Olen käytännössä työkyvytön mutta pitäisi työnhakuvelvoitteen perusteella hakea yhtä työpaikkaa per kuukausi
Työn pitäisi olla sellainen jota voisi realistisesti myös tehdä. Mutta kun ei sairauksien vuoksi oikein voi mitään tehdä. Keksikää nyt joku työ jota monisairas kykenee tekemään!
Kommentit (228)
Miten ihminen, joka jaksaa opiskella voi saada kuntoutustuen? Sellainen ihminen on terve.
Tee joku avoin hakemus, esim. kuntarekry tai valtiolle.fi, tai lukuisat rekryfirmat netissä. Velvollisuus täytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Haen siivoustyötä ja nukun vessassa 2 h per työvuoro. Palkka on parempi kuin työkyvyttömyyseläke, mille ei pääse.
Laitoshuoltajaksi sairaalaan. Riittää kun lisää potilashuoneiden vessoihin vessapaperia.
Sairaalan vessassa voi nukkua 2 h nokoset joka työvuoro.
Jos ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle niin työtä tehdään oman sairauden ehdoilla eli mitä ehditään ja jaksetaan. Syöpäpotilaiden potilashuoneet on sitten siivoamatta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työkyvyttömänä työtön työnhakija ilman työnhakuvelvoitetta.
Kysy ap työkkäristä, miten pääsisit tuohon kategoriaan?
Työnhakuvelvoitteesta ei tunnu pääsevän työkyvyttömänä millään eroon jos sattuu hankala virkailija. On tuurista kiinni.
Jätä avoin hakemus jonnekin ja työtehtäväksi laita "teidän minulle sopivaksi katsomanne työ".
Näin minä teen. Haluan oikeastikin töitä, joten listaan ne tehtävät mitä haluan tehdä ja osaan tehdä, mutta voin tehdä myös muutakin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhakuvelvoitteesta ei tunnu pääsevän työkyvyttömänä millään eroon jos sattuu hankala virkailija. On tuurista kiinni.
Näin se on.
Voitko ap tehdä vain avoimia hakemuksia?
T. Toinen sairas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla olet työkyvytön, kun kuitenkin kykenet tännekin kirjoittelemaan?
Ihanko oikeasti joku tomppeli luulee saavansa työpaikan pelkästään siksi, koska tekee netissä työhakemuksen ja jopa yhden kuukaudessa?
Nimenomaan en usko saavani työpaikkaa koska kukaaan ei palkkaa monisairasta tässä työmarkkinatilanteessa. Aina voi valita terveenkin. Niin minäkin valitsisin jos olisin työnantaja.
Ap
Mikä ongelma sulla silloin on mitään hakemuksiakaan tehdä. Taatusti et joudu töihin, vaikka tekisit neljäkin hakemusta kuukaudessa
Hänellä on ongelma löytää työpaikkaa, jota hakea, kun työkkärin sääntöjen mukaan sen pitäisi olla jotenkin realistinen se työpaikka, mitä hakee. Ei kelpaa työkkärille, jos hakee kaupunginjohtajaksi tai sinfoniaorkesterin kapellimestariksi ilman pätevyyttä.
Kai sen nyt järkikin sanoo. Terveysongelma ei tässä paina yhtään mitään, vaan entiset työpaikat ja koulutus. Jos terveys ei riitä hen mitä on ennen tehnyt, niin työkkäri ei siihen puutu
Niin, mikä tässä trollauksessa oli se oikea porkkana?
Kyllä nimenomaan terveystilanne painaa. Jos olit aiemmin vaikka rakennustyöntekijä ja nyt pyörätuolissa niin et voi niitä duuneja hakea.
Tietääkseni diapetes ei ole este työnteolle?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihminen, joka jaksaa opiskella voi saada kuntoutustuen? Sellainen ihminen on terve.
Neliraajahalvaantunutkin voi jaksaa opiskella. Onko terve?
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä tällä nyt viittaat?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihminen, joka jaksaa opiskella mutta hitaammassa tahdissa kuin normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla olet työkyvytön, kun kuitenkin kykenet tännekin kirjoittelemaan?
Ihanko oikeasti joku tomppeli luulee saavansa työpaikan pelkästään siksi, koska tekee netissä työhakemuksen ja jopa yhden kuukaudessa?
Nimenomaan en usko saavani työpaikkaa koska kukaaan ei palkkaa monisairasta tässä työmarkkinatilanteessa. Aina voi valita terveenkin. Niin minäkin valitsisin jos olisin työnantaja.
Ap
Mikä ongelma sulla silloin on mitään hakemuksiakaan tehdä. Taatusti et joudu töihin, vaikka tekisit neljäkin hakemusta kuukaudessa
Hänellä on ongelma löytää työpaikkaa, jota hakea, kun työkkärin sääntöjen mukaan sen pitäisi olla jotenkin realistinen se työpaikka, mitä hakee. Ei kelpaa työkkärille, jos hakee kaupunginjohtajaksi tai sinfoniaorkesterin kapellimestariksi ilman pätevyyttä.
Kai sen nyt järkikin sanoo. Terveysongelma ei tässä paina yhtään mitään, vaan entiset työpaikat ja koulutus. Jos terveys ei riitä hen mitä on ennen tehnyt, niin työkkäri ei siihen puutu
Niin, mikä tässä trollauksessa oli se oikea porkkana?
Kyllä nimenomaan terveystilanne painaa. Jos olit aiemmin vaikka rakennustyöntekijä ja nyt pyörätuolissa niin et voi niitä duuneja hakea.
Silloin voi laittaa hakemuksen eri rakennusfirmoihin, että "täällä olis osaaja, joka ei voi nyt tehdä fyysistä työtä, mutta toimistotyöt ja suunnittelupuoli onnistuu erinomaisesti, ala on tuttu käytännön puolelta". Ei varmastikaan johda työpaikkaan (ehkä joku promillen mahdollisuus), mutta kyllä sen voi perustella työvoimaviranomaiselle, miksi on tähän paikkaan hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet työkyvytön, pyydät sairauslomaa. Sillä siitä velvollisuudesta välttyy.
Ei välty ellei ole työkyvytön kaikkeen mahdolliseen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siihen, että itse joudun olemaan työkkärin listoilla eikä voimat todellakaan riittäisi opiskeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siihen, että itse joudun olemaan työkkärin listoilla eikä voimat todellakaan riittäisi opiskeluun.
Netissä oli, että kuntoutustuen ja työkyvyttömyyseläkkeen myöntäminen on todella kirjavaa Suomessa. Ihan siitä kiinni kuinka hyvät lausunnot lääkäri osaa kirjoittaa. Toiset on samoilla sairauksilla työkkärin listoilla ja toiset eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni diapetes ei ole este työnteolle?
Riippuu täysin sairauden vakavuudesta.
Yllättävän moneen ammattiin/työhön ei myöskään ole asiaa jos diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin, mutta työkkäristä haluavat aivan koko ajan että teen asialle jotain, joten ei tämäkään neuvo ole toimiva.
Itselläni näkyi magneettikuvissa ocd ja olen työkkärin listoilla. Kaikki työn tekeminen on hidasta.
Sairaalan vessassa voi nukkua 2 h nokoset joka työvuoro.