IL:Poliisi pettyi sähköautoihin Polttomoottoriautot osoittautuivat paremmiksi
Tälläistä se on kun leikitään vihreetä:
Itävallan poliisi on testannut laajasti sähköautojen sopivuutta poliisien partioautoiksi.
Poliisien ammattiyhdistys antoi Bild-lehden mukaan autoille suorastaan murskakritiikin.
Autojen toimintamatka ei riittänyt partiokäytössä. Työvuoroissa poliisit ajavat niin pitkään, että akku ei riitä, ja aikaa lataustaukoihin ei välttämättä ole vaan akun loppuessa auto pitäisi voida vaihtaa lennossa ladattuun autoon.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/c2b59c18-6e7c-4129-a4b7-ac6cb564e…
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin radalla ajettaessa sähköautossa pitää olla lähemmäs tuhat hevosvoimaa että on yhtä nopea kuin 400hp-500hp polttikset, tämäkin selittää että poliisille ei sähköauto sovi.
Tämä.
Koska diesel volkkarissa, transporttereissa sun muissa niissähän tunnetusti on se 500 heppaa ja tärkeintä poliisityössä on ratamainen takaa-ajo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen oloihin sähköauto työkäyttöön sopii vieläkin huonommin.
Sähköauto sopinee,
-varakkaalle
-joka ei oikeastaan tarvitse autoa
-ei ole kiirelähtöjä
-tykkää katkoajosta
-tykkää jatkuvasti hifistellän näyttöpanelin kanssa
Mulla on sähköauto, maksoi 24 tuhatta käytettynä.
Olen pienipalkkainen, nuuka sairaanhoitaja.
Ajan autolla töihin ja takaisin, 110km päivässä plus omat ajot, kauppaan, harrastukset ym. Kesällä rangea 400km, 28 asteen pakkasilla 200km. Eli riittää mulle oikein hyvin. Lataan kotona omalla latausasemalla.
Työaikani on säännöllinen, 7.30-15.30
Miksi pitää ajaa katkoajoa, mitä se on?
Miksi näyttö paneelin kanssa tulee hifistellä, samat radion, navin, lämmityslaitteen nappulat siinä ruudussa on mitä olisi fyysisetkin napit.
Aikaisempi autoni oli 2.0diesel Octavia, kyllä sähkis pesee sen mennen tullen, ajaminen puolet halvempaa tällä, ilppi lämmittää hytinkin talvella huomattavasti nopeammin.
Oletko idiootti? aloitus koskee sähköauton sopivuutta poliisin käyttöön, ei tavan tallaajien ajeluun.
Hyvää huomenta sinullekin, mussukka.
Eli keskusteluketjussa ei saa kommentoida muiden vastauksiin, vaan ainoa mihin saa kommentoida, on aloitus postaus? Ok, aina oppii uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin radalla ajettaessa sähköautossa pitää olla lähemmäs tuhat hevosvoimaa että on yhtä nopea kuin 400hp-500hp polttikset, tämäkin selittää että poliisille ei sähköauto sovi.
Tämä.
Koska diesel volkkarissa, transporttereissa sun muissa niissähän tunnetusti on se 500 heppaa ja tärkeintä poliisityössä on ratamainen takaa-ajo.
Tässä haettiin sitä että kevyempi polttis on paljon mutkia sisältävällä ajopätkällä suhteessa paljon nopeampi kuin sähköauto, nuo tehot oli vaan esimerkkejä, esim 400hp Audi rs3 oli nopeampi Nurburgrillä kuin 1020hp Tesla model s plad johtuen suurelta osin painoerosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto sopinee,
-varakkaalle
-ei ole kiirelähtöjä
-tykkää katkoajosta
Ajan autolla töihin ja takaisin, 110km päivässä plus omat ajot, kauppaan, harrastukset ym. Kesällä rangea 400km, 28 asteen pakkasilla 200km. Eli riittää mulle oikein hyvin. Lataan kotona omalla latausasemalla.
Miksi näyttö paneelin kanssa tulee hifistellä, samat radion, navin, lämmityslaitteen nappulat siinä ruudussa on mitä olisi fyysisetkin napit.
Aikaisempi autoni oli 2.0diesel Octavia, kyllä sähkis pesee sen mennen tullen, ajaminen puolet halvempaa tällä, ilppi lämmittää hytinkin talvella huomattavasti nopeammin.
Oletko idiootti? aloitus koskee sähköauton sopivuutta poliisin käyttöön, ei tavan tallaajien ajeluun.
Eli keskusteluketjussa ei saa kommentoida muiden vastauksiin, vaan ainoa mihin saa kommentoida, on aloitus postaus? Ok, aina oppii uutta.
Pysytään aiheessa eikä ruveta kommentoimaan ohi aiheen, ja onneksi olkoon todistit juuri olevasi idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto sopinee,
-varakkaalle
-ei ole kiirelähtöjä
-tykkää katkoajosta
Pysytään aiheessa eikä ruveta kommentoimaan ohi aiheen, ja onneksi olkoon todistit juuri olevasi idiootti.
Ei kai sitä muuten sähköautoilijaksi päädykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajan työssäni sähköautolla vuodessa 50tkm. Hemmetin hyvin pärjää ja kustannukset on kolmasosa mitä entisellä isolla dieselillä.
