Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: Tasataanhan teillä vauvan aiheuttamat tulonmenetykset?

Vierailija
05.03.2026 |

Vaimoni ansaitsee 5t€/kk brutto ja minä miehenä 7t€/brutto. Annan aina työsuhdeautonu vaimon käyttöön kun en sitä töiden takia tarvitse. Vanhempainvapaata vaimoni pitää hieman pidempään ja lisäksi lapsen saaminen heikentää tutkitusti naisen uranousua ja palkkakehitystä miestä enemmän. Tämä kaikki näkyy naisen menetetyssä eläkekertymässä myös.

Tästäsyystä maksan vaimolleni 3v ajan lapsen syntymästä 500€/netto tilille "lapsikompensaatiorahaa". Vaimoni sanoi, että tämä tukeni on symbolisesti ja tosiasiassakin edesauttanut häntä arvostamaan minua miehenä ja tukena, ja mahdollistanut meille 2 lasta.

Miehet, ottakaa mallia ja naiset, muistakaa edellyttää tätä mieheltänne jos lapsia harkitsette!

t.Onnellinen isä ja aviomies

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa AP! Nainen tosiaan kärsii lapsen myötä taloudellisesti ja ihmettelen itse löytyykö 2026 vielä naisia jotka supstuvat lapsentekoon ilman, että mies kompensoi nuo kuvaamasi vain naiseen osuvat tulonmenetykset. Naiset myös tekevät tutkitusti enemmän metatyötä lapsen kanssa.

Meillä on kaksi jo aikuista lasta. En ole koskaan ollut mitään mieheltäni vailla. Mieheni on perinteinen mies, joka on mahdollistanut 3v/ lapsi, olemaan kotona tuon ajan. Hän on siis elättänyt koko perheen. Ei minulla ole käynyt mielessäkään, että lasten takia tulotasoni kärsinyt ja mieheni tulisi siitä maksaa. Lähihoitaja olen ja käteen jää nykyään 3000€-3200€/kk. Saan eläkekertymän lisäksi säästöön rahaa. Ja jos ei eläkkeitä makseta, on säästöt. Näin myös miehelläni. 6kymppiä kohen mennään ja lujaa. 

T. Toisiaan rakastava ja kunnioittava aviopari. Onnellisiakin ollaan

Vierailija
22/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500€ on kyllä aika pieni kompensaatio. Minä olin kotona useamman vuoden ja mieheni laittoi minun eläkesäästösalkkuuni 25000€/v. Kun kompensoidaan, yleensä pyritään oikeasti kompensoimaan menetystä eikä makseta viikkorahaa. Toki tuokin oli vain murto-osa siitä mitä palkkani olisi ollut, mutta ei tietenkään koko summaa ollut tarkoituskaan maksaa, kun päätös kotiin jäännistä oli yhteinen. 

Miten kukaan vanhempi voi kokea lapsen noin taloudellisesti, että raha on tärkeämpää?!! Lapsia on ja lapsenlapsikin. Yhteinen talous ollut aina. En löydä sanoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa AP! Nainen tosiaan kärsii lapsen myötä taloudellisesti ja ihmettelen itse löytyykö 2026 vielä naisia jotka supstuvat lapsentekoon ilman, että mies kompensoi nuo kuvaamasi vain naiseen osuvat tulonmenetykset. Naiset myös tekevät tutkitusti enemmän metatyötä lapsen kanssa.

Tasataanko myös armeijan aiheittamat tulonmenetykset? Miehet saa siltä ajalta vain pienen päivärahan ja eläke ei kerry. Perhevapailta taas saa isomman päivärahan ja eläke kertyy. Milloin naiset tulevat vastaan tässä? 

Vierailija
24/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

500€ on kyllä aika pieni kompensaatio. Minä olin kotona useamman vuoden ja mieheni laittoi minun eläkesäästösalkkuuni 25000€/v. Kun kompensoidaan, yleensä pyritään oikeasti kompensoimaan menetystä eikä makseta viikkorahaa. Toki tuokin oli vain murto-osa siitä mitä palkkani olisi ollut, mutta ei tietenkään koko summaa ollut tarkoituskaan maksaa, kun päätös kotiin jäännistä oli yhteinen. 

Hienoa. Miehelläsi on myös ilmeisesti ollut millä maksaa. Meillä kaikilla ei ole löysää rahaa 25 tuhatta per vuosi. Silloin pitää sopeuttaa omien tulojen ja menojen mukaan. Tyhjästä on paha nyhjästä. 

Nuorempana varsinkin miehen tulot on pienemmät kiitos armeijan. Tämä unohtuu näiltä naisilta. Feministien aivopesu toimii kun luulevat että kaikki miehet tienaa yli 2500e ja unohtavat pienipalkkaisemmat miehet.

Vierailija
25/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kärsii armeijan takia mutta kompensoiko naiset tämän vastaavasti miehille?

Vierailija
26/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni raha ei kuulu mitenkään ihmisen arvottamiseen.

Lapsen syntymä on luonnollinen jatkumo naisen ja miehen liitossa Se on aina ollut ja tulee aina olemaan nainen joka on raskaana ja synnyttää.

Yritys nimeltä perhe=siihen kuuluu yhteinen kassa ja siihen tuo roposia kumpi tahansa, tässä firmassa ei tarvitse itsekkäästi miettiä 50-50 vaan kaikki on tasan.

Vierailija
27/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa laskea näihin vertailuihin myös eläketuloihin vanhempainvapaista syntyvä lovi.

Vierailija
28/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa laskea näihin vertailuihin myös eläketuloihin vanhempainvapaista syntyvä lovi.

