IL:Poliisi pettyi sähköautoihin Polttomoottoriautot osoittautuivat paremmiksi
Tälläistä se on kun leikitään vihreetä:
Itävallan poliisi on testannut laajasti sähköautojen sopivuutta poliisien partioautoiksi.
Poliisien ammattiyhdistys antoi Bild-lehden mukaan autoille suorastaan murskakritiikin.
Autojen toimintamatka ei riittänyt partiokäytössä. Työvuoroissa poliisit ajavat niin pitkään, että akku ei riitä, ja aikaa lataustaukoihin ei välttämättä ole vaan akun loppuessa auto pitäisi voida vaihtaa lennossa ladattuun autoon.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/c2b59c18-6e7c-4129-a4b7-ac6cb564e…
Kommentit (31)
Poliisi köröttelee taas dieselpakulla
Vierailija kirjoitti:
Suomen oloihin sähköauto työkäyttöön sopii vieläkin huonommin.
Mä ajan työssäni sähköautolla vuodessa 50tkm. Hemmetin hyvin pärjää ja kustannukset on kolmasosa mitä entisellä isolla dieselillä.
Jos puhutaan henkilöautoista niin kyllä ne kaksilitraiset turbo skodat/wv ovat edelleen niitä parhaimpia suomenolosuhteisiin ja käyttötarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto sopinee,
-varakkaalle
-joka ei oikeastaan tarvitse autoa
-ei ole kiirelähtöjä
-tykkää katkoajosta
-tykkää jatkuvasti hifistellän näyttöpanelin kanssa
Itävaltalainen logiikka:
Ota poliisikäyttöön id3 ja ylläty pienistä tiloista, pienestä huippunopeudesta, tabletti näytön olemassaolosta ja surkeasta rangesta.
Olisivat soittaneet mulle niin olisin voinut kertoa tuon ilman vuosien koeajoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos puhutaan henkilöautoista niin kyllä ne kaksilitraiset turbo skodat/wv ovat edelleen niitä parhaimpia suomenolosuhteisiin ja käyttötarkoitukseen.
Sokoda on hyvä. Itse tykkää ajella pitkät matkat dieselillä. Kesäautona halpa vanha bensa tojota, jota voi huoltaa ja korjata itsekin.
Poliisin ei tarvitse itse maksaa polttoainetta, joten säästöt eivät ole kriteeri tässä. Ymmärrän että jos koko päivän on tien päällä niin sähköauto ei ole paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajan työssäni sähköautolla vuodessa 50tkm. Hemmetin hyvin pärjää ja kustannukset on kolmasosa mitä entisellä isolla dieselillä.
Sähköautojen omistajat ovat rasittavaa sakkia. Joka paikassa mainostamassa sen sähköautoilun ihanuutta.
Kertoo siitä että latausinfra ei ole tilanteen tasalla, ei hätää, se kehittyy kyllä. Tulee pian nopeampia latausasemia ja poliisit oppii toimimaan sähkärin kanssa. Ihan samalla tavalla se kiisseli pitää välillä tankata.
Vierailija kirjoitti:
Ja näitä paskoja patteriautoja vieläpä pakotetaan Suomeen. v.2035, oletko valmis? Marin hall/EU-päätöksellä. Ei hyvää päivää...
Kyllä sähköauto sopii eläkeläiselle jolla on ylinkyllin turhaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siitä että latausinfra ei ole tilanteen tasalla, ei hätää, se kehittyy kyllä. Tulee pian nopeampia latausasemia ja poliisit oppii toimimaan sähkärin kanssa. Ihan samalla tavalla se kiisseli pitää välillä tankata.
Ei noita ongelmia voi oikein korjata. Esim. sähköauton paino 1,5 kertaa normaalin. Se tuo ongelmia jarrutuksissa, alustan ja renkaiden kulutuksessa yms.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sähköauto sopii eläkeläiselle jolla on ylinkyllin turhaa aikaa.
Ja joka ei aja. Mutta voi leveillä naapurille, että mulla on tälläinen vaikka en sitä tarvitse eikä se toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto sopinee,
-varakkaalle
-ei ole kiirelähtöjä
-tykkää katkoajosta
Mulla on sähköauto, maksoi 24 tuhatta käytettynä.
Olen pienipalkkainen, nuuka sairaanhoitaja.
Ajan autolla töihin ja takaisin, 110km päivässä plus omat ajot, kauppaan, harrastukset ym. Kesällä rangea 400km, 28 asteen pakkasilla 200km. Eli riittää mulle oikein hyvin. Lataan kotona omalla latausasemalla.
Työaikani on säännöllinen, 7.30-15.30
Miksi pitää ajaa katkoajoa, mitä se on?
Miksi näyttö paneelin kanssa tulee hifistellä, samat radion, navin, lämmityslaitteen nappulat siinä ruudussa on mitä olisi fyysisetkin napit.
Aikaisempi autoni oli 2.0diesel Octavia, kyllä sähkis pesee sen mennen tullen, ajaminen puolet halvempaa tällä, ilppi lämmittää hytinkin talvella huomattavasti nopeammin.
Sähköautot ei ole vielä tätä päivää suurelle yleisölle vaan sopii melko harvalle. 10 vuoden päästä tilanne voi olla toinen.
Seuraavaksi testataa ambulanssilla ja paloautolla. Hälytyssoitto kun tulee, laitokselta vastataan: " ei ole autoa lähettää, kaikki on latauksessa"
Itseä rasittaa sähköautojen pakottaminen, mutta samalla myös mollaaminen. Jos annettaisiin ihmisten vaan itse valita itselleen sopiva käyttövoima?
Mutta ei, EU/hallitukset pakottaa sähköön ja sitten jotkut änkyrät valittaa, että sähkö ei muka kelleköön sovi. Joillekin sopii (paljon ajoa, mutta maltilliset päivämatkat + kotilatausmahdollisuus), monille ei (ei kotilatausta, vähän ajoa tai usein pitkiä maantiepätkiä).
Ainakin radalla ajettaessa sähköautossa pitää olla lähemmäs tuhat hevosvoimaa että on yhtä nopea kuin 400hp-500hp polttikset, tämäkin selittää että poliisille ei sähköauto sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto sopinee,
-varakkaalle
-ei ole kiirelähtöjä
-tykkää katkoajosta
Mulla on sähköauto, maksoi 24 tuhatta käytettynä.
Olen pienipalkkainen, nuuka sairaanhoitaja.
Ajan autolla töihin ja takaisin, 110km päivässä plus omat ajot, kauppaan, harrastukset ym. Kesällä rangea 400km, 28 asteen pakkasilla 200km. Eli riittää mulle oikein hyvin. Lataan kotona omalla latausasemalla.
Työaikani on säännöllinen, 7.30-15.30
Miksi pitää ajaa katkoajoa, mitä se on?
Miksi näyttö paneelin kanssa tulee hifistellä, samat radion, navin, lämmityslaitteen nappulat siinä ruudussa on mitä olisi fyysisetkin napit.
Aikaisempi autoni oli 2.0diesel Octavia, kyllä sähkis pesee sen mennen tullen, ajaminen puolet halvempaa tällä, ilppi lämmittää hytinkin talvella huomattavasti nopeammin.
Oletko idiootti? aloitus koskee sähköauton sopivuutta poliisin käyttöön, ei tavan tallaajien ajeluun.