Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis muuttamaan työn perässä toiselle puolelle Suomea ja aloittamaan elämän alusta

Vierailija
04.03.2026 |

Kommentoi valintaasi.

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää muuttaa työn perässä ja myydä nykyinen talo, niin muutan kyllä ulkomaille. Ulkomaille ne suomalaiset yrityksetkin on myyty, niin miksi jäädä tänne. Onko finleysonilla tai marimekolla töitä tarjolla ulkomaisilla tehtaillaan?

Vierailija
122/128 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.  Olen kaksi kertaa niin tehnytkin.  Nuorena muutimme miehen kanssa kahdestaan parin sadan kilometrin päähän työn perässä.  25 vuotta myöhemmin muutimme perheenä 300 kn:n päähän.  Kolmannen kerran muutimme kahdestaan eläke-iän tultua takaisin kotipaikkakunnalle lähelle vanhoja vanhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut Australiaan työn perässä joten joo. 

Vierailija
124/128 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tuon kolmesti, viimeksi seitsemän vuotta sitten. En pidä mitenkään vaikeana. Hakiessani avioeroa joitain vuosia sitten olin innoissani mahdollisuudesta lähteä aloittamaan uudelleen jollain ihan tuntemattomalla paikkakunnalla mutta sitten kävikin yllätysrakastuminen ja nyt olen uudelleen naimissa sekä pienen vauvan äiti. Hyvä työpaikkakin on. Tuskin siis lähtisin enää työikäisenä mutta jos jäisin eläkevuosinani yksin, mikä ettei. Olen sen verran seikkailunhaluinen.

Vierailija
125/128 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työttömänä ja töitä tarjottaisiin toisella puolella Suomea, niin voisin muuttaa. Nyt mulla on vakityö nykyisellä paikkakunnalla, mutta jos vaikka löytäisin puolison niin voisin harkita työn hakemista muualtakin.

Vierailija
126/128 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappiin johonkin kuruun huuhtomaan kultaa.

Vierailija
127/128 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen nuorempana vaihtanut alaa ja rakentanut identiteettiäni uudelleen. Enää en kykene suuriin muutoksiin. 

Vierailija
128/128 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja vaikka ilman työtäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi