Minulla on läheinen lapsuudenperhe ja ystäviä, muttei kukaan oikeastaan koskaan auta minua
Minulla on ystäviä, jotka ovat olleet jo vuosia ystäviensä avun varassa. Jopa työssään. Entä sinulla, autetaanko sinua arjessasi? Olenko kummallinen ihminen, joka ei koskaan pyydä apua? Ei minultakaan pyydetä apua, esim. kauppaan vientiä tai lumen luontia tms.
Kommentit (32)
Löytyy ihmisiä, jotka auttavat. Toisinaan jopa silloin, kun en millään lailla edes vihjaise avuntarpeestani, vaan yritän luovia tilanteessa itsekseni kaatamatta asioita toisten niskaan. En siis ole koko ajan mouruamassa jotakin muilta. Jotkut asiat pitää pystyä hoitamaan itse. Maalaisjärki auttaa tässäkin.
Miten sua kukaan auttaisi kun et edes pyydä sitä? Ei kai kukaan väkisin luoksesi tule auttamaan.
Olen joutunut lainaamaan rahaa lähi-ihmisiltäni. Olen myös itse auttanut sekä heitä ja muitakin arjen asioissa.
Et koskaan pyydä apua eikä kukaan pyydä sinulta. Eli mikä on nyt se ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ongelmaa. Onko tämä palsta vain ongelmien käsittelyä varten?
Mietin vain onko tällainen tilanne tavallinen. Eipä muuta täältä flunssavuoteelta. Ap
Täällä voi laittaa avsusviestiksi ihan vaikka vaan "pöö itelles" ja se on ok ja vastauksia satelee. Mitään pohdintaa ei saa olla. Etkö sitä tiennyt?
Vierailija kirjoitti:
Miten sua kukaan auttaisi kun et edes pyydä sitä? Ei kai kukaan väkisin luoksesi tule auttamaan.
Ei auteta vaikka pyytäisikin. Olettavat että jaksan ja osaan. Toki jaksan, mutta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auteta vaikka pyytäisikin. Olettavat että jaksan ja osaan. Toki jaksan, mutta...
Siis sulle on sanottu ettei kukaan auta sua, vai mistä ihmeestä tämän tiedät? Kun et koskaan ole apua pyytänyt.
Minulla on läheinen lapsuudenperhe, mutta esikoisena olen ollut aina itsenäinen ja vahva, jolta nuoremmat sisarukset on pyytäneet apua ja jota ei ole vanhempien tarvinnut auttaa. Mutta kun tuli tilanne jossa tarvitsin ja pyysin apua, sitä myös sain. Ystävien kanssa apu on vastavuoroista tai jaettua - porukalla on kannateltu vuorotellen kutakin elämän tyrskyissä.
Taisin asettaa sanani väärin, kun moni näytti ymmärtävän sen niin, että katkerana vuodatan, miksi kukaan ei auta. Tarkoitin, ettei elämässäni ole koskaan tullut tilannetta, että pyytäisin jonkun apua tai minulta olisi pyydetty apua. Että olenko ihan tavallinen tapaus, kun tällaisia tilanteita ole koskaan ollut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Taisin asettaa sanani väärin, kun moni näytti ymmärtävän sen niin, että katkerana vuodatan, miksi kukaan ei auta. Tarkoitin, ettei elämässäni ole koskaan tullut tilannetta, että pyytäisin jonkun apua tai minulta olisi pyydetty apua. Että olenko ihan tavallinen tapaus, kun tällaisia tilanteita ole koskaan ollut. Ap
Eli et ole koskaan esim. muuttanut? Tai jos olet niin ihan yksin kantanut huonekalut omaan autoosi ja samaten kantanut ne uuteen asuntoon, pyykkikoneenkin? Kukaan ei ole auttanut?
Vierailija kirjoitti:
Olet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä uskon että olet ihan tavallinen. Et mikään uniikki muista erottuva ihminen. Sitäpaitsi en usko ettet koskaan ikinä ole pyytänyt apua.
Tällä hetkellä kukaan ei minua auttele kun en apua tarvi. Minä autan siskoani koska hänellä on pieniä lapsia.
Minua on autettu kyllä aiemmin, esimerkiksi kun sairastuin syöpään niin sain apua ystäviltä ja perheeltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain onko tällainen tilanne tavallinen. Eipä muuta täältä flunssavuoteelta. Ap
Liittyykö tämä nyt siihen, ettei kukaan hoivaa, kun olet kipeä? Keski-ikäisenä naisena olen onnellinen, että lapset ovat teinejä, joten saan rauhassa levätä kipeänä eikä tarvitse hoivata pikkulapsia.
Ei auta kukaan. Ei ole kukaan kysynyt vuosiin mitä kuuluu, ei sanonut kiitos tai pyytänyt anteeksi. Sellaista on elämä. No en minäkään enää ketään auta enkä kuulumisia kysele. Vastavuoroisuus on avainsana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et ole koskaan esim. muuttanut? Tai jos olet niin ihan yksin kantanut huonekalut omaan autoosi ja samaten kantanut ne uuteen asuntoon, pyykkikoneenkin? Kukaan ei ole auttanut?
Olen ottanut muuttofirman. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole ongelmaa. Onko tämä palsta vain ongelmien käsittelyä varten?
Mietin vain onko tällainen tilanne tavallinen. Eipä muuta täältä flunssavuoteelta. Ap"
Kylläpä vain onkin epätavallista. Olet tosiaan ainoa ihminen maailmassa, joka pärjää itsekseen. Täysin poikkeuksellinen ja harvinaslaatuisen urhoollinen yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö tämä nyt siihen, ettei kukaan hoivaa, kun olet kipeä? Keski-ikäisenä naisena olen onnellinen, että lapset ovat teinejä, joten saan rauhassa levätä kipeänä eikä tarvitse hoivata pikkulapsia.
Ei liity. En tarvitsee hoivaa. Minulla on vain aikaa kaikenmaailman mietteisiin. Ap
Kukaan ei auta minua, ihan normaalia aikuiselle terveelle ihmiselle. Itse autan lapsiani ja äitiäni.