä minä minä ja aina vaan minä....
Syy löytyy hänellä lapsuudesta, vanhemmat ei osannet kantaa vastuutaan ja lapsi vastasi itse itsestään. Ei saanut olla lapsi= ei pysty kehittymään vastuulliseksi aikuiseksi.
mitä hyvänsä.