Uskot siis, että nykyinen eläkejärjestelmä on vielä toiminnassa siinä vaiheessa, kun nykyisten pienten lasten äitien pitäisi jäädä eläkkeelle?

Vierailija
29/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
30/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tasata

Vierailija
31/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te miehet olette kyllä sairaita, kun vertaatte armeijaa lapseen. Mutta eihän äitisi voinut ennalta valita kannattaako sinua synnyttää. Jälkikäteen ei voi perua.

Vierailija
32/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina ollut yhteiset rahat, olemme perheenä tiimi/ yksikkö. Mies tykkää luoda uraa, minä tykkään hoitaa lapsia. Mies halusi lapsia, mutta ei jaksa yhtään esim yöheräilyjä. Hyödymme molemmat toisistamme. Minä saan viettää aikaa lasten kanssa ilman rahahuolia, mies saa luoda uraa ilman, että tarvitsee jäädä kotiin sairaiden lasten kanssa/ heräillä öisin hoitamaan. Tämä onnistuu, koska olemme molemmat järkeviä rahankäyttäjiä. Ei avioehtoa, henkivakuutukset, yms kunnossa. En pelkää eläkekertymäni puolesta, siinä vaiheessa, kun minun ikäluokkani jää eläkkeelle, nykyinen systeemi on jo kaatunut omaan mahdottomuuteensa. Tekoäly on vienyt lähes kaikki työt ja mahdollisesti jokin perustulosysteemi on käytössä. Mahdollisesti myös lasten odotetaan pitävän huolta vanhemmistaan, joten kannattaa panostaa hyviin suhteisiin lastensa kanssa. 

Ei avioehtoa? Olisi paree olla, ettet jää puille paljaille.

Vierailija
33/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsii vai? Suurin osa käy intin siinä lohtaa, kun he eivät ole töissä tai opiskelemassa ja heille maksetaan intin aikana kämppä ja siihen päälle päiväraha. Mistä se tulonmenetys tulee? 

Vierailija
34/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Miehelläsi on myös ilmeisesti ollut millä maksaa. Meillä kaikilla ei ole löysää rahaa 25 tuhatta per vuosi. Silloin pitää sopeuttaa omien tulojen ja menojen mukaan. Tyhjästä on paha nyhjästä. 

Tottakai! Kommentoinkin oman esimerkkini kautta sitä että apn tilanteessa 500€ on mielestäni aika vähän, kun hän antoi itsestään kuvan suurenakin alfauroksena. 

Vierailija
35/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeran naisen aloittama provo. Poistoon. 

Vierailija
36/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIkä se taloudellinen menetys oikein on? Työnantaja maksaa minulle 6 kk ajan palkkaa, yhden kuukauden (ennen synnytystä) sain Kelan tukea. Kun palaan töihin vauvan ollessa 6 kk ikäinen, jää mies kotiin vauvaa hoitamaan, mutta ei hänelle työnantaja maksa euroakaan, hän joutuu olemaan vanhempainrahalla oman 6 kuukauttaan. Minun pitäisi maksaa miehelle kompensaatiota, koska hän hoitaa lasta?

Ap ei taida muistaa, että vanhempainvapaan voi ihan oikeasti jakaa puoliksi ja silloin nainen voi varsin hyvin palata työelämään 6-7 kk kotonaolon  jälkeen.

Vierailija
37/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina ollut yhteiset rahat, olemme perheenä tiimi/ yksikkö. Mies tykkää luoda uraa, minä tykkään hoitaa lapsia. Mies halusi lapsia, mutta ei jaksa yhtään esim yöheräilyjä. Hyödymme molemmat toisistamme. Minä saan viettää aikaa lasten kanssa ilman rahahuolia, mies saa luoda uraa ilman, että tarvitsee jäädä kotiin sairaiden lasten kanssa/ heräillä öisin hoitamaan. Tämä onnistuu, koska olemme molemmat järkeviä rahankäyttäjiä. Ei avioehtoa, henkivakuutukset, yms kunnossa. En pelkää eläkekertymäni puolesta, siinä vaiheessa, kun minun ikäluokkani jää eläkkeelle, nykyinen systeemi on jo kaatunut omaan mahdottomuuteensa. Tekoäly on vienyt lähes kaikki työt ja mahdollisesti jokin perustulosysteemi on käytössä. Mahdollisesti myös lasten odotetaan pitävän huolta vanhemmistaan, joten kannattaa panostaa hyviin suhteisiin lastensa kanssa. 

Ei avioehtoa? Olisi paree olla, ettet jää puille paljaille.

?? Taidat miettiä asiat väärinpäin. 

Vierailija
38/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaanhan teillä, että miehiä koskeva asevelvollisuus lakkautetaan? 

Vierailija
39/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vmp

Vierailija
40/54 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIkä se taloudellinen menetys oikein on? Työnantaja maksaa minulle 6 kk ajan palkkaa, yhden kuukauden (ennen synnytystä) sain Kelan tukea. Kun palaan töihin vauvan ollessa 6 kk ikäinen, jää mies kotiin vauvaa hoitamaan, mutta ei hänelle työnantaja maksa euroakaan, hän joutuu olemaan vanhempainrahalla oman 6 kuukauttaan. Minun pitäisi maksaa miehelle kompensaatiota, koska hän hoitaa lasta?

Ap ei taida muistaa, että vanhempainvapaan voi ihan oikeasti jakaa puoliksi ja silloin nainen voi varsin hyvin palata työelämään 6-7 kk kotonaolon  jälkeen.

Tuskinpa tossa vanhempainvapaa-ajasta puhuttiin. Senkus palaa töihin vauvan ollessa ihan pieni, mutta fiksuahan se ei ole. Hoitovapaastahan tossa puhutaan ja parashan toisen on olla kotona sen jälkeenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi