Olisitko valmis muuttamaan työn perässä toiselle puolelle Suomea ja aloittamaan elämän alusta
Kommentit (128)
Kyllä. Olen kaksi kertaa niin tehnytkin. Nuorena muutimme miehen kanssa kahdestaan parin sadan kilometrin päähän työn perässä. 25 vuotta myöhemmin muutimme perheenä 300 kn:n päähän. Kolmannen kerran muutimme kahdestaan eläke-iän tultua takaisin kotipaikkakunnalle lähelle vanhoja vanhempia.
Olen muuttanut Australiaan työn perässä joten joo.
Olen tehnyt tuon kolmesti, viimeksi seitsemän vuotta sitten. En pidä mitenkään vaikeana. Hakiessani avioeroa joitain vuosia sitten olin innoissani mahdollisuudesta lähteä aloittamaan uudelleen jollain ihan tuntemattomalla paikkakunnalla mutta sitten kävikin yllätysrakastuminen ja nyt olen uudelleen naimissa sekä pienen vauvan äiti. Hyvä työpaikkakin on. Tuskin siis lähtisin enää työikäisenä mutta jos jäisin eläkevuosinani yksin, mikä ettei. Olen sen verran seikkailunhaluinen.
Jos olisin työttömänä ja töitä tarjottaisiin toisella puolella Suomea, niin voisin muuttaa. Nyt mulla on vakityö nykyisellä paikkakunnalla, mutta jos vaikka löytäisin puolison niin voisin harkita työn hakemista muualtakin.
Lappiin johonkin kuruun huuhtomaan kultaa.
En. Olen nuorempana vaihtanut alaa ja rakentanut identiteettiäni uudelleen. Enää en kykene suuriin muutoksiin.
Kyllä ja vaikka ilman työtäkin.
Jos pitää muuttaa työn perässä ja myydä nykyinen talo, niin muutan kyllä ulkomaille. Ulkomaille ne suomalaiset yrityksetkin on myyty, niin miksi jäädä tänne. Onko finleysonilla tai marimekolla töitä tarjolla ulkomaisilla tehtaillaan?