Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Saksassa asuvia? Millaista on siellä kotirouvan elämä? Kaipaatko Suomeen?

Vierailija
03.05.2007 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voit olla kotirouva koko elämäsi ja silti hyväksytty. Kivaa on myös, että lapset menevät tarhaan, vaikka äiti kotona (siis kun lapsi on täyttänyt kolme) eikä siitä tunne kukaan huonoa omaa tuntoa.

Minusta kotirouvaelämä oli kuitenkin tylsää ja olen iloinen että olen taas työelämässä. Mutta tällä ei ole Saksan kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
2/10 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin Suomessa kuin Saksassakin;)

mutta ihan kiva. En kuitenkaan halua jäädä kotirouvaksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simppeli tosiasia. Kotiäitinä vielä rankempaa kun ei ole sosiaalisia ympyröitä joihin kuuluisi, on ulkopuolinen.

Vierailija
4/10 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on onneks kyllä jos jonkinmoista äiti-lapsi kerhoa, joista saa seuraa. Mä kutsun/tulen kutsutuksi muille äideille kylään (lapset leikkii keskenään ja me äidit turistaan omiamme).

Vierailija
5/10 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään kylläkin eronnut ja kovasti koti-ikävä painaa, mutta olen juuri täältä saanut duunin ja lastenhoitajan että eipäs ainakaan vielä ole kotiin tulemista :) hyvin ollaan pärjätty tähän asti, on paljon sos suhteita, niin muita äitejä kuin ihan sinkkukavereitakin. se riippuu itsestään, kuinka syrjäytyneeksi joutuu. ja samaa pätee niin suomessa kuin saksassakin.

Vierailija
6/10 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin pari vuotta Suomessa välillä ja nyt taas onneksi Saksassa, ei kyllä todellakaan ole Suomea ikävä!!!

Juu, ja kotiäitinä olen, lapset tarhassa, vanhempi menee vuoden päästä kouluun.

En vaihtaisi mistään hinnasta Suomen ahdistavaan ja syyllistävään oravanpyörään enää takaisin.

Vierailija
7/10 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä valmis lähtemään mihin maahan vaan. Saksa kylläkään ei koskaan ole mua kovinkaan paljon kiinnostanut. Saksan kielikin on jäänyt unholaan kouluajoilta.

Sitä vain mietin että kuinka yksinäistä siellä sitten olisi. En kuitenkaan ole siitä puheliaimmasta päästä ja se että ei kieltä osaa, vaikeuttaa sitä lisää.

Onko se sitten kummallista jos lapsia ei laita päiväkotiin? Onko teillä siellä suomalaistuttuja ja kerhoja tai jotain muuta vastaavaa? ap.

Vierailija
8/10 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa se on aika kummallista, jos lasta ei laita päiväkotiin tämän täytettyä 3v. Kaikki menevät sillon tarhaan. Lapsellesi suosittelisin sitä ihan kielen takia, lapsi sopeutuu NIIN paljon paremmin kun oppii maan kielen. Ja saa sitten myös ystäviä.

Riippuu kaupungista, täällä on iso Suomi-koulu, jonka kautta tunnetaan suuri osa kaupungin ja lähiympäristön suomalaisista. Oppilaita koulussa on noin 50. Sen lisäksi meillä on suomalainen vauva-muskari, kirkon toimintaa sekä muita Suomi-iltoja. Mulle ne ainakin ovat tärkeitä, vaikka on meillä paikallisiakin ystäviä.

Saksalaiset on ihan ystävällisiä ja suurin osa haluaa tutustua suomalaisiin. Toki kaikenlaisia ihmisiä on kaikkialla, mutta juuri päiväkoti- ja tarhaympyröissä olen tavannut pääasiassa mukavia ihmisiä. Naapuritkin ovat meillä olleet ihania.

Teinä käyttäisin ehdottomasti tilaisuuden hyväksi ja lähtisin Saksaan. Mene itse vaikka täällä kielikurssille, sitäkin kautta tapaat ihmisiä. Koti-ikävä mulla on aina, mutta oikeastaan ei enää tunnu realistiselta tulla takas Suomeen.

Vierailija
9/10 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta puhelimessa ohimennen mainitsi asiasta ja sovittiin että puhutaan sitten kun hän tulee työmatkaltaan kotiin. ap.

Vierailija
10/10 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lähimaasto niin eikun yhteyttä vain, tietysti jos haluat. autan mielelläni uusia saksan suomalaisia, been there done that :)

t. 8