Sähköautojen omistajat ovat rasittavaa sakkia. Joka paikassa mainostamassa sen sähköautoilun ihanuutta.
Niin väitetään myös kasvissyöjistä :) ja silti täällä ei juurikaan törmää sähköautoilijoiden tai kasvissyöjien aloittamiin ketjuihin - sen sijaan päivittäin tuntuu jotakuta kumpikin hiertävän.
Sähköautoissa tuntuu harmittavan erityisesti se että kovalla pakkasella niillä ei voi ajaa Hangosta Utsjoelle yhdeltä istumalta. Ja myös se että ne ovat olevinaan jotain.
MInä en, selvyyden vuoksi, ole kasvissyöjä enkä sähköautoilija, mutta sinnepäin - olen yrittänyt lisätä kasviksien määrää lautasella ja ajan hybridillä. Hybridin jälkeen on selvää että seuraava auto on täyssähkäri. Se kun sattuu toimimaan meidän ajoihimme ihan loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto sopinee,
-varakkaalle
-ei ole kiirelähtöjä
-tykkää katkoajosta
Ajan sähköautolla
Asun Lapissa
Olen keskituloinen
Tarvitsen autoa
On myös kiirelähtöjä
En tykkää katkoajosta eikä sellaiselle ole tarvettakaan
En näplää näyttöpaneelia lainkaan. Asetukset on laitettu kerran, auto hoitaa loput.
Paras auto mitä minulla on ollut koskaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajan työssäni sähköautolla vuodessa 50tkm. Hemmetin hyvin pärjää ja kustannukset on kolmasosa mitä entisellä isolla dieselillä.
Kokonaiskustannuksetko,en usko.
Nää uutisoinnit on kyllä parasta.
Varmaan vähän kyse siitä että kalusto ihan täysin väärää. Hyundai Kona huiput 160. Id3/4. Huiput 180.. hyvä näillä on yrittää saada ketään kiinni..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mul aika sama. Ennen oli Audi 3.0 bit. Nyt Tesla. Vaihtui päittäin.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautot ei ole vielä tätä päivää suurelle yleisölle vaan sopii melko harvalle. 10 vuoden päästä tilanne voi olla toinen.
Mikähän tämä suuri yleisö on, jolla sähköauto ei sovi. Vaikka kuinka tätä palstaa lukee, suurin osa ihmisistä ei aja päivittäin satoja kilometreja putkeen. Sellaiseen käyttöön kieltämättä polttomoottori käy paremmin, mutta päivittäisajot menisivät useimmilla aivan sujuvasti sähköllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen omistajat ovat rasittavaa sakkia. Joka paikassa mainostamassa sen sähköautoilun ihanuutta.
Polttisväki on rasittavaa, joka paikassa vinkumassa siitä, miten sähköauto ei sovi kenellekään.
Useimmilla sähköauton omistajilla on muuten kokemusta polttiksista. Minkäs verran sinä olet oikeasti ajanut sähköautoa?
Itsellä mennyt sähkö autoihin täysin mielenkiinto, enempi liikkuvia tietokoneita joiden korjaukset maksavat ziljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se uskon asia olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siitä että latausinfra ei ole tilanteen tasalla, ei hätää, se kehittyy kyllä. Tulee pian nopeampia latausasemia ja poliisit oppii toimimaan sähkärin kanssa. Ihan samalla tavalla se kiisseli pitää välillä tankata.
Ei noita ongelmia voi oikein korjata. Esim. sähköauton paino 1,5 kertaa normaalin. Se tuo ongelmia jarrutuksissa, alustan ja renkaiden kulutuksessa yms.
Ahaa. Olen joo tietoinen että sähköautot painavat enemmän, toistaiseksi en ole huomannut ongelmia esimerkiksi ongelmia jarrutuksissa. Se on erilainen autotyyppi ja siksi siinä on erilaiset hyödyt ja haitat - ylläri. Kun teknologia ja infra kehittyy, helpottuu se latauskin josta tuossa lainaamassasi postauksessa puhuttiin.
Tulee hälytys niin kuittaat että puolen tunnin päästä lataus on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautot ei ole vielä tätä päivää suurelle yleisölle vaan sopii melko harvalle. 10 vuoden päästä tilanne voi olla toinen.
Mikähän tämä suuri yleisö on, jolla sähköauto ei sovi. Vaikka kuinka tätä palstaa lukee, suurin osa ihmisistä ei aja päivittäin satoja kilometreja putkeen. Sellaiseen käyttöön kieltämättä polttomoottori käy paremmin, mutta päivittäisajot menisivät useimmilla aivan sujuvasti sähköllä.
Veikkaan että suuri massa siirtyy sähköön kunhan saadaan kylliksi kohtuuhintaista autokantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto sopinee,
-varakkaalle
-ei ole kiirelähtöjä
-tykkää katkoajosta
Gimme five. Suunnilleen saman hintainen sähköauto, samat ranget, vähän lyhyempi päivttäisajo. Ja hyvin pärjää. Mutta mitäs omasta tiedosta, kun toisilla on luuloja.
Kun mukaan ottaa auton arvon alenemisen, niin sähköautoilu ei ole enää halpaa.
No jos se on ihana, niin miksei sitä saisi sanoa ääneen kun ihmiset jotka ei ole sellaisessa edes istuneet, haukkuvat sitä paskaksi?